BF1 klaania kaistalle?

BF1 klaania kaistalle?

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Battlefield 1:n beta alkaa pikkuhiljaa loppumaan ja virallisen pelin julkaisu lähenee.

Vielä on mysteeri millainen on tulevan pelin platoona / klaani systeemi ja miten se toimii käytännössä. Mutta ajattelin kuitenkin jo näin ennakkoon kysellä mitä pelikaistalaiset ovat mieltä asiasta.

Haluatteko itse tietynlaista porukka pelaamista?

Tiivissä useamman squadin yhteen hiileen puhaltamista vai jotain kasuaalimpaa tai "rankempaa" harkkapohjaista pelaamista?
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Minä olen aivan vannoutunut PTFO pelaaja ja väittäisin että nimenomaan Battlefield pelisarja on suorastaan rakennettu tiimipelin varaan. Pelasin pitkään yksin ensimmäisiä Battlefieldejäni ja menetteleehän se niinkin, mutta porukalla pelaamalla saa pelistä huomattavasti enemmän irti!

Sama pätee BF1seen. Pelasin eilen isommalla porukalla (2 squadia) betaa ja olihan siinä menoa ja meininkiä ihan eri tavalla. Kaksikin pelaajaa pääsee alkuun - optimi on ehkä vähintään kolme (Assault, Support ja Medic). Jos vaan porukka yhtään keskittyy peliin ja menee samaan suuntaan on peli aivan erilaista, kun randon porukassa, jossa yleensä ryhmänjohtajan komennosta lähdetään päinvastaiseen suuntaan.

Ajoneuvoissakin on hienoa kun pääsee kommunikoimaan kuskin ja gunnerin välillä, niin alkaa tulostakin syntymään ihan eri tavalla.

Sääli vaan, että olen se omituinen erilainen nuori ja pelaan pääsääntöisesti plegellä. Konsolille tuo on jo tilattukin. Pelikaistalla on sen verran messevää porukkaa, että mielelläni pelaisin tämänkin poppoon kanssa. Varmaan jossakin vaiheessa ostan PCllekin, mutten viitsi täyttä hintaa maksaa kahdesti, kun yhdessäkin riittää maksamista :D
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Missä sie tarvit oikkein hyvvää miest? Täs siul ois.. eikun. Ilmoittaudun silti kovana bäfääjänä tiimiin.

Vaikka peli on enimmäkseen hyvin lähtenyt käyntiin, vanha BattlefieldSuomi -porukka on hieman hitaasti alkanut kasaantua takaisin. Peliseuraa löydän vielä melko hyvin, mutta koskaan sitä ei ole liikaa.

Joskus kauan aikaa sitten yritimme BF3:ssa ihan pientä 5 v 5 treeniä vetää, yksi harjoitusmatsikin otettiin. Mutta enimmäkseen olen huomannut että tuttu porukka ja VoIP on vain niin hyvä yhdistelmä, että matsit sujuvat paremmin ja koko pelikokemus on hauskempaa.

Platoon:t tulevat varmaan "joskus" (kuuluisa Soon (tm)) ja hieman olen huomannut vaikeutta saada Origin:ssa luotu ryhmä samalle palvelimelle. Mutta kun se onnistuu, ryhmä pidetään yhdessä kun peli tasoittaa joukkueita. Löytyy TS3, Discord ja Mumble, pelin sisäinenkin on kasuaalien kanssa ollut käytössä.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Harvemmin on tullut pelien in-game äänipalveluita käyteltyä, mutta tuossa BF1:ssä puhe nappi on kyllä aika näppärässä paikkaa. Oikeastaan koskaan en ole joutunut Battlefieldejä itsekkään yksin pelailemaan. Pakko myöntää, että tänään tein poikkeuksien, kun halusin hieman jahdata paria mitallia TDM:n puolella. Piakkoin kuitenkin huomasin, että porukalla pelaan ihan syystä. :D

Varsinaista "treeni meininkiä" en liiemmin kaipaa. Mulle riittää kun skapparit pääsevät viikon verran juoksuttamaan meikää marraskuun kertausharjoituksissa, jotka muuten ovat jo toiset tähän vuoteen. Kommunikaatiota joidenkin pelaajien kanssa olisi kyllä hyvä harjoitella, osa on pää kiinni suurimman osan ajasta ja sillon kuin "turhaa" puhetta ei kaivata, sitä tulee jopa liikaakin. Onneksi Battlefieldissä ei juurikaan askelia tarvitse kuunella, niin kuin esimerkiksi Rainbow Six: Siegessä.

Toki, meillä nyt pelatessa on aina ollut semmosta rentoa läpän heittoa ja kaikki hengataan samalla kanavalla, melkeinpä joka pelissä. Eri asia kuitenkin se jatkuva kiroaminen ja mapista tai kaikesta turhasta valittaminen. Sitä en itse ainakaan liiemmin kaipaa, vaikka siinä haukuttaisiinkin vain itseään. Toinen asia mihin törmää myös usein, on tuo ehkä liika oman edun tavoittelu, joka omasta mielestäni voisi jäädä sinne cs:go tyyppisten pelien sekaan. Eli siis ne tapot tai saavutukset merkkaa enemmän kuin se squdissa yhdessä objektiivin suorittaminen. Kolmas asia jota en kovin hyvällä katso on tuon pelin kesken lähteminen, ellei sitten porukalla sitä päätetä.

Näitä asioita silmällä pitäen voisi tuota joukkuetta alkaa rakentelemaan, vai mitä mieltä on Tinkki?
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Sen verran kommunikaatiota voi pelissä(kin) harjoitella, että se melko turha sambialaisen kurkkulaulun arvostelu yms. jää vähemmälle. Tietty tarkat call-outit ovat selkeämpiä kuin epämääräiset "se on tuolla oviaukossa vasemmalla- eikun toisella vasemmalla! siinä harmaan kontin takana!" Mutta ellei joku oikeasti jotain competitive-touhua halua, ei kartan eri osia tarvitse orjallisesti opetella a'la CS:GO. Hauskaa ja hyödyllistähän tiimipelaaminen on parhaimmillaan. Heitetään vähän läppää, siirrytään yhdessä ja vaihdellaan taktiikkaa vastustajan mukaan.

Ihan selkeät, yksinkertaiset pelisäännöt alkuun. Ei siis mallia esim. tästä viestistä. Toki joskus on hauskaa perseillä (on muuten nykysuomen sanakirjassa jo) tai auttaa kaveria jossain tietyssä tehtävässä. Pientä joustoa niin ei mene polvet rikki. Persoonistahan se on loppukädessä kiinni, joillekin tiukka kuri kelpaa, toinen haluaa sompailla vapaammin. Mutta jos tarkoitus on TIIMIpelaaminen, jonkinlaiset rajat on kirjattava ylös.

Askeleet... olen pari kertaa BF1:ssä vihun jäljittänyt niiden perusteella KUN on muuten ollut hiljaista. Ja pelin loppuun kannattaa odottaa, battlepackit jaetaan vasta lopussa.
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Lisää sisältöä pukkaa pian. Joulukuun 20. päivä ulkona, ennakkotilaajat ja premiumin omistajat pääsevät peliin jo 13.12.


Pari juttua jäi videosta ja keskustelusta mieleen:
- Kranu-jousi. Tota... ööö... joo, selvä. :rolleyes:
- Ilmalaivan tykki on ns. stationary turret nyt kun alus on romahatanut maahan.
- Yksinpelin Through Mud and Blood resurssit vahvasti esillä. Ei välttämättä huono juttu.
- Uusia maaleja lenskareihin?

En ihme kyllä 66 levusena ole vielä kyllästynyt karttoihin, mutta lisää saa tulla ovista ja ikkunoista. Valkosipulinpurijat saapuvat vasta maaliskuussa ja vanha tuttu ryssä pistää pään pensaasta tod.näk. vasta kesällä tai syksyllä.
 
Ylös