Games Done Quick

Games Done Quick

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Jokapaikanpuuhöylä
Moderaattori
Sisällöntuottaja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
77
Hei Kaistalaiset,
ajattelin tällä kertaa kertoa teille, jotka eivät vielä ole tästä tapahtumasta kuulleet, Games Done Quick-nimisestä tapahtumasta, joka järjestetään käsitykseni mukaan kaksi kertaa vuodessa, kesällä ja talvella, noin viikon pituinen, 24/7 suora stream Yhdysvalloista. Tapahtumassa ihmiset speedrunaavat eri pelejä alkaen vanhoista SNES-julkaisuista viime vuosien julkaisuihin. Itse olen tapahtumaa seurannut jo hetken aikaa, talvella katsoin tapahtuman AGDQ-striimiä (Awesome Games Done Quick) mitä kerkesin ja nyt paraikaa on meneillään tämän kesän tapahtuma, Summer Games Done Quick 2016. Tämän lisäksi olen seurannut tapahtuman YouTube-kanavaa, jossa julkaistaan joka tapahtuman jokainen speedrun.
Itse olen nauttinut kyseisen tapahtuman seuraamisesta, on mielenkiintoista katsoa kuinka pelaajat rikkovat, glitchaavat tai ihan muuten vaan pelaavat pelejä mahdollisimman nopeasti läpi, ja tapahtuman järjestäjät myös tukevat hyväntekeväisyysjärjestöjä tapahtuman lahjoituksilla. Tällä kertaa lahjoitukset menevät Doctors Without Borders-järjestölle, talven tapahtuman lahjoitukset lahjoitettiin Prevent Cancer Foundationille. Lahjoituksilla ihmiset voivat myös vaikuttaa tapahtuman kulkuun jollain määrin. Joissain peleissä voidaan vaikuttaa hahmo, hahmoluokka tai jonkun tietyn tapahtuman tai itse pelin lopputulokseen lahjoittamalla tietty määrä tai voittamalla "bid war"-tyyppinen lahjoitustaisto. Myös tapahtuman ohjelmaan voidaan tehdä joitain muutoksia lahjoituksilla, lisätä uusia speedruneja yms.
Suosittelenkin siis teitä kaikkia käymään katsastamassa sekä kyseisen tapahtuman Twitch-stream, vielä kun tapahtuma on käynnissä, ja Youtube-kanava.
Jos pidätte tai alatte pitämään speedrunien seuraamisesta, kannattaa myös käydä katsomassa SpeedDemosArchiven YouTube-kanava, josta löytyy lisää speedrun-videoita.
 
Jokapaikanpuuhöylä
Moderaattori
Sisällöntuottaja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
77
Heipä hei, Kaistapäät, ja hyvää uutta vuotta joka iikalle!
Taas on koittanut se aika vuodesta kun Awesome Games Done Quick, GDQ:n toinen puolivuosittaisista speedrun tapahtumista, pärähtää käyntiin. Luvassa onkin siis 7 päivää katkeamatonta pelaamista (pl. pelien ja laitteiston vaihdosta aiheutuvat tauot)
Jos siis vähänkään kiinnostaa nähdä kuinka speedrunaajat juoksevat ja glitchaavat tiensä niin vanhojen NES-klassikkojen kuin myös viime vuosien tripla-A -julkaisujen läpi, niin suosittelenkin virittäytymään GDQ:n Twitch-kanavalle.
Alustavat tiedot tapahtumasta löytyykin ylemmästä viestistä ja tarkempaa tietoa sekä tapahtuman aikataulu, mikäli haluat välttämättä nähdä kuinka lempipelisi rikotaan täysin ja pelataan läpi kymmenesosassa siitä mitä itsellä meni kun sen pelasi, löytyy GDQ:n nettisivuilta.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Ite kattelin tuolta sivusilmällä tota Shovel Knightin pelaamista, ihan mielenkiintonen konsepti tuo. Kiitoksia ilmoituksesta! Seuraavaksi tais tulla Megamanin peluuta. :)
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Hieno heitto, pistin ton Twitchin korvan taa ja kattelin (töissä lol) Devil May Cry runia.
 
Jokapaikanpuuhöylä
Moderaattori
Sisällöntuottaja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
77
Taas on koittanut se aika vuodesta kun Summer Games Done Quick pyörähtää käyntiin, joten ladatkaahan kännykkänne, läppärinne tai millä sitten Twitchiä seuraattekaan ja suunnatkaa tuttuun osoitteeseen.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Mikäs siellä on tällä kertaa keräyksen kohteena?
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Juurikin sitä, en mä tiedä miten muuten tuon viestini voi tulkita :D
 
Jokapaikanpuuhöylä
Moderaattori
Sisällöntuottaja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
77
Hei taas Kaistalaiset ja toivottavasti joulunne olivat rauhaisat ja antoisat.
Joulun pyhät alkavat pikkuhiljaa kääntymään kohti uutta vuotta ja sehän tarkoittaa myös, että pian pyörähtää käyntiin vuosittainen Awesome Games Done Quick -tapahtuma. Tammikuun 7. päivästä alkaen tapahtuman Twitch-kanavalla on tarjolla 168 tuntia (7 päivää) pelaamista, pitäen sisällään tälläkin kertaa niin vanhoja klassikoita kuin uusia julkaisuja, jotka tapahtuman hengen mukaan juostaan mahdollisimman nopeasti alusta loppuun, matkalla käyttäen hyväksi mitä erikoisimpia ominaisuuksia ja bugeja mitä pelit pitävät sisällään.
Siispä, täyttäkäähän varastonne ja tyhjentäkää kalenterinne, AGDQ on jälleen täällä!
 
Ylös