! Ark: Survival Evolved (klaanipaketti-palveluna)

! Ark: Survival Evolved (klaanipaketti-palveluna)

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Tervehdys kaistalaiset!

Aloitus viestiin/serveriin tehdyt muutokset merkitty vihreällä värillä tai * -tähdellä.

Hyvin pitkään on ollut puhetta siitä, että Dinolandia - eli Pelikaistan pitkäikäisin ark-pelipalvelin on alkanut ikääntyä jo sen verran, että se vaikuttaa pahasti pelaajien siellä viihtymiseen. Tästä syystä olen vertaillut useita eri palveluntarjoajia sekä heidän tarjoamiaan hintojaan. Olen tullut siihen tulokseen, että vilayer.com olisi budjettimme ja sijaintimme kannalta paras vaihtoehto, eikä pelkästään yhden pelipalvelimen takia, vaan kahden!

Vilayeriltä löytyy nimittäin palvelu, joka mahdollistaa pelaaja paikkojen (slottien) vuokraamisen useisiin eri peleihin.
Tätä palvelua kutsutaan klaanipaketiksi, ja olemme nyt aluksi päätyneet seuraavaan konseptiin:

36 slottia, joista maksetaan n. 20€/kk
Vähintään kaksikymmentä pelaaja paikoista varataan Ark: Survival Evolved -palvelimelle ja loput 16 -kappaletta sitten jollekkin toiselle pelille.

Klaanipaketti rahoitetaan kuukausittaisilla lahjoituksilla, joihin on jo lupautuneet alle listatut henkilöt, toistaiseksi määrittelemättömäksi ajaksi. (summalla 5€/kk)
Mikäli mukaan saadaan muitakin lahjoittajia, niin kaikkien osuus muuttuu. Voimme myös kasvattaa slottimääriä, kun pätäkkää on siihen tarvittava määrä.
  • Eevertti
  • Zige
  • Sarmy
  • Rasteri

Seuraavat osuudet maksettava viimeistään: 16/09/2019
(eli viikkoa ennen laskun eräpäivää)

NÄISTÄ ON VIELÄ KESKUSTELTAVA;
Ehdotuksia allaoleviin asioihin saa heitellä vapaasti, kuitenkin keskustelualueen sääntöjen puitteissa ;)

Millainen serveristä tulee?

Pelimuodoksi uudelle Ark: Survival Evolved -palvelimelle toivottiin PVP:tä pienille tribeille (max 3 henkeä per heimo).
Halutaanko, että pelimuotoa vaihdettaisiin tietyin väliajoin? (toteutus?)

Aloitellaan vanilla serverinä, muutamalla modilla maustettuna. Katsotaan overhaul ja muita modeja sitten myöhemmin, kun ehdotuksia ja mielipiteitä saatu lisää.



Ylläpitäjät: Zige, Rasteri
Kartta: Ragnarok
Käytettävät modit:
Säännöt/bannit: Tekeillä olevat säännöt*
Wipe-väli: 4 viikkoa
Tiedottaminen:
Steam ryhmässä/Discordissa ja keskustelualueella?

Mikä palvelimen nimeksi?

Heimosodat - PvP Small Tribes


Itse olen MORDHAU -pelin kannalla, se on erittäin hauska peli, uusi ja eroaa paljon muusta Pelikaistan pelipalvelin tarjonnasta!
Eikä suomalaisia pelipalvelimia siihen ole vielä liikaa, eikä se tarvitse ylenpalttista huomiota ylläpitäjiltä. Mitä mieltä itse olette?

Viestiketjun ohessa on kysely, jonka pohjalta teen päätökseni asiasta.
Myös Discordin puolelle luodaan kysely, ehkä myös Steam ryhmään.


Edit: Ark: Survival Evolved palvelimen ohelle avattiin MORDHAU -pelipalvelin:

Nimi: [FI] Pelikaista DUEL & TDM
IP-osoite: 95.216.1.18:7877

Hyviä pelejä!
 
Viimeksi muokattu:
Perehtynyt
Liittynyt
21/8/16
Viestit
17
Arma 3 zeus tyyppinen serveri olis ollut aivan mahtava mutta siinä tais olla minimi 20 slottia. Ark serverin official mapeista järkevin on ragnarok. Nimi vois olla Dinolandia - Heimosodat (PvP Small Tribes)| Pelikaista.fi. Sopiva wipe väli on varmaan se perus 3kk toki tuotakin voi muuttaa jos siltä tuntuu. Modeista en osaa sanoa viellä. Ja mitä sääntöihin tulee niin se max 3 jannua per tribe ja käytös säännöt ne varmaan on aika lailla siinä kun kyseessä pvp serveri.

Tuli nyt tässä kirjottaessa mieleen että kun on kyseessä vähän pienempi pvp serveri niin olisi aika jännää testata sitä overhaul modilla eli esim Extinction core/Primal Fear jne.
 
Viimeksi muokattu:
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Arma 3 zeus tyyppinen serveri olis ollut aivan mahtava mutta siinä tais olla minimi 20 slottia. Ark serverin official mapeista järkevin on ragnarok. Nimi vois olla Dinolandia - Heimosodat (PvP Small Tribes)| Pelikaista.fi. Sopiva wipe väli on varmaan se perus 3kk toki tuotakin voi muuttaa jos siltä tuntuu. Modeista en osaa sanoa viellä. Ja mitä sääntöihin tulee niin se max 3 jannua per tribe ja käytös säännöt ne varmaan on aika lailla siinä kun kyseessä pvp serveri.

Tuli nyt tässä kirjottaessa mieleen että kun on kyseessä vähän pienempi pvp serveri niin olisi aika jännää testata sitä overhaul modilla eli esim Extinction core/Primal Fear jne.

Serverin nimi saattaa olla liian pitkä, joko Dinolandia tai Heimosodat sanan jättäisin ainakin pois.

Osaatko vähän kertoa mikä tekee siitä ragnarokista parhaimman vaihtoehdon pvp servuksi?
Itse olen ajatellut karttoja vain siitä uuden pelaajan näkökulmasta, ettei omista vielä mitään DLC:tä.

Ehdottamasi wipe väli saattaa olla aika pitkä PVP servulle ihan sen toiminnankin kannalta, mikäli serun käyttäjien vaihtuvuus tulee olemaan samaa luokkaa kuin Pelikaistan Rust -palvelimella oli.

Voitko valoittaa niille jotka ei tiedä, mitä nämä Extinction core/Primal Fear -modit tuovat peliin?
 
Perehtynyt
Liittynyt
10/8/16
Viestit
16
Heimosodat on sopiva nimi servulle! Oma ehdotus olisi et tiheämpi wipe-väli, mutta suuremmat ratet (gathering, tame, breed jne.). Eli vaikka wipe on useammin niin pääsee hyvään vauhtiin aina! Ja tuo Eeverin ehdotus noista pelimuotojen vaihteluista ei ole yhtään huono. Ovat siis jättimäisiä modeja, jotka muuttaa peliä huomattavasti. Helpoiten asia selkenee lukemalla itse! :)

Primal Fear & Extinction Core Steam-workshopissa.

Ps. Mielelläni jatkan ARK-servun ylläpito joukossa jos Rasteri mulle vastuutehtävän suo! ;)
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Heimosodat on sopiva nimi servulle! Oma ehdotus olisi et tiheämpi wipe-väli, mutta suuremmat ratet (gathering, tame, breed jne.). Eli vaikka wipe on useammin niin pääsee hyvään vauhtiin aina! Ja tuo Eeverin ehdotus noista pelimuotojen vaihteluista ei ole yhtään huono. Ovat siis jättimäisiä modeja, jotka muuttaa peliä huomattavasti. Helpoiten asia selkenee lukemalla itse! :)

Primal Fear & Extinction Core Steam-workshopissa.

Ps. Mielelläni jatkan ARK-servun ylläpito joukossa jos Rasteri mulle vastuutehtävän suo! ;)

Kiitos linkeistä, pitää ajan kanssa tutustua.

Mitä muita modeja PVP-serverillä olisi hyvä olla, tuleeko kenellekään mitään mieleen?
Linkit ja/tai nimet olisi hyvä listata, etteivät sitten unohdu.

Kartoista juteltiin eilen Zigen kanssa, Island vissiin melko unohdettu projekti, niin optimointi/toimivuus ei ole kaiketi parhaasta päästä. Eli sen ainakin voisi jättää pois mahdollisten karttojen listalta.

Olisi hyvä yrittää tehdä niin, ettei kartat menisi hirveästi ristiin jo olemassa olevien Pelikaista palvelimien kanssa.
Mutta toisaalta, pelimuotokin on eri, niin tiedä onko sillä silloin väliäkään.

Olen zigen kanssa samalla kannalla myös suurempien ratejen puolesta, mikäli wipe-väli on lyhyehkö.

Arma 3 zeus tyyppinen serveri olis ollut aivan mahtava mutta siinä tais olla minimi 20 slottia.

Zige ehdotti myös palvelinta myös Squad -peliin. Pitäisi vain olla enemmän maksajia matkassa, niin voitaisiin jaettavien slottien määrää kasvattaa. Eli ei mikään pois suljettu asia siis sekään, on vain rahasta kiinni.

Esimerkiksi 64 pelaaja paikan klaanipaketti olisi tuolla tämän hetkisellä -15% kesä alennuksella 35.36€/kk ~ 9€ per nuppi.​
Slotteja jäisi suunniteltujen servujen jälkeen 28 kappaletta.

Siitä seuraava 96 slottinen olisi sitten yhteensä 53.04 euroa kuukaudessa ja sillä saisi jo 3 ylimääräistä 20 -slotin peliserveriä. :)
 
Perehtynyt
Liittynyt
10/8/16
Viestit
16
Mitä muita modeja PVP-serverillä olisi hyvä olla, tuleeko kenellekään mitään mieleen?
Linkit ja/tai nimet olisi hyvä listata, etteivät sitten unohdu.

Pitää modeja vilkasta nykyisen Dinolandian puolelta. Mun mielestä siellä on joitakin hyviä, mitä voisi hyödyntää myös PVP-servulla.

Olisi hyvä yrittää tehdä niin, ettei kartat menisi hirveästi ristiin jo olemassa olevien Pelikaista palvelimien kanssa.
Mutta toisaalta, pelimuotokin on eri, niin tiedä onko sillä silloin väliäkään.
Tätä myös itsekkin mietin. Oma kantani on siihen ettei ole sinänsä väliä vaikka sama mappi olisikin. Kuitenkin eri tyyppisestä pelimuodosta kyse, joten todennäköisesti osa pelaajista ainakin eri kuin toisella serverillä :)

Zige ehdotti myös palvelinta myös Squad -peliin. Pitäisi vain olla enemmän maksajia matkassa, niin voitaisiin jaettavien slottien määrää kasvattaa. Eli ei mikään pois suljettu asia siis sekään, on vain rahasta kiinni.
Itse voin tosiaan kasvattaa omaa osallistumistani, jos siitä saan enemmän hyötyä esim. juuri vaikkapa Squadin kohdalla. Suomalainen serveri olisi aika hyvä. Kuitenkin paljon kommunikaatiota tarvitsee joukkueiden sisällä tässä pelissä.
 
Perehtynyt
Liittynyt
10/8/16
Viestit
16
Rasterin kanssa äsken myös juteltiin ja se että nyt aloitettaisiin PVP:nä ei tarkoita että servun tarvitsisi olla aina PVP, vaan voidaan vaikka kausia vähän vaihdella tarpeen mukaan. Ideoita kannattaa heitellä! Serverithän on pelaajia varten, joten mielipiteellä voi hyvin vaikuttaa!
 
Sivustaseuraaja
Liittynyt
22/8/19
Viestit
2
Perus PVP jollain 3x rateil olisi aika balanced (Ei mene liian helpoksi eikä myöskään vaadi 24/7 grindausta pärjätäkseen) Yks mahdollisuus olisi mitä myös Rasterille ehdotin olisi että tekis yhden kunnon modiseikkailu perseilyn (15 tai enemmän modeja mm Monster Hunter, Eco+,S+ yms... ) Nämä modit toisivat mukanaan kokonaan uuden pelikokemuksen ja suuren määrän erinlaisia otuksia dinosauruksista mytologian ihmeisiin. Tottakai tälläiseen servuun mitäisi olla tarkana modien suhteen ja tarkistaa sopivatko kaikki keskenään rikkomatta mitään joka tuo valitettavasti lisää työtä. Mutta hyvä esimerkki tämän kaltaisista servuista saisi seuraamalla tätä tubettajaa https://www.youtube.com/channel/UCkIM7McH1EKRnG5Ipk8qr1Q
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
15 modia, se kuulostaa kyllä aika paljolta. Mutta mytologiset elukat kuulostaa aika hauskalta, Ainakin S+ otetaan käyttöön melko varmasti.
Onko tarvetta joillekin jonnemodeille kuten teleport tai kitit, niinkuin rust servuilla tuntuu olevan muodissa. (itse en niitä henkilökohtaisesti kaipaa.)

Klaanipaketti -palvelu tilataan tämän päivän aikana ja ilmoittelen kun voi serveriä alkaa säätämään.
 
Perehtynyt
Liittynyt
10/8/16
Viestit
16
15 modia, se kuulostaa kyllä aika paljolta. Mutta mytologiset elukat kuulostaa aika hauskalta, Ainakin S+ otetaan käyttöön melko varmasti.
Onko tarvetta joillekin jonnemodeille kuten teleport tai kitit, niinkuin rust servuilla tuntuu olevan muodissa. (itse en niitä henkilökohtaisesti kaipaa.)
Oon tässä Rasterin kanssa ihan samaa mieltä. 15 modia kuulostaa paljolta. Dinolandiassa on pidetty ~10 ja senkin kanssa on ollut hieman työlästä etsiä mahdolliset jumittavat modit. Itse pitäisin ylärajana sen 10kpl, mieluiten vähemmän.

S+ ja jonkunlainen Spyglass modi ainakin, esimerkiksi tämä on hyväksi koettu Dinolandiassa: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=793605978
Jos on parempaa tai toimivampaa ehdottaa niin ollaan avoimia!
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
MORDHAU palvelin avattiin tänään kaikkien käytettäväksi ja muutama pelaajakin sinne saatu.

Nimi:
[FI] Pelikaista DUEL & TDM
IP: 95.216.1.18:7877

Säännöt DUEL -kartoissa:
  1. FFA kielletty (free for all)
    Alkavan tai käynnissä olevan duelin keskeyttäminen kielletty.
Säännöt TDM -kartoissa:
  • Ei vielä sääntöjä

Sääntörikkomus johtaa varoitukseen tai serveriltä potkimiseen, seuraavasta rikkomuksesta annetaan porttikielto.
Porttikiellon poistoa/lisäystä voi pyytää yksityisviestein Pelikaistan keskustelualueella tai discord palvelimella, #palautelaatikko -kanavalla.

Ensimmäisen päivän statistiikkaa:

dcce7879-08cc-400d-af2a-c32785af11a4.png
 

Liitetiedostot

  • 094f2b13-141b-4909-b4ac-eeb2577a7fa6[1].png
    094f2b13-141b-4909-b4ac-eeb2577a7fa6[1].png
    11,6 KB · Lukukerrat: 0
Viimeksi muokattu:
Sivustaseuraaja
Liittynyt
22/8/19
Viestit
2
No nämä modit mistä puhuin esim Econ modin jotka tuovat pelkkää kosmetiikkaa ovat pieniä modeja jotka tietääkseni toimii kaikkien yleisten modien kanssa. S+ nyt o miltee pakollinen modi. Yksi vaihtoehto on kans että odottaa että uusi monster Hunter modi tulee julkiseksi. Toisi taas uusia perspektiivejä peliin
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Yleisen ilmeen ja selkeyden vuoksi, on palvelimelle tehty oma Heimosodat -osio ja jatkossa ehdotukset kerätään Modit & ehdotukset -viestiketjuun. Myöhemmin myös MORDHAU -pelipalvelimelle tehdään oma alue. Tämä nykyinen viestiketju lyödään lukkoon lähiaikoina.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Klaanipaketti rahoitetaan kuukausittaisilla lahjoituksilla, joihin on jo lupautuneet alle listatut henkilöt, toistaiseksi määrittelemättömäksi ajaksi. (summalla 5€/kk)
Mikäli mukaan saadaan muitakin lahjoittajia, niin kaikkien osuus muuttuu. Voimme myös kasvattaa slottimääriä, kun pätäkkää on siihen tarvittava määrä.
  • Eevertti
  • Zige
  • Sarmy
  • Rasteri

Seuraavat osuudet maksettava viimeistään: 16/09/2019
(eli viikkoa ennen laskun eräpäivää)

Vielä ei ole kaikkien osuus saapunut PayPal tilille, eräpäivä olis maanantaina..
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös