TS3 android sovellus

TS3 android sovellus

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Perehtynyt
Liittynyt
5/3/17
Viestit
16
Tein sitten oman keskustelun tästä TS3 puhelinsovelluksesta, alku on tuolla Discord keskustelussa missä aloin vertailemaan näitä.

Sitten asiaan: voi hyvää päivää tuota TS3:n mobiili appsia ! Asensin sen eilen ihan kokeilumielessä. Homma näytti kömpelöltä, mutta vielä puolijärkevältä niin kauan kun roikuin serverillä vain sillä puhelimella. Älyttömin tilanne syntyi kun sitten illalla käynnistin lisäksi pöytäkoneen TS3 sovelluksen kun ajattelin alkaa pelaamaan.

TS3 ei osannnut yhdistää minua puhelimen käyttäjänä ja pöytäkoneen käyttäjänä vaikka molemmissa sovelluksissa olin logannut sisään samoilla TS3:n "myteamspeak"-pilvi tunnuksilla. Serverille ilmestyi kaksi pelivaaria v1 ja v2. Tuolla pilvi loginilla saa ilmeisesti vain kirjanmerkit siirtymään, ei muuta.

Ompa hyödyllinen puhelin sovellus joka pitää muistaa avata ja sulkea samalla kun sulkee tai avaa pöytäkoneen sovelluksen. Jos taas pitää molempia auki niin muiden käyttäjien pitää tietää minkä laitteen päässä käyttäjä on että voi lähettää viestin oikekaan laitteeseen.

Sama kivikautinen logiikka edelleen kuin ennen tuota myteamspeak tiliä, jolloin jos pelasi useammalta eri koneelta (koti, mökki, ipanoiden jne) eli käytti TS3 sovellusta useammalta koneelta kaikilta niiltä näytti eri käyttäjää servulla. Servun ylläpitäjällä meni hermot kun pyytelin oikeuksia ja mitaleja kaikille tileille riippuen missä milloinkin satuin olemaan. Jotenkin kuvittelin että tuo olisi ensimmäinen korjattu asia kun tämmöinen pilvitili oli luotu, mutta ei sitten.

Lisäksi puhelinsovellus pitää ilmoittamisen arvoisena asiana että mulla on yhteys serveriin (no shit Sherlock!) ja pitää kokoajan ikonia puhelimen ilmoitusrivillä. Siis käytännössä koko ajan puhelimessa on ilmoitus päällä TS3:n appsista, siitä seurannee se ettei erota milloin joku on esim. laittanut sulle viestin. (en tosin kokeillut muuttuuko ikoni jos joku on pokettanut, häiritsevä tuo ilmoitus pelkästä yhteydestä jokatapauksessa on)

Puhepalvelua (voip) en edes kokeillut kun en koe sitä kovinkaan tarpeelliseksi puhelimesta. Siihen riittää ainakin mulle perinteinen pöytäkoneen sovellus.

Ja minä tollo oikeasti maksoin 1,69e tuosta harjoitelmasta. No tulipahan kokeiltua. Toistaiseksi jää käyttämättä tämä mobiilisovellus.

-arvailu alkaa-
Rehellisyyden nimissä pitää vähän puolustaa TS:ää sillä että oman ongelmansa voi muodostaa malli jossa käyttäjillä on omat serverit. Menee hankalaksi jos ja kun isot kehitysharppaukset aina vaatii serverien, jotka ei ole TS:n käsissä, päivityksen toimiakseen. En tiedä onko esim noita mainitsemiani asioita yritettykään/suunnitelmissa hoitaa uusimmissa servereissä (lähinnä tuo käyttäjän tunnistaminen pilvitilin kautta ja useamman clientin salliminen samalle käyttäjälle).
-arvailu loppuu-
 

JK

Keskustelija
Liittynyt
26/9/16
Viestit
25
Itsellä toiminut ts:n android softa moitteetta ja olen tykännyt siitä. Käyttöliittymä ainakin itselle on ihan selvä ja tuosta 1,70€:n hinnasta en itse paljoa valita, kun iOS pohjalle tessu maksoi sen 5€.
 
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Kaikki serveri päivitykset on ts käsissä ne laittaa updaten ja jokanen asentaa sen itse sitten
 
Perehtynyt
Liittynyt
5/3/17
Viestit
16
Itsellä toiminut ts:n android softa moitteetta ja olen tykännyt siitä. Käyttöliittymä ainakin itselle on ihan selvä ja tuosta 1,70€:n hinnasta en itse paljoa valita, kun iOS pohjalle tessu maksoi sen 5€.

Joo absoluuttinen hinta ei ole suuren suuri, mutta kun lisäarvo (hyvin henkilökohtainen kokemus) on nolla niin se pienikin hinta tuntuu turhalta.

Mihinkäs käytät tuota TS3 mobiili softaa ? viestit, chat vai voip ? pidätkö yhteyttä servulle koko ajan ?

lähinnä ihmettelen miksi et koe näitä asioita ongelmaksi (olenko itse ymmärtänyt jotain väärin):

1) ei osaa yhdistää samaa käyttäjää joka on yhteydessä erilaitteilta yhtäaikaa (mitä käyttäjää muiden pitäisi poketa ?) ja
2) puhelimen notifikaatio palkissa on ikoni aina kun on yhteys (eli minun suunnitellulla käytöllä kokoajan, miten oikeat tapahtumat sitten ilmoitetaan)
 
Perehtynyt
Liittynyt
5/3/17
Viestit
16
Kaikki serveri päivitykset on ts käsissä ne laittaa updaten ja jokanen asentaa sen itse sitten

Näinhän se yleensä.

Kysymys kuuluukin että kun käyttäjä ei halua päivittää serveriään niin onko TS:llä miten nopeasti keinoja "suostutella/pakottaa" (tuetaan x kk tai x vuotta tyyliin). Jos ei ole niin kaikki uudistukset jotka vaatii serveri muutoksia etenee todella hitaasti. Ainakin verrattuna tuohon Discordiin jossa kaikki serverit on yhtiön omassa hallinnassa.

Usein ylläpitäjät on nihkeitä tekemään päivityksiä tuotantokäytössä oleviin servereihin ihan ymmärrettävistä syistä: aina se on riski ja työtä. Eli ilman pakkoa (tietoturvapäivitykset tai tukiloppuu) tai jotain todella mielenkiintoista (ylläpitäjälle) featurea ei niitä juuri päivitellä.

Tämä toki oli nyt keksimällä keksitty "puolustus" mobiili TS3:lle. En tiedä ihan aidosti mistä kiikastaa vai kiikastaako edes mistään jos vaan loistavien ideoiden kehitys on vaan hieman vaiheessa.
 

JK

Keskustelija
Liittynyt
26/9/16
Viestit
25
Joo absoluuttinen hinta ei ole suuren suuri, mutta kun lisäarvo (hyvin henkilökohtainen kokemus) on nolla niin se pienikin hinta tuntuu turhalta.

Mihinkäs käytät tuota TS3 mobiili softaa ? viestit, chat vai voip ? pidätkö yhteyttä servulle koko ajan ?

lähinnä ihmettelen miksi et koe näitä asioita ongelmaksi (olenko itse ymmärtänyt jotain väärin):

1) ei osaa yhdistää samaa käyttäjää joka on yhteydessä erilaitteilta yhtäaikaa (mitä käyttäjää muiden pitäisi poketa ?) ja
2) puhelimen notifikaatio palkissa on ikoni aina kun on yhteys (eli minun suunnitellulla käytöllä kokoajan, miten oikeat tapahtumat sitten ilmoitetaan)


Käytän mobiilisoftaa ihan vain puhumiseen aina silloin, kun en ole koneella höpöttelemässä.

Eikä nuo sun mainitsemat "ongelmat" itseä ainakaan häiritse, kun esim. puhelimesta olen yleensä estänyt kaikki turhat ilmoitukset sovelluksista ja puhelimella servereille yhdistäessä mulla lukee nimen edessä/takana yleensä "[puhelimella/tms]". Pelikaistan tessuservu on varmaankin niitä ainoita paikkoja mitä itse käytän, jossa liikkuminen "vapaasti" onnistuu vain noilla oikeuksilla. Tietty ongelmia/sählinkiä oikeuksien kanssa voi tessussa tulla puhelimella seilatessa vaikka on ts3tili, kun aikaisemmat oikeudet pc:llä heilutessa ovat sidottu sinne jonkinlaisen ip:n? taakse ja puhelimella on oma ip mikä kait sotkee sitten sen tunnistuksen tai vastaavaa. Mä en noihin sen tarkemmin osaa sanoa, kun en ole peryhtynyt asiaan mutta niin kauan kuin oma liikkumen toimii paikasta toiseen ongelmitta niin en valita. :D
 
Perehtynyt
Liittynyt
5/3/17
Viestit
16
Käytän mobiilisoftaa ihan vain puhumiseen aina silloin, kun en ole koneella höpöttelemässä.

ok, tässä se selitys on erilaiselle kokemukselle. Meillä on täysin eri käyttötarkoitus tuolle mobiilisoftalle.

Varmastikin puhumisessa se on hyvä (en tiedä, en ole kokeillut), koska se on ollut perinteisesti TS:n ydin. Siihen viittaa myös nuo miten notifikaatiot käyttäytyy. Tämä lienee on ollut suunnittellun lähtökohta.

Minä taas kuvittelin käyttäväni tätä mobiilisoftaa kuten muita sosiaalisia mobiilisoftia yleensä: Ne on aina päällä, voin niiden avulla katsoa pelikavereiden statusta ja saan ilmotuksia viesteistä ja pyynnöistä, jotka voin katsoa jos sillä hetkellä napeksii. Sitten voin raahautua avaamaan pelikoneen jos strönkkäporukka on kasassa ja muuten sopii suunnitelmiini. Puhelin on kuitenkin auki kokoajan ja suhteellisen lähellä. Sitten kun ei huvita olla online laitan softan kiinni tai sen notifikaatiot kiinni.

Itsellä ei ole mitään tarvetta käyttää voippia puhelimesta. Pelikoneella on paljon enempi CPUa/kaistaa/kuulokkeet jne jne.
 
Kunnioitettu
Liittynyt
16/9/16
Viestit
310
Kyllä itellä ainakin ilmotti jos joku pokes tai laitto viestin puhelimen ilmotuspalkissa, en tiedä sitten onko kyseessä asetukset, vai muuttunut sovellus, aikoinaan cräckättynä eli ilmaiseksi käytin

Ts ei ole itseään koskaan muuksi oikeastaan lanseerannutkaan kun nettikeskustelu softaksi, jossa voi puhua toisten ihmisten kanssa, niin se että on olemassa puhelin versio on vaan sitä että jos haluaa esim matkalla jutella kavereille esim. Autossa tai vastaavassa

En tiiä sitte mitä oikeestaaan enempää tarvitseekaan puhesoftalta...
 
Viimeksi muokattu:
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Näinhän se yleensä.

Kysymys kuuluukin että kun käyttäjä ei halua päivittää serveriään niin onko TS:llä miten nopeasti keinoja "suostutella/pakottaa" (tuetaan x kk tai x vuotta tyyliin). Jos ei ole niin kaikki uudistukset jotka vaatii serveri muutoksia etenee todella hitaasti. Ainakin verrattuna tuohon Discordiin jossa kaikki serverit on yhtiön omassa hallinnassa.

Usein ylläpitäjät on nihkeitä tekemään päivityksiä tuotantokäytössä oleviin servereihin ihan ymmärrettävistä syistä: aina se on riski ja työtä. Eli ilman pakkoa (tietoturvapäivitykset tai tukiloppuu) tai jotain todella mielenkiintoista (ylläpitäjälle) featurea ei niitä juuri päivitellä.

Tämä toki oli nyt keksimällä keksitty "puolustus" mobiili TS3:lle. En tiedä ihan aidosti mistä kiikastaa vai kiikastaako edes mistään jos vaan loistavien ideoiden kehitys on vaan hieman vaiheessa.
TeamSpeak ei pakota päivittämään servua mutta jos sitä ei tee niin serveristä tulee epävakaa ja se on 100% varmuudella hakkeroitavissa.
 
Perehtynyt
Liittynyt
5/3/17
Viestit
16
Nyt pitää hieman korjata omia väitteitäni. Näköjään TS3 osaa käyttää samaa käyttäjä tiliä servulla jos on logannut sisään myteamspeak pilvitunnuksilla eri koneilta.

Väitin aiemmin ettei se toimisi vaan servulla näkyisi kaksi eri käyttäjää. Kaksi eri käyttäjää näkyy kyllä joskus, mutta vain jos on kaksi yhteyttä päällä yhtäaikaa (esim. puhelimesta ja pelikoneelta), mutta ei jos on yksi yhteys kerrallaan vaikka käyttäisi eri koneita aika ajoin.

Eli loppujen lopuksi ainoa (minua) häiritsevä asia on tuo tiukka yhteys sidonnaisuus. Haluaisin puhelimen roikkuvan aina kiinni servulla ilman että se näkyy erikäyttäjänä vaikka sattuisin käyttämään juuri sillä hetkellä pöytäkoneen TS3:a. Mutta kuten sanottu jo monta kertaa niin se taitaa olla TS:n arkkitehtuurissa niin syvällä ettei sitä helpolla muuteta.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Eli loppujen lopuksi ainoa (minua) häiritsevä asia on tuo tiukka yhteys sidonnaisuus. Haluaisin puhelimen roikkuvan aina kiinni servulla ilman että se näkyy erikäyttäjänä vaikka sattuisin käyttämään juuri sillä hetkellä pöytäkoneen TS3:a. Mutta kuten sanottu jo monta kertaa niin se taitaa olla TS:n arkkitehtuurissa niin syvällä ettei sitä helpolla muuteta.

Jos puhelin softalla ei voi kirjautua MyTeamspeak tunnuksella kokeile onnistuuko identiteetin lataaminen manuaalisesti. Tosin, vähän epäilen ettei sieltä toolsia sekä identiteetti asetuksia ihan yhtä helposti löydy. (minusta se on myös turvallisuus riski kun puhelimella yhdistää, jos siis on vähänkään adminointi oikeuksia)
 
Perehtynyt
Liittynyt
5/3/17
Viestit
16
Siis toimii hyvin tuo pilvitunnuksen käyttö jos yhdistää VAIN puhelimen sovelluksella tai VAIN pöytäkoneelta, mutta jos haluaa roikkua (pitää yhteyttä) sekä puhelimen softalla että pöytäkoneella samaan aikaan niin ilmestyy ainakin kaksi eri nimimerkkiä. En sitten älynnyt tarkistaa oliko niillä kuitenkin samat asetukset ja oikeudet.

Todennäköisesti on suunniteltu ominaisuus ja käyttäytyy noin vaikka yhdistäisi serverille kahdelta eri pöytäkoneelta. Sille ei toki ole tarvetta kun ei voi kuitenkaan pelata kahdelta koneelta samaan aikaan. Kun taas puhelimen sovelluksen taas mielellä pitäisi kokoajan auki että poketukset tulisi läpi (jos niin haluan). Typerää vaatia sulkemaan puhelimen sovellus siksi aikaa kun pelaa ja käyttää pöytäkoneen clienttia. 90% kerroista sitten ei jälkikäteen enää muista avata sitä puhelimen softaa.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
En nyt oikeen tajua miksi haluat ylipäätänsä "idlata" TeamSpeak3 servulla kuten irkissä tai discordissa (nykyään) tehdään. Oli sitten laitteita yhdistettynä kaksi tai useampia. Eihän siinä, kyllähän servun tilastot siitä tykkää kun on enemmän käyttäjiä servulla, mutta en ymmärrä mitä "tavallinen" käyttäjä kyseistä toiminnasta hyötyy.
 
Perehtynyt
Liittynyt
5/3/17
Viestit
16
>En nyt oikeen ymmärrä miksi haluat ylipäätänsä "idlata" TeamSpeak3 servulla kuten irkissä tai discordissa (nykyään) tehdään.

Joo tätähän minä haen, selkeästi tämä käyttötarkoitus on vielä hakusessa monelta. Tiedä johtuuko sitten harrastetuista pelimuodoista tai elämän tilanteesta yms.

Nykyisissä pelissä nimenomaan tiimipelaaminen on se paras juttu, ei yksinään (tai edes pikkuporukassa) grindaaminen. En halua istua päätteen ääressä koko iltaa tai viikonloppua (odottamassa että riittävästi väkeä on paikalla) vaan teen normaaleja asiota kotona ja lähistöllä. Kuitenkin niin että usein voin helposti muutamassa minuutissa tulla mukaan.

Kun sitten jossain vaiheessa on lähes se tarvitut (7, 10 tai 15) sopivaa pelaajaa on tarjolla voimme aloittaa jotain yhteispelin muotoja. Eli kaverit voi kutsua joukkoja mukaan alussa, tai jos joku jättää porukan voi hakea täydennys miehiä. Näiden tilanteiden ennalta ajoitus on kohtuulisen hankalaa ja turhaa ja työlästä. Ainakaan minä en voi ennalta sitoutua juuri mihinkään tiettyihin kellonaikoihin tai viikonpäiviin, mutta kuitenkin sopivia random aikoja kyllä löytyy (pahoittelen jos olen sekavaa)

Parasta olisi jos olisi joku keino kutsua myös (sillä hetkellä) offline tilassa olevia pelaajia. Joskus myös pystyy vastailemaan esim. peliin liittyviin kysymyksiin vaikka ei voisikaan juuri sillä hetkellä pelata.
 
Viimeksi muokattu:
Kunnioitettu
Liittynyt
16/9/16
Viestit
310
no pistäkee sitte perkele vaikka joku whatsappi ryhmä klaanille... ei se sen vaikeempaa perkele oo... olettaen että WA kaikilta melkein nykypäivänä löytyy
 
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Ja tuskin se puhelinumeron näkyminen niin paha asia on. Jos on niin peliliittymä ja toinen puhelin vaan.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
no pistäkee sitte perkele vaikka joku whatsappi ryhmä klaanille... ei se sen vaikeempaa perkele oo... olettaen että WA kaikilta melkein nykypäivänä löytyy
Ei sitä kaikki halua käyttää, koska numeron joutuu jakamaan ja eihän me haluta turhan pieniä kuppikuntia täällä tukea vaan sitä yhteisöllisyyttä, johon kaikki halukkaat voivat osallistua, oli sitten mielummin nimimerkin takana tai ei.
 
Perehtynyt
Liittynyt
5/3/17
Viestit
16
no pistäkee sitte perkele vaikka joku whatsappi ryhmä klaanille... ei se sen vaikeempaa perkele oo... olettaen että WA kaikilta melkein nykypäivänä löytyy

Vaikka sitten näin.

Aloitin toisen threadin jossa kyselin kokemuksia softista. Kaikki ei varmaan koe mukavaksi paljastaa puhelinnumeroaan. Minua henkkoht se ei kyllä haittaisi.
 
Ylös