Ratti ja polkimet PC:lle

Ratti ja polkimet PC:lle
  • Viestiketjun aloittaja NUORA_7
  • Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia 5
  • Lukukerrat 5 919

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Kunnioitettu
WoT jory [LENO]
Liittynyt
11/8/16
Viestit
311
On tässä viimeaikoina alkanut kiinnostaa autopelin hankkiminen mutta näppiksellä en sitä pelaa. Pitäisi siis hankkia kunnon ratti.

Olen katsellut Thrustmasterin RS500 rattia ja polkimia, joihin lienee pakollinen lisähankinta vaihdekeppi ja teline.

Onko kellään kokemuksia tästä? Onko järkevää panostaa noin paljoa, onko niin paljon parempi kuin vähän edullisempi versio?

Entä vaihdekepin kiinnitys, sen kai saa suoraan kiinni rattiin mutta myös erillinen kiinnitystanko rattitelineen kupeeseen on tarjolla. Saako sillä kepin luonnollisempaan asentoon?
 
Todella tuottelias
Liittynyt
21/8/16
Viestit
189
Itse ehkä hankkisin Torista Logitechin G27, jossa tulee shifter valmiina. Mulla oli kiikarissa silloin joko G25 ja G27 ja valinta oli G25 siksi, että siinä on sekventaalivaihteisto shifterissä, kun G27 oli vain rattilaipat ja halusin autenttisen ralliauto tunnelman. Itse sitten ostin G25:sen muutama vuosi sitten ja en ole kertaakaan edes liittänyt rattia koneeseen, että se taas siitä innostuksesta... :(

Tossa olisi jonkinlainen testivideo noista rateista.
 
Kiinnostunut
WoT jäsen [METAL]
Liittynyt
26/8/16
Viestit
12
Itse ajanut useamman sata tuntia logitechin G27:lla, (live for speed nimistä peliä, jota myös suosittelen,) negatiivisia asioita vaikea löytää muita, kuin perus vika mikä näissä kaikissa on, eli liian heppoinen kiinnitys pöytään, ei millään meinaa kestää 100 kg miehen roikkumista, mutta onneksi metallimies osaa tuon ongelman korjata, suosittelen.

Jonkun vuoden ajelin tollaisella 100 euron gt halpis ratilla, ei se huono ollut sekään, mutta hirveä ero kyllä tuohon G27:kaan ja kyllä on todella suosittu ratti yhdistelmä tuolla tosissaan ajavien keskuudessa.
 
Sanavalmis
Ydinjäsen
Liittynyt
9/5/16
Viestit
75
Kanssa n.100h G27 rattia käyttäneenä suosittelen kovasti, itsellä hajosi sieltä se muovinen hyrrä jolla toi ratti tunnistaa asentonsa. Ostin siihen messinkisen varaosan niin sekin ongelma korjattu.
Jos nyt jotain miinuksia täytyy mainita niin on tuo Pakki, sen löytäminen sieltä 6 vaihteen alta on niin arpa peliä.
 
Sivustaseuraaja
Liittynyt
7/10/16
Viestit
4
mul on toi logitech driving force gt. hyvä ratti muuten paitsi vaihdekeppi on sekventiaali ja liian herkkä eli jos käsi osuu vahinkossa keppiin ni väärä vaihde on silmässä.
 
Kunnioitettu
WoT jory [LENO]
Liittynyt
11/8/16
Viestit
311
Tuli sitten hankittua Thrustmaster T500 RS ratti, polkimet ja teline niille. Vaihdekeppi jäi jälkitoimitukseen. Tuli Dirt Rallylle vähän ylimääräistä hintaa.

Eilen latasin ajurit ja säätelin rattia, ja ei kun baanalle! Kasvoille levisi pikkupoikamainen hymy joka pätkän jälkeen. Aivan mahtava fiilis! Ajaessa pitää keskittyä kuuntelemaan nuotteja, ei ihan vielä ole päässyt oikeaan tahtiin. Mutta parhaillaan kun kartturi sanoo, että "oikea 6 leikkaa" ja kun sitten heinikkoa kaataen käännät tietä näkemättä ja huomaat tulleesi keskelle tietä oikealle ajolinjalle kaasu pohjassa, niin melkein tulee hymy kasvoille onnistumisesta mutta heti perään pitää keskittyä vasempaan kirraavaan nelosen mutkaan. Aivan mahtavaa!

Käsijarrunapin hapuilu neulansilmässä ei tunnu oikealta. Taitaa nälkä kasvaa syödessä, kun alkoi mieli tehdä käsijarrua. Ei taida vaan sellaista valmiina saada. Onko joku askarrellut käsijarrun itselleen?
 
Ylös