Mielipidekysely artikkeleista

Mielipidekysely artikkeleista

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!

Mitäs artikkeleita jatkossa?


  • Äänestäjiä yhteensä
    19
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Tässä olisi nyt pientä mielipidekyselyä Pelikaista.fi sivuston artikkeleista. Mukana pieni äänestys, mutta mielelläni lukisin myös käyttäjien omia mielipiteitä asiasta, joten minkälaisia artikkeleita/julkaisuja haluaisitte jatkossa?

Haluaisitteko kenties peliaiheisten uutisten, arvosteluiden ja blogi tekstien lisäksi myös artikkeleita tietotekniikasta ja peliteknologian uusista mullistuksista vai aivan jostain muusta?

Tässä olisi esimerkkinä Remoksen kirjoittama artikkeli tulevasta näytönohajaimesta.

Äänestykselle ei ole määritetty sulkeutumis päivämäärää.
 
Jokapaikanpuuhöylä
Moderaattori
Sisällöntuottaja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
77
Mieluusti kaikenmoisia artikkeleja. Mukava lukea mitä mieltä muut Kaistalaiset ovat peleistä, arvosteluista saa myös hyviä vinkkejä niin pelien kuin myös oheislaitteiden osalta. Myös tiedot tulevista julkistuksista ovat hyvä osa Kaistan uutisointia ja mikäli joku jaksaa aikaa panostaa ja kirjoitella laadukkaita artikkeleja eSports-rintamalta niin niitäkin lukisin ihan mieluusti.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Mieluusti kaikenmoisia artikkeleja. Mukava lukea mitä mieltä muut Kaistalaiset ovat peleistä, arvosteluista saa myös hyviä vinkkejä niin pelien kuin myös oheislaitteiden osalta. Myös tiedot tulevista julkistuksista ovat hyvä osa Kaistan uutisointia ja mikäli joku jaksaa aikaa panostaa ja kirjoitella laadukkaita artikkeleja eSports-rintamalta niin niitäkin lukisin ihan mieluusti.

Kiitoksia vastauksesta! Itseäni ei juurikaan kiinnosta tuo eSports-touhu, se tuntuu meikästä jotenkin enemmä oman edun tavoittelulta kuin oikealta tiimitoiminnalta. Muutenkin se, että sitä myydään urheiluna tuntuu ajatuksena naurettavalta. Tietty onhan sekin kai keino saada finninaamat kiinnostumaan olympialaisista.
Mutta tosiaan, mennäänpä sitten itse asiaan. Eipä se varmastikkaan kävijämääriäkään haittaisi, jos meiltä niitäkin artikkeleita löytyisi. Pitäisi etsiä vain siihen soveltuva kirjoittaja, sillä tuon tyyppisiä jutuissa pitää olla aika tiuha julkaisu tahti. Muuten se uutinen on jo hetken päästä vanha. Kun taas mielipiteet omista pelikokemuksista ei niinkään vanhene.
 
Jokapaikanpuuhöylä
Moderaattori
Sisällöntuottaja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
77
Kiitoksia vastauksesta! Itseäni ei juurikaan kiinnosta tuo eSports-touhu, se tuntuu meikästä jotenkin enemmä oman edun tavoittelulta kuin oikealta tiimitoiminnalta. Muutenkin se, että sitä myydään urheiluna tuntuu ajatuksena naurettavalta. Tietty onhan sekin kai keino saada finninaamat kiinnostumaan olympialaisista.
Mutta tosiaan, mennäänpä sitten itse asiaan. Eipä se varmastikkaan kävijämääriäkään haittaisi, jos meiltä niitäkin artikkeleita löytyisi. Pitäisi etsiä vain siihen soveltuva kirjoittaja, sillä tuon tyyppisiä jutuissa pitää olla aika tiuha julkaisu tahti. Muuten se uutinen on jo hetken päästä vanha. Kun taas mielipiteet omista pelikokemuksista ei niinkään vanhene.
Totta puhut, Rasteri. Tuo eSports-kirjoittelu vaatisi varmaan ainakin kaksi motivoitunutta ja ahkeraa kirjoittelijaa, jotta artikkelit olisivat ajantasaisia ja paikkaansapitäviä, mutta mikäli Kaistalta löytyy joku, jonka intohimo on aina ollut raportoida eUrheilun viimeisimmistä tapahtumista, niin en pane pahakseni, jos Hänelle annettaisiin vastuuksi pitää meidät muutkin ajantasalla eUrheilun menosta.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Äänestyksen vaihtoehdot ovat hieman ohjaavia. Jos nyt ajattelen omalta osaltani, niin kaikki gadgetit kiinnostaa ja pelijutut kans. eSports ei nyt erityisen lähellä sydäntä ole, mutta ei minulla erityisiä antipatioitakaan ole sitä kohtaan, joten lähinnä sydäntä oli vaihtoehto, jossa eSports oli mukana.

Jutun aiheena eSports voi olla huono ja hyvä. Jos eSportsia käsitellään jutuissa ilmiönä ja seurataan joidenkin eSports tiimien taivalta jossakin tietyssä pelissä, voi jutut olla mielenkiintoisiakin. Jos taas eSportsia käsitellään ilmiönä ja jutun juuri on turnaukset ja niiden sijoitukset, multa putoaa lasit kädestä aika nopeasti ;)

Juttu on juttu ja jutun mielekkyys riippuu paljon kirjoittajan taidoista. Hyvä kirjoittaja voi saada tylsänkin aiheen kiinnostavaksi. Ei se eSports haittaa, mutta mieluumin ehkä minä sittenkin luen peleistä ja gadgeteistä.

Sinänsä itse en ole pitänyt mitään selkeää rajaa juttujeni sisällölle. Olen kirjoittanut enimmäkseen (tietysti) Battlefieldista, mutta onpa sekaan eksynyt juttua näyttöteknologiasta ja muistakin peleistä. En jatkossakaan ajatellut rajoittaa juttujani erityisesti, mutta tietysti jos Pelikaistan Führer Rasteri antaa selkeät linjaukset juttujen sisältöön, niin niitä sitten noudatetaan. Ilman linjauksiakin jutut liittyvät tietysti tavalla tai toisella peleihin - Pelikaistallahan tässä ollaan.

Edit: oho, se olikin vanha aihe! Minkävän vuoksi se näkyi minulla uusissa viesteissä! No eipä mitään - voihan tästä vieläkin keskustella :D
 
Sanavalmis
Liittynyt
17/7/16
Viestit
86
Jostain tuoreesta pelistä, kaikki aivan alusta lähtien. Tämmönen yhden pelin hemmo tarvitsee opaskoiran uusiin pelimaailmoihin.
Sitä ei tiedä edes mistä pelin hommais.
 
Kiinnostunut
Liittynyt
1/4/17
Viestit
13
mua kiinnostaa kans kaikki pelaamiseen ja peleihin liittyvät jutut ja miksei vähän pelivideoihin ja streemaukseen liittyviä hommeleita kun sitäkin on nyt alkanu tekemään mut se on lähinnä sellasta epätoivosta räpellystä ja windowsin omaa elokuvatyökalu ohjelmaa käyttäen tosin eipä mulla muutakaan ole.. sit tietenki ois kiva saada omille videoille joku hieno intro hässäkkä mut sellasenkaan tekemiseen mulla ei taidot riitä et jotain epätoivosta räpellystä kyllä saa aikaseks tolla kyseisellä ohjelmalla mut.. vaikka onhan tuo netti täynnä ohjeita mut ennemmin meen sillä epätoivosella räpellyksellä :)
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Tuossa yhella kirjottajalla tekeillä streamaamiseen liittyvä opas muistaakseni, varmaan etusivulle lumpsahtaa kun on vualmis. :)
 
Keskustelija
Sisällöntuottaja
Liittynyt
23/9/16
Viestit
48
Voi olla hyvä juttu jos on ihan step-by-step opas. Olis ollu ihan jees sillon kun itte alotteli striimaamista. Itse meinaan jatkaa tuota Raibow Six Siegen ja sen Pro-skenen tutkailua tarkemmin, ainakin siihen asti kun niihin juttuihin joku kyllästyy ja kieltää julkaisemisen.
 
Kiinnostunut
Liittynyt
1/4/17
Viestit
13
vaikka onhan siis striimaaminen sinäänsä iha helppoa et senku tekee twitchiin tai tubeen tilin ja hankkii jonku nauhotus ohjelman ja alkaa sit vaa lähettää.. tai vaihtoehtoisesti nauhottaa koneelle myöhempää editointia varten.. ja toinen mikä ois kivaa ni joskus jos jonku kanssa sattuis samaa peliä pelata ja se molemmat nauhottais ni vois tehä sellasen kahesta perspektiivistä sen videon.. tai sit overlaynä sillai et se näkyy kokoajan se mitä se toinen tekee.. no ideoitahan on mut toteutuksestahan kaikki on kiinni
 
Kunnioitettu
Liittynyt
16/9/16
Viestit
310
Kuinkas näitä sitten pääsee kirjoittelemaan, vaatiko jotkun oikeudet vai eri tunnusten teon jonneki tai jotain?
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Kuinkas näitä sitten pääsee kirjoittelemaan, vaatiko jotkun oikeudet vai eri tunnusten teon jonneki tai jotain?
Katohan aiheeseen liittyvä viestikin jopa!

Voit kirjootella vaikka heti jonkun jutun (esimerkiksi arvostelu, uutinen tai blogi teksti) ja laittaa sen s-posti osoitteeseen rasteri(at)pelikaista.fi tai liitteenä yksityisviestissä täällä foorumilla. Lukasen sen lävitte ja julkaisen mikäli homma tuntuu luontevalta (teen kirjoittajalle myös tunnukset jatkoa varten.) Kannattaa myös varautua siihen, että ehdottelen korjauksia mikäli niitä mielestäni tarvitaan.
 
Kunnioitettu
Liittynyt
16/9/16
Viestit
310
Katohan aiheeseen liittyvä viestikin jopa!

Voit kirjootella vaikka heti jonkun jutun (esimerkiksi arvostelu, uutinen tai blogi teksti) ja laittaa sen s-posti osoitteeseen rasteri(at)pelikaista.fi tai liitteenä yksityisviestissä täällä foorumilla. Lukasen sen lävitte ja julkaisen mikäli homma tuntuu luontevalta (teen kirjoittajalle myös tunnukset jatkoa varten.) Kannattaa myös varautua siihen, että ehdottelen korjauksia mikäli niitä mielestäni tarvitaan.
oon luultavasti sokee koska en kyllä nähny vastausta kysymykseen aiemmin, mutta kumminki nii varmaa noita cssän pro scene juttuja vois laittaa tuleen ehkä vähä tankkipelistäki jos sitä ketää seuraa
 
Valioyksilö
TS-valvoja
WoT jory [LENO]
Liittynyt
14/8/16
Viestit
491
oon luultavasti sokee koska en kyllä nähny vastausta kysymykseen aiemmin, mutta kumminki nii varmaa noita cssän pro scene juttuja vois laittaa tuleen ehkä vähä tankkipelistäki jos sitä ketää seuraa
Kyllä seurataan. :D Tee vain hyviä juttuja mitä päästään lukemaan.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
oon luultavasti sokee koska en kyllä nähny vastausta kysymykseen aiemmin, mutta kumminki nii varmaa noita cssän pro scene juttuja vois laittaa tuleen ehkä vähä tankkipelistäki jos sitä ketää seuraa

Itseasiassa nyt kun sanoit, ei taida foorumin puolella olla tätä infoa. Etusivun puolella saattaa olla jossakin.. Pitää ihan tarkistaa. Ainakin satavuotias artikkeli on jossain, että haetaan kirjottajia. Mutta tuskin niitä vanhoja julkaisuja kukaan niin tarkkaa selailee.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Ei V**** sori, unohdin koko asian. Itseasiassa useammankin, joka tapauksessa pahoitteluni ranskankielestäni sekä muististani. Kävin tässä läpi näitä vanhempia viestiketjuja ja muistin (lue näin) vasta nyt, että tälläistäkin tullut luvattua.

Anteeksi pyyntöä ja pahoittelua näin julkisesti myös JSLatvalankin suuntaan, jäi se sun artikkeli kokonaan julkaisematta. Viilausten jälkeen se oli kyllä sopivaa matskua, mutta nyt ei enää kovinkaan ajankohtaista. Jaksatko yrittää vielä tuoreemmalla jutulla, niin näkevät nuo muutkin kirjottajat, että kyllä niitä runoilijasieluja löytyy tankkien panssareidenkin alta?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös