Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Bannit & valitukset

Rasteri

Perustaja
Ylläpitäjä
Perustaja
Sisällöntuottaja
Tässä viestiketjussa hieman asiaa pelikaistan ban-käytännöistä TeamSpeak3 palvelimella.

Bannien yleisimmät syyt:
  • Kanava hyppely
  • Häiriköinti kanavalla (haistattelut, yms)
  • Musiikin soittaminen
  • Äänen muuntimella leikkiminen
Sääntöjen rikkominen.

Valitukset

Tähän samaan lankaan voit myös valittaa, jos sinut on mielestäsi tuomittu väärin perustein. Päivän pituisista tai lyhemmistä porttikielloista on kuitenkin turha valittaa. Muista myös mainita nimimerkkisi, jota käytit serverillä.

Viimeksi muokattu:

Luonteri

Sivustaseuraaja
Ai täältä onkin sensuroitu jo minun kommenttini. Hyvä pojat, jatkakaa samaan malliin eli uusilla valheilla yritetään peitellä edellisiä. Kertoo paljon "miehestä".

Edelleen fakta on se, että eräs toinen soitti nauhalta tämän "haista V****"-huudahduksen, joka on siis tältä videolta poimittu:
Minä en sitä sanonut saati soittanut. Klippi varmaan kuullostaa tutulta, vai mitä johanonperkele..?

Tosiaan on ihan omistajan asia touhuta mitä lystää, mutta ei tarvitsisi valheita levittää minun mielestäni.

Noniin onpahan nyt sitten laitettu kaiketi oikeaan osoitteeseenkin tämä kommentti. Jännitykseksi jää mitä seuraavaksi tapahtuu.

Rasteri

Perustaja
Ylläpitäjä
Perustaja
Sisällöntuottaja
Arvostan kun teit valituksen nyt vihdoin oikean paikkaan, ei tarvitsekkaan viestejä itse siirellä. Tuossa nyt paljon kaikkia perseilijöitä riehunut tessussa ja keskustelualueella, että en ihmettele mikäli virheitä sattuu meidän ylläpidonkin puolelta. Pahoittelut siitä!

Hommaa tehdään kuitenkin täällä harraste pohjalta, joten esimerkiksi omalla kohdallani silloin kun itse olen pelailemassa, niin keskittyminenkin häirköihin on väliinsä puolivillaista eikä aina välttämättä osu se bannikaan sitten oikealle henkilölle. Toisin sanoen, asian selvittäminen on vain helpompaa jälkeen päin kun väärinkohdeltu/bannattu henkilö viitsii siitä vain oikeaan osoitteeseen ilmoittaa. Tällöin kyseinen henkilö on jo luultavasti myös rauhoittunut sen verran, että asiaa voidaan selvittää tarkemmin. Onhan se toki aina ikävää kun joutuu odottamaan, varsinkin jos lopulta käykin ilmi ettei sääntöjä ole rikottu.

Viestejäsi TS3 varoitukset viestiketjussa, ei siis ollut tarkoitus peitellä vaan siivota ne toisaalle väärästä aiheesta. Tätä yleisesti kutsutaan moderoinniksi, tosin tällä kertaa jätin ne nyt siirtämättä kun toit aiheen jo tähän oikeaan paikkaan esille itse. Pahoittelut aiheuttamastani väärin ymmärryksestä.

Toimintamme on kuitenkin jatkuvan kehityksen alla ja pyrimme mahdollisimman läpinäkyvään toimintaan ylläpidon sekä jäsenistön välillä. On kuitenkin hyvä muistaa, että myös ylläpidon henkilöstö koostuu vain ihmisistä joten virheitä sattuu ja kaikki ihmiset eivät vain käyttäydy/reagoi samalla tavoin konflikti tilanteissa.

Ymmärrän ahdinkosi ja voit ihan hyvin olla oikeassa, että sinut on alunperin "bannattu aiheetta". Sen jälkeinen käytöksesi sekä viestien sisältämä kielenkäyttö kuitenkin puhuu paljon puolestasi. Lisäksi vielä se, että yleensäkin yleisiä ohjeita ja sääntöjämme vastaan trollasitte TeamSpeak3 palvelimella vaihtamalla nimimerkkejänne turhaan ja liikaa toisiaan muistuttavaksi. Tavallaan nyt teidän pilkka osui tällä kertaa siis ns. omaan nilkkaan.

Emme myöskään arvosta turhaa provosointia ja sehän on myös TS3 palvelimella kielletty. Myös kanavahyppelyä joukossanne taidettiin aika hyvin harrastella vai olenko väärässä? Ei ole tarkoitukseni loukata, mutta kiinnostaisi kyllä tietää mikä tässä nimimerkki pelleilyssänne oli oikein tavoitteena, mitä luulitte saavuttavanne tälläisellä käytöksellä? Kuitenkin säännöt on mielestäni hyvin TeamSpeak3 palvelimella esillä.

Luonteri

Sivustaseuraaja
No ilman muuta. En koe, että nimen vaihtaminen satuttaa ketään. Olisi hienoa tietää mitä tässä nyt tapahtuu, varsinaista vastausta tai ratkaisua en ole vielä saanut.

Rasteri

Perustaja
Ylläpitäjä
Perustaja
Sisällöntuottaja
Yhteisiä sääntöjä ei nyt vain rangaistuksitta rikota ja käsittääkseni ainakin näitä alle listattuja sääntöjä vastaan on kohdallasi toimittu. Joten ainakin toistaiseksi banni vielä pysyy.

1. Ei ylimääräistä hyppelyä kanavien välillä.
3. Älä solvaa ja/tai provosoi muita käyttäjiä, moderaattoreita tai valvojia.
6. Käytä asiallisia nimimerkkejä ja mieluiten samaa jolla pelailet.
9. Mikäli olet liian tuiskeessa, mikrofoonisi ei toimi kunnolla tai käytöksesi häiritsee muita pelaajia, niin kanavan valvojilla ja pelikaistan ylläpidolla on oikeus siirtää sinut pois, potkia palvelimelta tai tarjota banaania. Omalla yksityisellä kanavalla kännissä pelaaminen kuitenkin sallittu, mikäli se vain ei häiritse millään tavalla muita käyttäjiä.

Täsmennetään nyt vielä, että "käytöksesi häiritsee muita pelaajia, niin kanavan valvojilla ja pelikaistan ylläpidolla on oikeus siirtää sinut pois, potkia palvelimelta tai tarjota banaania." (sääntö nro 9.)

Nimierkki pelleilyyn sovellettiin sääntöjä 3. ja 6.

Keskustelualueella rikotuista käyttäytymis säännöistä en jakasanut tehdä listausta.

Rehu33r0

Sivustaseuraaja
Tänään koitin kaverin ts:ään liittyä nii tuli vaan teksti että "You are banned permanently. Reason: "ts.pelikaista.fi"" Enkä edes tiedä syytä miks?
Ei mulla muuta tästä asiasta ihmetytti ja huvitti vaan..

Rasteri

Perustaja
Ylläpitäjä
Perustaja
Sisällöntuottaja
Tänään koitin kaverin ts:ään liittyä nii tuli vaan teksti että "You are banned permanently. Reason: "ts.pelikaista.fi"" Enkä edes tiedä syytä miks?
Ei mulla muuta tästä asiasta ihmetytti ja huvitti vaan..

Kuulutko johonkin wot klaaniin vai mitä yleensä pelaillut tessua käyttäessä? Ainakaan muista nähneeni teikän nimimerkkiä ennen, vai mitä nimimerkkiä siellä käytit?

late_lahti

Todella tuottelias
Rehueero ainakin ennen kuului sopuliyhteisoon, kun muistaakseni oltiin samaan aikaan vsopissa tai ainakin samassa tessussa. En kyllä ymmärrä miksi olisi valmiiksi jo permabannit, kohtelias aikuinen herrasmies kuitenkin, kuten wotin pelaajat yleensäkin..., paitsi kännissä, selvinpäin, krapulassa, aamuisin, iltaisin, arkisin, viikonloppuisin ja maanantaisin kello 8:00 - 10:25 välisenä aikana ;)

Rasteri

Perustaja
Ylläpitäjä
Perustaja
Sisällöntuottaja
Rehueero ainakin ennen kuului sopuliyhteisoon, kun muistaakseni oltiin samaan aikaan vsopissa tai ainakin samassa tessussa. En kyllä ymmärrä miksi olisi valmiiksi jo permabannit, kohtelias aikuinen herrasmies kuitenkin, kuten wotin pelaajat yleensäkin..., paitsi kännissä, selvinpäin, krapulassa, aamuisin, iltaisin, arkisin, viikonloppuisin ja maanantaisin kello 8:00 - 10:25 välisenä aikana ;)

IP-osoitteen avulla saattaisi saada selville hieman lisää bannista, nimimerkillä en listasta mitään löytänyt.

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Peliseuraa, keskustelua, kilpailuja ja yhteispelejä, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa.

Tervetuloa yhteisön ytimeen!
Ylös Bottom