Designated Survivor

Designated Survivor
  • Viestiketjun aloittaja Jamppu
  • Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia 6
  • Lukukerrat 5 833

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
2df6713119.png

Maineikasta näyttelijäsukua edustava Kiefer Shutterland on ryvettänyt naamansa pahemman kerran 24-sarjan loputtomilla jatko-osilla. Kaikki varmasti muistaa tämän "TV-Maailman tapahtuman" jota kuvattiin aivan mullistavalla tavalla reaaliaikaisena 24 tunnin ajan yhden tunnin jaksoissa... No oliko se nyt sitten niin mullistavaa on kokonaan toinen juttu, mutta sarja oli suosittu ja muutama eka kausi jopa ihan viihdyttävä.

Kieferin itse tuottamassa Designated Survivor sarjassa hän selkeästi haluaa eroon tuosta Jack Bauer stigmasta. Parkkiintuneen lainsuojattoman rajamailla kulkevan supersotilaan sijaan Kiefer esittää hieman pehmeää poliitikkoa, joka on ajautumassa pois edustajahuoneen suosiosta ja vähän kuin säälistä jätetään täysistunnon ulkopuolelle "valtuutettuksi selviytyjäksi" - kato ettei kaikki poliitikot kuolis kerralla ;)

No niinhän tietysti tapahtuu, että koko USAn edustajahuone presidentteineen lentää kirjaimellisesti taivaaseen ja Kieferin esittämästä väistyvästä asuntoministeristä tuleekin "vapaan maailman hallitsija".

Kun 24 kohtaa House of Cardsin
Asetelma jo itsessään on vähän heppoinen, mutta kantaa paikoitellen yllättävän kohtuullisesti. Sarjan oli kai tarkoitus olla poliittinen draama, mutta Jack Bauerin raidat ovat niin vahvat, ettei Kiefer tahdo millään pysyä pehmeän poliitikon roolissa . Asuntoministerin herkkä ulkokuori alkaa rakoilla, kun kovaotteinen ratkaisija nostaa päätään. Sarjan ongelmatkin ovat loppua kohden enemmän toimintapainotteisia kuin poliittisia.

Sarjassa painitaan jatkuvasti kelloa vastaan - "Meillä on n tuntia aikaa selvittää tämä...". Eikö tosiaan juonta voi kuljettaa millään muulla kuin tällä 24-kaavalla?

Annoin Designated Survivor sarjalle mahdollisuuden ja katsoin koko 1. tuotantokauden. Odotin koko tuotantokauden 10 jaksoa, että jotakin merkittävää tapahtuisi, mutta sarja taistelee oikeastaan itseään vastaan pohtien ollakko poliittinen- vai toimintaelokuva. Kun se 10. jakso oli katsottu alkoi suorastaan ottaa pattiin, kun sarja jäi niin pahasti kesken, että se tuntui kuvottavalta toisen tuotantokauden kliff hanger vedätykseltä. Tarkempi tutkinta kuitenkin paljasti, että ainakin kaksi jaksoa on vielä jäljellä ensimmäistä tuotantokautta, mutta ne ilmestyvät Netflixiin vasta maaliskuussa! Netflix pls!

Jos sinulla ei ole mitään tekemistä, niin onhan tämäkin sarja paikoitellen viihdyttävä, mutta jos siellä omalla listalla on mitään mutta ajanhukkaa tarjolla, niin suosittelen mieluumin katsomaan sitä. Tämä sarja ei tehnyt minuun vaikutusta.
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Siinä tuli mainittua parikin sarjaa joita olen halunnut katsoa, mutten ajanpuutteessa ole ehtinyt, House of Cards ja Designated Survivor. Homeland on kesken tällä hetkellä joten... ehkä joskus. Aikakin tietää mitä tehdä jos joskus katkaisee jalkansa mutkamäessä.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
House of Cards yllätti, varsinkin se ensimmäinen tuotantokausi. Toinen oli sellanen "ihan OK" ja kolmas vähän parempi kuin toinen. Eka oli kuitenkin mun mielestä paras. Siinä oli sitä jotakin sairaanloista synkkyyttä, joka kolahti.

Designated Survivor mietteet jo tuossa kirjottelinkin ja Homeland ei jostakin syystä lähteny mulla oikeen lentoon, yritin muutaman jakson, mut ei. Ehkä sille pitäis antaa enemmän aikaa.

Noista vaihtoehdoista mun äänet menee House of Cardsille, varsinkin jos se eka tuotantokausikin on katsomatta.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Varmaan erittäin yllättävää, että täälläkin tuo sarja jo katsottu. Vähän samaa mieltä, että tuo politikointi ehkä turhankin kevyttä ja juonittelut liiankin ennalta arvattavia. Mutta en silti menisi sanomaan sarjaa täysinpaskaksi, sillä kuitenkin sitä katsoin ihan mielellään, en kuitenkaan tiedä miksi.

Homeland ei jostakin syystä lähteny mulla oikeen lentoon, yritin muutaman jakson, mut ei. Ehkä sille pitäis antaa enemmän aikaa.

Kokonaisuutena Homeland -sarjan ensimmäinen kausi on ihan hyvä. Kovin paljon siitä pidemmälle en sitten jaksanut kyseistä sarjaa katsoa. Band of Brothersista tuttu päänäyttelijä varmastikkin osasyynä ja myös se mielialalääkkeittä popsiva blondi oli ihan mielenkiintoinen hahmo, jonkin aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Ei tää Designated Survivor ihan susipaska tosiaan ole, kynsinhän minäkin läpi ne kaikki kymmenen saatavilla olevaa jaksoa. Muo vaan niin sapetti, kun luulin ekan kauden päättyvän noin typerään kliff hangeriin. No näin ei siis ole, vaan uusia jaksoja on vielä tulossa ekallekin kaudelle, mutta meni vaan monot ristiin tossa vaiheessa!

Ihan katottava sarja, mut ei mulle siihen mitään intoa tullu päästä seuraavaan jaksoon, niinkuin oli esim. muutamassa muussa sarjassa, joista olen tännekin kirjoitellut.

Kokonaisuutena Homeland -sarjan ensimmäinen kausi on ihan hyvä. Kovin paljon siitä pidemmälle en sitten jaksanut kyseistä sarjaa katsoa. Band of Brothersista tuttu päänäyttelijä varmastikkin osasyynä ja myös se mielialalääkkeittä popsiva blondi oli ihan mielenkiintoinen hahmo, jonkin aikaa.
Pitää varmaan tällekin antaa vielä mahdollisuus. Jos ei muuta, niin tuon loistavan BoBin takia ;) Katotaan nyt, kun saan nykyisen katselulistan tyhjäksi, jos annettaisiin kotimaalle vielä toinen mahdollisuus... tai kolmas ;)
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Sarjassa painitaan jatkuvasti kelloa vastaan - "Meillä on n tuntia aikaa selvittää tämä...". Eikö tosiaan juonta voi kuljettaa millään muulla kuin tällä 24-kaavalla?

Myöhemmissä kausissa "tapellaan" lähinnä mediaa ja selkään puukottavia tukijoita vastaan, kyllä se siitä vähä poliittisempaan suuntaan alkaa mennä. Mutta kyllä sitä alitajuntaisesti kokoajan odottaa, että milloin se herra Kiefer itse nitistää ne valtion vihut ja muut uhkat, muutenkin kuin komentamalla salakavalia drone-iskuja. Melko yllättävä hahmon menetyskin viimeisimmissä kausissa tapahtuupi.

Tuli muuten se Homeland sarjakin kokonaan katseltua, ja aika pitkälti samaa mieltä olen edelleen. Se ensimmäinen kausi oli paras, mutta myöhemmissäkin oli joitain mielenkiintoisia juonen käänteitä, eivät aivan samalle tasolle kuitenkaan jaksa nousta.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Melko yllättävä hahmon menetyskin viimeisimmissä kausissa tapahtuupi.
Taidat viitata 2. kauden tapahtumiin - joo kyllä sarja sen verran sit kuitenkin paremman puutteessa mullekin kolahti, et toinenkin kausi tuli katottua. Tuo tapahtuma johon viittaat, tuli sen verran yllättäen, että melkein voisi luulla, että kyse oli sopimuskiistasta, joka ratkaistiin kirjoittamalla henkilö ulos sarjasta. Kohtauksessa on käytetty todella hienoa cover versiota Flying Picketsin Only You kappaleesta, mun mielestä aika onnistuneesti.

Kun äsken kävin katsomassa, niin sarjasta on jo kolmaskin tuotantokausi Netflixissä. En ole katsonut - ehkä pitäisi. Katsellessani kausien jaksomääriä, niin niitähän onkin yli 20 per kausi, eli taisi tuo alkuperäisen artikkelin 10 jaksoa olla nykyään niin normaali mid-season tauko. Niin kovin monessa sarjassa tehdään tuotantokauden puoliväliin hölmö tauko.
 
Ylös