Hiirien liikkeen erottelutarkkuuksista käytännön kokemuksia

Hiirien liikkeen erottelutarkkuuksista käytännön kokemuksia
  • Viestiketjun aloittaja JP1984
  • Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia 9
  • Lukukerrat 3 535

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Valioyksilö
TS-valvoja
WoT jory [LENO]
Liittynyt
14/8/16
Viestit
491
Rasteri postasi tuonne kyselyä hyvästä pelihiirestä, mutta itse alkoi kiinnostamaan käytännön kokemukset hiirien erottelutarkkuuden todellisesta merkityksestä peleissä.
Itselläni on käytössä vanha kunnon Razer DeathAdder 3,5G eli 3500dpi:tä, joka on jo vanha, mutta hyvin toiminut hiiri. Ikää sillä alkaa olemaan 7 vuotta, mutta ikinä ei ole ollut mitään ongelmia. Uusimpien Razerin tarkkuudet taitavat olla tuolla 16000 dpi:ssä.
Oletteko huomanneet eroja hiirien välillä käytännössä nimenomaan tuohon erottelutarkkuuteen ja viiveeseen liittyen?
 
Viimeksi muokattu:
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Otetaan esimerkiksi nyt vaikka Rainbow six siege (FPS peli) niin kyllä se peli vaatii ison DPI hiiressä muuten tuntuu kuin pelais konsolilla. Eli itselle ainakin FPS peleissä tuo korkea DPI on todella tärkeä
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Mullakin on joku 10,000+ DPI hiiri mutta oma DPI on 1,000. Säädän pelin asetuksista herkkyyden niin, että 360 asteen käännös menee noin 30 senttiä. Hyvä mitta miehelle.

Joskus käytin hiiren nappeja herkkyyden säätöön jos piti esim. bäfässä turretissa sitä lisätä tai snaipatessa laskea. En koe sitä tarvetta enää.
 
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Hahaa taitaa olla toi 30 senttiä miehelle kun mielelle liioteltu... Mutta joo ite pelailen esim R6 1600 DPI joka oikein riittävä siihen.
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Hahaa taitaa olla toi 30 senttiä miehelle kun mielelle liioteltu... Mutta joo ite pelailen esim R6 1600 DPI joka oikein riittävä siihen.
No joo hiiren liikeradoissa 30 senttiä on hyvä, jos rotalla juoksurataa piisaa. :D

Vaikka kyse olisi vain Windows-työpöydästä, pelkkä DPI ei minusta oikeastaan vielä sano mitään. Pelin tai työpöydän herkkyystaso vaikuttaa, siksi kävin tuosta 360 asteen käännöksestä puhumaan. Mutta yleisesti 1600 on minulle hieman liikaa koska tykkään huitoa laajoja liikeratoja
 
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Itel oli sama että aikasemmin oli perkule kun latoo maalais hiiren kanssa kun oli enempi tilaa hiirelle mutta nyt uuden setupin jälkee ei ole kun pikku riikkinen tila niin ei paljoa hiirtä pyöritetä :D
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
No joo hiiren liikeradoissa 30 senttiä on hyvä, jos rotalla juoksurataa piisaa. :D

Vaikka kyse olisi vain Windows-työpöydästä, pelkkä DPI ei minusta oikeastaan vielä sano mitään. Pelin tai työpöydän herkkyystaso vaikuttaa, siksi kävin tuosta 360 asteen käännöksestä puhumaan. Mutta yleisesti 1600 on minulle hieman liikaa koska tykkään huitoa laajoja liikeratoja
Ei sitä rannetta kannata liikaa rasittaa, jos vaikka tarvitset sen kestävyyttä johonkin muuhun. Itellä hiiren senssi kans melko korkealla, ulkoa en muista mitä dpi asetusta käytän. Kyllä se pelistäkin riippuu.
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Ei sitä rannetta kannata liikaa rasittaa, jos vaikka tarvitset sen kestävyyttä johonkin muuhun. Itellä hiiren senssi kans melko korkealla, ulkoa en muista mitä dpi asetusta käytän. Kyllä se pelistäkin riippuu.

Kukin tavallaan. Ergonomia on tuolin ja pöydän korkeuden, näytön korkeuden ja kulman sekä muun fengshuin mukaan melko bueno. Ei ranne vaan pikemminkin olkapää voi kipeytyä jos pidempään hiuspaan koneella. Esimerkiksi ensin töissä 8 tuntia ja sitten kotona toiset. :D

Pidän pidemmästä liikeradasta siksi että se auttaa tarkempaan kohdistukseen. Kaikki mouse acceleration pois ja iso liikerata niin saan sekä tarpeeksi nopeat 360 noscopet että tarkat pikseli ylös napsu vasempaan sniputtelut suoritettua. Mutta jokaisella on yksilöllinen asento ja tyyli, hyvä se on testailla pienillä askelilla ees tai taas joskus.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Pidän pidemmästä liikeradasta siksi että se auttaa tarkempaan kohdistukseen. Kaikki mouse acceleration pois ja iso liikerata niin saan sekä tarpeeksi nopeat 360 noscopet että tarkat pikseli ylös napsu vasempaan sniputtelut suoritettua. Mutta jokaisella on yksilöllinen asento ja tyyli, hyvä se on testailla pienillä askelilla ees tai taas joskus.
Joo. Enpä ole koskaan pelaamista vienyt niin pitkälle, että olisin tuota ajatellut. Ehkä pitäisi, ottaen huomion oman osuma tarkkuuden ja reaktio "kyvyt". :D
 
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Itel väliinsä selkä paskana kun kyyrys kihnuttaa koneella ja sitten taas "paremmassa" asennossa osu todellakaan minnekään. Ei sun rasteri kannata mitn osumatarkkuutta ruveta miettiin...
 
Ylös