Kahdeksankymppinen tubaaja

Kahdeksankymppinen tubaaja

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Morjesta!

Tuli tossa törmättyä tänään melko mielenkiintoiseen PC-gamerin artikkeliin, siinä esitellään 80-vuotias Shirley Curry Ameriikoista. Hän on pari kertaa leskeksi jäänyt Youtubaaja, jolla on neljä lasta, liuta lapsenlapsia ja taisi sillä olla jo yksi lapsenlapsen lapsikin. Ikänsä ja omantakeisen pelityylinsä sekä orjallisesta (videoidensa) kommentteihin tai sähköposteihin vastailusta tunnettu Shirley tuo iloa jo yli 226 000 tilaajalle.

Suosittelen lukemaan, jos vähäänkään kiinnostaa oman youtube kanavan ylläpito tai tsekatkaa nyt edes hänen youtube kanava. Hänellä tuntuis olevan toi homma hyvin hallussa, verkkaisesta pelityylistä tai iästä huolimatta!
 
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Tuossa itse törmäsin vähän aikasitten johkin suomalaiseen vanhempaa herrasmiestä koskevaan iltalehden juttuu joka kanssa yt kanavan aukassut ja loistavasti tilaajia jo haalinut kanssa. Ja samaan syssyyn voi kyllä laskea https://www.twitch.tv/rsgloryandgold miehen jolla twitch nyt lähes 300k tilaajia ja ikää se 62v eli ei noi nykyään ikää katso ja tuntuu että se ikä tuo jopa sitä "statusta" enempi kun se että finninaamanen kesäkeijo menee CS:GO videoo vääntään
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Ja minä kun aina ajattelin, että minä olen liian vanha tuubaaja XD Se taitaakin olla päinvastoin - mä oon vähän liian nuori saadakseni ikäpisteitä :p

Aika hienoja suorituksia ja hienoja tarinoita siitä, kuinka pelaaminen tosissaan voidaan nostaa kirjallisuuden ja elokuvien rinnalle viihdemuotona, joka ei katso ikään tai sukupuoleen!
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Eihän pelaaminen (täysin) hyväksyttynä viihdemuotona ole vielä kovin vanha. Kelataanpas aikaa 10 vuotta eteenpäin ja aivan varmasti näkyy yhä useampia vanhempia videon/streamintuottajia. Tosin epäilen että myös nuorempia mutta enivei.

Asiaa sivuten, facebookissa oli jostain suomalaisesta tytöstä joka teki videoita ja streamasi, sai häirintää osakseeen. Olin ensin ihan "duh" koska ei moinen ole mitään uutta. Mutta ehkä näistä cyber bullying -tapauksista pitäisikin vähän suuttua ja kukkahattusetäistyä.
 
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Joo itsekin törmännyt noihin kun joku plikka streemas niin oli chat täynnä huorittelua yms. Ja sitten sanotaa että hei kestä se mutta ei se nyt ihan niin mene koska ei se pihallakaan ole hyväksyttävää että huoritellaa yms. Mutta tuntuu että ne huutelijat on juuri niit 12 w jonneja joilla ei ole omalla kanavalla koskaan kun se 3 katsojaa se ite + pari bottia
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Enkä ihan pienintä syytä pistä niiden mimmien syyksi jotka tekevät "peli" videoita joilla tosiasiassa vain haetaan rahaa/huomiota vihjailemalla ja vähän heruttamalla muka-viattomasti. Pilaavat oikeiden pelaavien tyttöjen maineen. En joskus katsonut yhdenkään tytön/naisen streameja tai videoita koska ne jonne eksyin tuntuivat olevan juuri tuota typerää "huomaa minut sempai!" pelleilyä ja kuolaavia nörttipoikia. Huoh... No onneksi hyviäkin on, tasa-arvo ja voileipiä kaikille!
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Asiaa sivuten, facebookissa oli jostain suomalaisesta tytöstä joka teki videoita ja streamasi, sai häirintää osakseeen. Olin ensin ihan "duh" koska ei moinen ole mitään uutta. Mutta ehkä näistä cyber bullying -tapauksista pitäisikin vähän suuttua ja kukkahattusetäistyä.
Tämä on ollut sellainen vaikea kysymys mulle... Olen samaa mieltä, että KAIKKEEN kiusaamiseen pitäisi puuttua, mutta...

Olin 6. luokkalaisen lapseni vanhempainillassa, jossa yhtenä topikkina oli WhatsApp:n käyttö. Luokalla oli aina ollut vähän huono luokkahenki muutaman kiusankappaleen takia. WhatsAppissa oli ilmennyt jotakin haukkumisia, näiden samojen kiusankappaleiden toimesta, jotka olivat harrastaneet samaa touhua livenä jo vuosia. Nyt vanhempainillassa ihan tosissaan suunniteltiin, että kiusaaminen saadaan loppumaan kieltämällä oppilaiden puhelimista WhatsApp kokonaan.

Ensinnäkin en usko, että koululaitoksella on edes juridista oikeutta puuttua yksityisesti omistetun puhelimen sisältöön. Koulu toi toki rajoittaa puhelimen käyttöä kouluaikana, mutta sovellusten kieltäminen oppilaiden omista laitteista taitaa mennä vähän valtuuksien ulkopuolelle. Meilläkin lapset pitävät yhteyttä esim. isovanhempiinsa Whatsapp -sovelluksen kautta!

Koko ajatus, että kieltämällä välineen kiusaaminen loppuisi oli se minulle suurin aivopieru koko keskustelussa. Eihän se kiusaaminen Whatsappiin lopu! Mitäs jos joku kirjoittaa vanhan kunnon lappusen luokkakaverilleen, jossa on herjaavia lauseita - kielletäänkö silloin kynätkin!

No, tässä tapauksessa Whasappia ei kielletty, mutta vanhemmat alkoivat edes seuraamaan mitä ne pikku kullannuppuset siellä kirjoittelee. Kävi muuten ilmi, että Whatsappin ehdoissa käyttö kielletään alle 18 vuotiailta, joten ehkä sille käytön kieltämiselle olisi kuitenkin perusteita...

Kaikkiaan kuitenkin tämä uusi media tuo uudenlaisia ilmiöitä. Aika ikävää, jos tosiaan 13v striimaajan chatti on täynnä huorittelua. En vaan keksi millä nämä kaikki älykääpiöt saisi maailmasta kitkettyä. Tietysti jos muutama kaveri olisi adminina ja bännäisi idiootteja sitä mukaan kun asiatonta sisältöä pulpahtaa chattiin...

Minullakin poika alkoi tubettamaan ja tietysti jotkut koulukaverit käy jatkuvasti dislikemässä hänen videoitaan. Koulussa kuulemma jotkut bullyt oikein yllyttävät muitakin dislikeemään! Enpä siinä osaa muuta isänä sanoa, kuin että antaa olla - eihän sille mitään voi, eikä ne liket tai disliket mitään merkitse. Toki tubessakin voi asiattomia kommentteja pistää bännäten mutta se on about siinä.

Sitä pitää vaan kestää. Mullakin oli yhdessä vaiheessa joku vihamies, joka kävi pistämässä sen yhden disliken jokaiselle uudelle videolleni, heti kun se ilmestyi. Eipä tuo minua juurikaan heilauta, mutta kieltämättä heräsi uteliaisuus: kenenköhän muroihin mä olen kusenut ;)
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Juu. Noi kiusaamis meiningit aina vähän ikäviä ja sen estäminen on vaikeeta, ellei jopa mahdotonta. Aina löytyy joku mulkku, onneksi ei täällä vielä ole joutunut kovin usein puuttumaan kiusaamiseen. Pari kertaa kutsuttu selvittämään jotain, mutta enimmäkseen me ollaan mukavia mulkkuja. Mun mielestä ihan hyvähän siitä on täälläkin puhua ja avautua jos joskus siltä tuntuu, että joku käy ns. iholle.
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Menee nyt melko offtopic:ksi, mutta onhan tämä tärkeä aihe minulle joten...

Yleisesti koen että jopa maailmanlaajuisesti nuorten ja nyt jopa vanhempien käytös on surkeaa. Vedetään vielä se "minun nuoruudessani" kortti pakasta ja sanotaan että vähän vanhempana olen huomannut että tämä trendi on jatkunut jo parikymmentä vuotta. Ei vanhempien tai kenenkään arvostusta. Todella törkeitä kommentteja. Huudetaan naamalle ja seläntakana käyttäen sanoja joita ei kenenkään ennen olisi uskonut kehtaavan edes nimimerkin takaa suoltavan. Koulukiusaaminen on "noussut tapetille" mutta samalla se on vain pahentunut netissä ainakin.

O tempora o mores. Olen yrittänyt ottaa tavaksi välttää "triggeroitumista" mihinkään suuntaan ja keskittyä miten itse käyttäydyn. Peleissä ainakin olen huomannut, että raivoaminen oman joukuuen surkeudesta, vastustajien perseilystä tai vain omasta huonosta tuurista... se vain pahentaa omaa kokemusta, tuhlaa aikaa ja jättää pahan maun. Sanotaan että hymy tarttuu. Melko usein se että heität "fu shotgun noob" sijaan "nice shot" estää turhat pulssinnousut ja maailma pelastuu jne.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Menee nyt melko offtopic:ksi, mutta onhan tämä tärkeä aihe minulle joten...
Ei tuo nyt niin off-topiikkia ole jos tosiaan luki tuota artikkelia, kyllähän tuo vähän iäkkäämpi tubettaja puhui jutun haastattelussa kommenteista ja ikävistä kommenteista sekä kuinka hän niiden kanssa menettelee.
 
Ylös