Mitä tarkoitetaan tällä säännöllä ??

Mitä tarkoitetaan tällä säännöllä ??

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Merkittävä
Liittynyt
5/12/21
Viestit
293
13.2. Lokkiminen

Rangaistavaksi katsotaan avantojen poraaminen toisen pelaajan läheisyyteen,
mikäli onkimista avannossa ei tapahdu, tai reiällä ongitaan alle minuutin ajan.
Pelaaja saa tehdä ainoastaan kaksi reikää toisen läheisyyteen. Ensimmäistä järven aikana kairattua reikää ei lasketa tähän mukaan.
Jos pelaajan tarkoitus on vaan vuorotellen käydä poraamassa reikiä vastustajan läheisyyteen, tätä koskevat samat rangaistukset kuin usean reiän poraaminen vastustajan läheisyyteen.

Nuo valkoiset ovat ihan selviä. mutta tuo vihreä, ihan kysymys vain, koska itse en oikein saa juonesta kiinni,
sitten kysymykseen:

Onko tuon säännön tarkoitus estää esimerkiksi estää tälläisen taktiikan, Tiimi X pelaa vaikka hurrikaaneja vastaan, ja tässä tilanteessa tiimiX on altavastaaja, he tietävät että Hurrikaanessa on vaikka 3 silmällä pidettävää Aku Ankka, Supernova, Allu.K. Tiimi X uhraa 3-4 pelaajaa häiritsemään
kyseisiä pelaajia, laittamalla kaikki 4 pelaajaa kairaamaan 2 reikää Akun viereen, ja tottakai 1 min välein, sitten siirtymään Allun viereen, sama homma,
ja siitä sitten vaikka Supernovan viereen, ja kun aikaa jää, niin menee sitten muidenkin hurrikaanejen pilkkiöiden häiriöksi..

Tämän vuoden säännöissähän ei tuota ole, eli sääntöjen mukaan tuo yllämainitsemani asia on sääntöjen sisällä...

Juu tarkoittaa että tuo vihreä kohta tarkoittaa juuri tuota, että se estää tuollaisen taktikoinnin
Ei tarkoittaa ihan jotain muuta.

ei siis tarkoita että tähän kauheasti perusteluja tarvitaan, vaan juu tai ei.
 
Merkittävä
Liittynyt
20/8/19
Viestit
296
13.2. Lokkiminen

Rangaistavaksi katsotaan avantojen poraaminen toisen pelaajan läheisyyteen,
mikäli onkimista avannossa ei tapahdu, tai reiällä ongitaan alle minuutin ajan.
Pelaaja saa tehdä ainoastaan kaksi reikää toisen läheisyyteen. Ensimmäistä järven aikana kairattua reikää ei lasketa tähän mukaan.
Jos pelaajan tarkoitus on vaan vuorotellen käydä poraamassa reikiä vastustajan läheisyyteen, tätä koskevat samat rangaistukset kuin usean reiän poraaminen vastustajan läheisyyteen.

Tuo vihreä teksti ei lue nykyisen Liigan säännöissä edes tuossa muodossa, jos joku haluaa tätä asiaa ihmetellä. Kyseisen vihreä lause on korvattu erilaisella lauseformaatilla, jossa idea on sama. Asian olen selittänyt moneen kertaan jo yv puolella, liiganeuvostossa tein kehotuksen katsomaan nykyliigan sääntöjä ja puhumaan minulle, jos on ongelmia ymmärtää, mutta keskustelkaa vapaasti jos joku välttämättä täällä haluaa. Minä en tähän totea muuta kuin tämän, jotta vältytään väärinkäsityksiltä...

Tässä Nykyisen liigan versio (keltainen lause vastine vihreälle).


11. Lokkiminen

Rangaistavaksi katsotaan pelaajalta:
  • Useamman kuin kahden avannon poraaminen toisen pelaajan viereen samassa paikassa (tähän ei lasketa ensimmäistä vesistön aikana kairattua reikää).
  • Toistuva sellaisten reikien kairaaminen toisen pelaajan läheisyyteen, joissa pilkkimistä ei tapahdu tai avannoilla pilkitään reilusti alle minuutin ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Merkittävä
Liittynyt
5/12/21
Viestit
293
Siitä nyt on kysymys, Voiko nykyisten sääntöjen perusteella taktikoida noin mitä tuonne ylös olen kirjoittanyt, Minä kairaan tonzan viereen reijän ja olen siinä minuutin. sen jälkeen kairaan toisen reijän viereen. lähden pois siitä, sitten tulee tiimikaveri ja tekee tuon saman tempun, ja minä luonnollisesti siirryn toisen vastustajan taakse tai etään, kenties sivulle, ja toistan tuon saman kuvion, ja niin tiimikaveritkin. tuosta on kysymys. tämä sinun keltaisella kirjoittama mahdollistaan tuon taktiikan...
 
Merkittävä
Liittynyt
20/8/19
Viestit
296
Siitä nyt on kysymys, Voiko nykyisten sääntöjen perusteella taktikoida noin mitä tuonne ylös olen kirjoittanyt, Minä kairaan tonzan viereen reijän ja olen siinä minuutin. sen jälkeen kairaan toisen reijän viereen. lähden pois siitä, sitten tulee tiimikaveri ja tekee tuon saman tempun, ja minä luonnollisesti siirryn toisen vastustajan taakse tai etään, kenties sivulle, ja toistan tuon saman kuvion, ja niin tiimikaveritkin. tuosta on kysymys. tämä sinun keltaisella kirjoittama mahdollistaan tuon taktiikan...

Kyllä, on mahdollista. Sama on silti ollut mahdollista aiemminkin, "vanhat säännöt" eivät kieltäneet sitä. Ja jos haluaa kairaamiseen käyttää aikaa noin kuten sanoit niin siinäs käyttää sitten, kunhan on sääntöjen sisällä. Toistan, säännöt eivät ole muuttuneet aiemmasta.
 
Viimeksi muokattu:
Merkittävä
Liittynyt
5/12/21
Viestit
293
Ok nyt sain tuohonkin vastauksen. eli lupaan että sitä saa mitä tilaa, katsotaan kauanko noihin sääntöihin tulee muutosta. ps: laitan kalenteriinii päivämäärän 11.12 klo 20.00, pitää vaan tarkistaa pistepörssistä mikä tilanne on.. :=))
 
Merkittävä
Liittynyt
20/8/19
Viestit
296
Säännöt eivät edellenkään ole muuttuneet viimeiseen vajaaseen kymmeneen vuoteen niin en ymmärrä tätä keskustelua. Eipä ole muista tiimeistä tullut asiasta tämmöistä kommenttiryöppyä jostain syystä. Niitä toki odottelen ja vastaan mielellään, jos jotain on.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös