OA

OA
  • Viestiketjun aloittaja Jamppu
  • Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia 8
  • Lukukerrat 3 377

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
f44ce4edcb.png

Selailin taas kerran zombien innokkuudella Netflixin tarjontaa. Ihmettelin kuinpa paljon elokuvia ja sarjoja on otsakkeella "Netflix Original" - ollaanpa sitä Netflixillä oltu ahkeria.

Yksi näistä oli mystinen OA. En tiennyt sarjasta mitään, mutta kaikkea pitää kokeilla. Täytyy myöntää, että ensimmäinen jakso ei varsinaisesti sytyttänyt, mutta jakson rakenne herätti kuitenkin mielenkiinnon katsoa lisää.
Tämä oli varmasti pisimpään alkutekstejä pantannut ohjelma ikinä! Alkutekstit tulivat ensimmäistä kertaa aivan ekan jakson loppusuoralla ja oikeastaan koko sarjan olemus muuttuu ensimmäisen jakson jälkeen, kun päästään itse tarinaan. Koko ensimmäinen jakso on oikeastaan alustusta...

Sarja oli alusta loppuun omituinen, enkä oikein vieläkään osaa sanoa suosittelenko sitä kenellekään. Loppujen lopuksi taisin sitten kuitenkin pitää sarjasta, vaikka se jättääkin ärsyttävästi monia asioita auki. Näinä valmiiksipureskeltujen Hollywood tuotantojen aikoina on varsin piristävää, kun joku poikkeaa valtavirrasta ja uskaltaa tehdä oikeasti jotakin aivan muuta.

Koko sarjan juonenkaari liikkuu hulluuden rajamailla ja ei voi olla pohtimatta käsikirjoittajien lääkkeiden sopivuutta. Paikoitellen meinaa tulla väsy sarjan omituisuuksien kanssa, mutta jotenkin taistelin tieni loppuun asti. Sarjassa ei ole kuin 8 osaa, mutta olihan se taas kokemus. Ei se katsominen kaduta, mutta ihmetyttää, että jaksoin loppuun asti.

Loppu jätti paljon arvailujen varaan. Oliko koko sarja vain hullun jorinoita, vai oliko sitten kuitenkin kyseessä se ensimmäinen enkeli! Itse olen positiivisten lopujen kannalla ja tahdon uskoa, että kyseessä oli oikea enkelikokemus. Kovin helpolla "opetuslapset" tuomitsivat enkelinsä hulluksi, muutaman kirjan perusteella. Jos kuitenkin pääosan esittäjä oli seinähullu, missä tämä oli ollut kaikki ne vuodet. Jotakin kykyjä hänellä kuitenkin oli, kun pystyi ennakoimaan tulevaa, kuten lopun kouluammunnan. Lopussa jäi vähän liikaa arvailujen varaan, mutta ehkä niin on parempi. Jokainen muodostakoon päässään haluamansa loppuratkaisun!

Oletko itse katsonut sarjan? Mitä pidit? Mitä siinä sinun mielestäsi loppujen lopuksi tapahtui?
 
Viimeksi muokattu:
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Itsellä tuo OA seuraavama listassa joten laittelenpa mielipidettä paremmin kun ( ja jos ) kestää enempi kun yhden jakson.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Kannattaa nyt ainakin tokaan jaksoon sinnitellä ja tehdä johtopäätöksiä vasta sitten...

Mielenkiinnolla jään odottamaan kommentteja!
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Joo, aika kamalalta paskalta vaikutti alkuun. Mutta sitten siinä pikku hiljaa alko jo tapahtuakin. Kun tarinaan pääsi jo hieman kiinni. Pitää vähän paremmin perehtyä tuohon jampun viestiin sitten kun ei ole enää iltavuorosta johtuva zombie moodi päällä. Lyhyesti, olen aina tykännyt näistä "mindfuck" elokuvista ja sarjoista. :D
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Lyhyesti, olen aina tykännyt näistä "mindfuck" elokuvista ja sarjoista. :D
:D Toi on aika kuvaava adjektiivi tälle sarjalle "Mind Fuck" - se meinaan jollakin omituisella tavalla sai kuitenkin ajattelemaan suurempia kuvioita ja iäisyyttä ;)

Nyt kun sarjan viimeisen jakson katsomisesta on jo pari päivää voin sanoa, että kai minä sitten tykkäsin sarjasta. Loppujen lopuksi tuli kahlattua jaksot läpi aika nopeasti, kun uteliaisuus voitti ja piti saada tietää mitäs sitten tapahtuu...

Nyt uskallan jo suositella, mutta jotenkin katsojan pitää olla mindfucked, että homma uppoaa - sen verran sekoa meininkiä sarja on.
 
Kunnioitettu
TS-valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
340
Valitettavasti itsellä meni mielenkiinto ekan jakson aikana kys sarjaan toki saattaa olla väsymyksellä osansa, eli katsotaan joskus kenties toisella yrityksellä
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Valitettavasti itsellä meni mielenkiinto ekan jakson aikana kys sarjaan toki saattaa olla väsymyksellä osansa, eli katsotaan joskus kenties toisella yrityksellä
Täysin ymmärrettävää, sitä vähän pelkäsinkin - se eka jakso ei oikeastaan kerro vielä mitään, kun sarja vasta alkaa myöhemmissä jaksoissa. Mutta hankala sarja katsoa - eikä varmasti ole kaikkien mieleen!
 
Ylös