Salaliitoista ja vallankaappauksista ym

Salaliitoista ja vallankaappauksista ym
  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikko_-Procyon-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia Vastauksia 44
  • Katselut Katselut 492

Tervetuloa PP2 Pelaajayhteisöön!

Tämän foorumin tarkoitus on edistää yhteisöllisyyttä, keskustelua ja pelaajien välistä vuorovaikutusta Pro Pilkki 2 -pelin ympärillä.

Liity nyt!
Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Suljin keskustelun Facebookista, koska en halua "riitelyä" sinne. Ymmärrätte varmasti jokainen minun kannan, että haluan pitää sen paikan "kaikille" avoimena, eikä liiga-keskustelut ym kuulu sinne.

Voin täällä keskustella omalta osaltani sen, mitä tulee kilpapelaamiseen ja "salassa sovittuihin" asioihin. Sanon jo heti alkuun, että tämä on lähtenyt ihan lapasesta hetkessä ja siksi on syytä rauhoittaa tilanne ja jokaine puhaltaa nyt hetken ihan rauhassa ilmoja sisään ja ulos kuin jossain joogatunnilla.

Tähän väliin esitän myös toiveen, että ylläpito vapauttaa varoitetut/bannatut keskusteljat tähän mukaan myös, koska haluan että myös heillä on mahdollisuus minun kanssa tässä vaihtaa ajatuksia.

Tehdään heti kärkeen pari asiaa selväksi:

1) minä en ota kisojen vetovastuuta
2) minä en määrää sääntöjä kisoihin
3) minä en mieluusti tuomaroi mitään, mutta jos muuta keinoa ei ole, niin katsotaan tilanteen mukaan

Tällä hetkellä pelintekijöiden (jatkossa koskee minua, koska Janne ei ole tässä ollut mukana) kanssa sovittuja asioita (eli ne jotka ovat ns. "näytetty vihreää valoa") ovat seuraavat:

1) Heikki kysyi minulta, onko ok että jatketaan pelikaistalla foorumia, joka muuten olisi menossa lopetettavaksi. Tähän vastasin että "tottakai on". Olen näyttänyt tälle vihreää valoa.

2) Minulta kysyttiin, että mitä mieltä olen liigan tilanteesta, jossa pelaajamäärät ovat olleet huolena. Tähän sanoin, että en tunne tilannetta tarkasti, koska en ole ollut mukana kisatoiminnassa enää aikoihin. Jos pelaajia ei riitä matseihin, niin silloin voi suunnitella rakennetta uusiksi. En siis ole pakottanut/määrännyt mitään, mutta heitin ideoita koska niitä minulla on. Esitin että entä jos pelit menisi siten, että vkl matseissa pelataan isoilla tiimeillä ja viikkomatseissa pienemmillä. Viikkomatseissa voisi olla useampi joukkue yhtäaikaa jäällä, kuten oli ennen mm-kisoissa.

Nämä minun kertomat asiat EIVÄT ole olleet salaisuuksia ja täysin vapaaseen käyttöön tarkoitettuja.

Minun mielestä myös foorumin siirtoon liittyvissä asioissa ei ole mitään salaliittoa, vaan ainoastaan nopea paniikkiratkaisu, että touhu saa jatkua.

Onko käynnissä joku vallankaappaus? Minun käsityksen mukaan ei... mutta enhän minä tästä oikeastaan mitään tiedäkään.

Ja toistan vielä pyynnön, että päästäkää ne nyt lähihetkinä bannatut tähän mukaan, ettei kellekään jää sellainen väärä kuvitelma, että minä vainoaisin jotain tms. Sen kyllä myönnän, että en tykästynyt siitä, kun keskusteluihin tuli syyttävä sävy, että pelintekijät (eli minä, kuten aiemmin rajasin) olisi jotenkin ajamassa alas toimintoja tai tehnyt omavaltaisia päätöksiä vaikkapa liigan suhteen. Kukaan ei ole minulta sellaista kysynyt, enkä ole sellaista suoranaisesti kyllä ehdottanutkaan. Ainoa mikä millään tasolla liittyi mitenkään vallankäyttöön minun kommenteissa oli se, että "jos joku maksaa jostain palvelusta, niin sillä on silloin täysi oikeus päättää mitä se sillä palvelulla tekee". Mielestäni asia on noin... niin se oli kalassanetisäskin, jossa admin teki kaikki päätökset viimekädessä ihan itse. Kaipa se on täälläkin sama sävel?

Eli minä olen täällä hetken aikaa vähän aktiivisemmin läsnä, mutta en lupaa kellekään mitään mielenrauhaa tai muutakaan suurempaa elämystä. Omalta osaltani vain repäisen tuon salamyhkäisyyden verhon pois ja vastailen mitä pystyn.

Ja kuten faceen koitin aluksi kirjoittaa, niin olen kiitollinen siitä, että täällä on rautaista osaamista ja kovia tekijöitä/järjestäjiä etc. Kiitos on yhä paikallaan sanoa täälläkin.

Pidetään tämä ketju asiallisena!

Keskustelija
Ihan ensimmäiseksi haluan todeta mikäli yhtään ajattelet kilpapeliyhteisöä, niin sinun olisi jopa hyvä poistaa oma julkaisusi sieltä, koska siitä saa oikeastaan kaikki sen käsityksen, että me kilpapelaajat olemme syy sille miksi yhteisö voi pahoin ja rapistuu ja asia ei niin ole.

Ja edelleenkin tuntuu että sinä, Merja tai Heikki ette halua ymmärtää sitä miksi tein sen julkaisun sinne.

Syy oli se että he olivat runnomassa kysymättä järjestäjiltä yhden 1-3 sääntö/pelaamis mallista lävitse vaikka kuinka sinä, Merja tai Heikki sen koittaisitte kiistää, niin se on jokaisen mahdollisuus lukea (mikäli foorumin ylläpito ei ole jo poistanut sitäkin).

Onneksi minulla on kaikki keskustelut, kommentit ja muut tähän asiaan liittyen kuvakaapattuna, niin sieltä voimme tarvittaessa kaikki katsoa ja tutkia kuka sanoi ja mitä sanoi.

Ja se ei edistä mitään mihinkään suuntaan että aina tuodaan "noku 10-20 vuotta sitten", kukaan ei aluksi sitä tuonut sitä Faceenkaan ennenkuin itse sen sinne toit ja nyt jo toit sen tännekkin jälleen keskusteluun. (Suosittelen käymään lukemassa minun pitkän viestin sananvapaus osiosta).

Minulle tasan tarkkaan oli yksi ja sama kuka tätä tulee ylläpitämään, mutta tiesin että keskusteluvapautta ja sanan vapauttaa tullaan foorumilla rajoittamaan nykyisen ylläpidon toimesta (niin on jo tehty ja rikkoo myös Suomen perustuslakia).

Toivon siis todella nyt sitä asiallista ja EI UHRIUTUVAA keskustelua, johon sinun tai kenenkään muunkaan tarvitsisi koko aikaa tulla puhumaan, kuin 10-20 vuotta sitten. Se oli silloin nyt on nyt.

P.S FREE TONZA <3

Keskustelija
Ja miksi kokoajan sinä, sinä ja sinä? En missään vaiheessa ole sinua liittänyt tähän keskusteluun vaan sinä itse liitit itsesi keskusteluun ja tulit puhumaan ettet pelintekijän roolissa ota kantaa.

Ilman "ettet ottanut kantaa" otit kantaa ja osoitit että olet täysin Heikin ja Memmun puolella tässä asiasta ja uskot vain heidän kertoman ja sanoman asiaan liittyen ja kaikki muu on valhetta, propagandaa, mustamaalamista ja hyökkäys sinua ja heitä kohtaan.

Ja se pahin, mustamaalasit 10-20 vuotta sitten tapahtuneilla asioilla tänä iltana nykyisinkin kilpapeliyhteisön. Itse en tuolloin pelannut kilpaa, mutta Pro Pilkistää kiinnostuneena nuorena seurasin kun aikuiset ihmiset riitelevät ja agressiivisesti sekä passiivisargressiivisesti provosoivat toisiaan.

Ja kun kovin toit esille turpaan vetämisellä uhkailut ja tappo uhkaukset Facebookissa, niin jopa tuntui että yritit syyttää että olisin itse tehnyt näin jotakuta yhteisössä kohtaan tai jopa sinua kohtaan. Ja tämäkään ei ole paikkaansa pitävää.

Halua olisi tehdä paljon, mutta viesti viestintä, tunti tunnilta ja päivä päivältä se vain rapistuu.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Ihan ensimmäiseksi haluan todeta mikäli yhtään ajattelet kilpapeliyhteisöä, niin sinun olisi jopa hyvä poistaa oma julkaisusi sieltä, koska siitä saa oikeastaan kaikki sen käsityksen, että me kilpapelaajat olemme syy sille miksi yhteisö voi pahoin ja rapistuu ja asia ei niin ole.

Ja edelleenkin tuntuu että sinä, Merja tai Heikki ette halua ymmärtää sitä miksi tein sen julkaisun sinne.

Syy oli se että he olivat runnomassa kysymättä järjestäjiltä yhden 1-3 sääntö/pelaamis mallista lävitse vaikka kuinka sinä, Merja tai Heikki sen koittaisitte kiistää, niin se on jokaisen mahdollisuus lukea (mikäli foorumin ylläpito ei ole jo poistanut sitäkin).

Onneksi minulla on kaikki keskustelut, kommentit ja muut tähän asiaan liittyen kuvakaapattuna, niin sieltä voimme tarvittaessa kaikki katsoa ja tutkia kuka sanoi ja mitä sanoi.

Ja se ei edistä mitään mihinkään suuntaan että aina tuodaan "noku 10-20 vuotta sitten", kukaan ei aluksi sitä tuonut sitä Faceenkaan ennenkuin itse sen sinne toit ja nyt jo toit sen tännekkin jälleen keskusteluun. (Suosittelen käymään lukemassa minun pitkän viestin sananvapaus osiosta).

Minulle tasan tarkkaan oli yksi ja sama kuka tätä tulee ylläpitämään, mutta tiesin että keskusteluvapautta ja sanan vapauttaa tullaan foorumilla rajoittamaan nykyisen ylläpidon toimesta (niin on jo tehty ja rikkoo myös Suomen perustuslakia).

Toivon siis todella nyt sitä asiallista ja EI UHRIUTUVAA keskustelua, johon sinun tai kenenkään muunkaan tarvitsisi koko aikaa tulla puhumaan, kuin 10-20 vuotta sitten. Se oli silloin nyt on nyt.

P.S FREE TONZA <3

Otan viestin pois, kun on selvää että sillä puolella ei käsitellä liigan asioita tuohon sävyyn. Hyväksyttäviä ovat edelleen pikaiset ilmoitukset pelien siirtymisistä, joukkueiden jäsenten kyselyt jne, mutta tuo riitaisa sävy katoaa sieltä heti. Tuo on pelinkehittäjien oma palsta ja se tulee myös pysymään sen hengen mukaisena. Tein tämän ketjun tänne siksi, että keskustelu palaa tänne minne se kuuluu. Ylilyönneistä päättää ylläpito, minä vastailen mihin omalta osaltani pystyn.

Pelisäännöistä liigassa (miten on ollut viime kaudet ja mihin suuntaan on menosssa) minä en osaa edelleenkään sanoa mitään, joten ohitan tuon. Voin vain toistaa sen, että olen heittänyt ilmaan ajatuksia, mutta en ole velvoittanut ketään mihinkään.Olen tottunut luomaan uusia toimintatapoja, mutta ei minun ideat heti suoriltaan aina ole valmiita. Ne joko menee jatkoon tai sitten ei... mutta onhan joku pesäpallokin muuttunut 9 vuoroparista muotoon, missä pelataan 2 erää ja sitten superit, alkuun sitä vastustettiin mutta se jäi käytännöksi.

Minun kokemukset liigasta on pääasiassa tuolta ajalta, joten on luonnollista että tuon sen osan mukaan keskusteluun.

Minä en aistinut, että olisi "ihan sama kuka tätä ylläpitää", vaan viesteistä välittyi selvästi se, että ylläpitoon ei oltu tyytyväisiä. Ei sitä tarvitse aina edes sanoa suoraan, vaan se välittyy kyllä rivien välistä.

Sanoin eilen suullisesti ulkopuolisesti, että "mistä vetoja, että joku syyttää uhriutumisesta", niin siinä oli minun intuitio oikeassa, se tuli jo nyt. Muotisana, jota vassarit vs. persut riitelyssä käytetään kumpaankin suuntaan. Minä en uhriudu, vaan pesen käteni tästä sopasta, joka minun naamalle facessa heitettiin. Tässä keskustelussa vastaan mihin voin ja kommentoin jos huvittaa. Nyt vielä huvitti ja oli hetki aikaa.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Ja miksi kokoajan sinä, sinä ja sinä? En missään vaiheessa ole sinua liittänyt tähän keskusteluun vaan sinä itse liitit itsesi keskusteluun ja tulit puhumaan ettet pelintekijän roolissa ota kantaa.

Ilman "ettet ottanut kantaa" otit kantaa ja osoitit että olet täysin Heikin ja Memmun puolella tässä asiasta ja uskot vain heidän kertoman ja sanoman asiaan liittyen ja kaikki muu on valhetta, propagandaa, mustamaalamista ja hyökkäys sinua ja heitä kohtaan.

Ja se pahin, mustamaalasit 10-20 vuotta sitten tapahtuneilla asioilla tänä iltana nykyisinkin kilpapeliyhteisön. Itse en tuolloin pelannut kilpaa, mutta Pro Pilkistää kiinnostuneena nuorena seurasin kun aikuiset ihmiset riitelevät ja agressiivisesti sekä passiivisargressiivisesti provosoivat toisiaan.

Ja kun kovin toit esille turpaan vetämisellä uhkailut ja tappo uhkaukset Facebookissa, niin jopa tuntui että yritit syyttää että olisin itse tehnyt näin jotakuta yhteisössä kohtaan tai jopa sinua kohtaan. Ja tämäkään ei ole paikkaansa pitävää.

Halua olisi tehdä paljon, mutta viesti viestintä, tunti tunnilta ja päivä päivältä se vain rapistuu.

Miksikö minä minä minä? No koska asia tuotiin minulle ja viitattiin salaliittoihin. Siksi. Teen selväksi sen, missä olen osallinen ja missä en. Lopuista asioista en vastaa, koska ne eivät koske minua. Voin kommentoida, mutta ne on vain kommentteja ja voi siten ohittaa.

En muista kuka keskustelussa minut ensiksi mainitsi, mutta siellä oli muitakn kuin sinä sinä ja sinä.

Olen asiassa "sen puolella", joka asiasta minulle kertoi. Heikki on tämän pelikaistan "diilin" tehnyt ja nytkin otti asian minun kanssa esille, että tilanne on tämä ja ollaan näin ajateltu edetä. Memmun kanssa en ole puhunut aiheesta mitään. Ja jos väität että olen "jollain puolella", niin sanon nyt suoraan ja julkisesti senkin, sanatarkasti tähän siteeraten, että Heikille ilmoitin varovasti huoleni, että mikä ylläpidon koostumus tulee olemaan, koska historiassa Memmu on mielipiteitä jakava persoona. Kuten totesin, historiassa on paljon riitoja, joissa Memmu on ollut osapuolena. En tiedä syitä ja seurauksia, mutta olen näihin silloin puuttunut, mutta kun kalassanetti meni sekaisin ja minun rooli sen sekasotkun ylläpidossa loppui, en tiedä näistä erimielisyyksistä tai niiden ratkeamisista mitään. Hiljaisuuden olen tulkinnut sovun löytymiseksi ja tuon faceketjun kohdalla olin vilpittömän pettynyt, että "taas mennään" ja homma tuotiin minulle, joka ei halua osallistua aikuisten ihmisten riitojen ratkontaan. Voin kertoa lyhyesti ylläpidon muiston jossain välissä, mutta en nyt.

Seuraavan kohdan olenkin jo käsitellyt, että minun pääasiallinen kokemus pelaamisesta rajautuu menneisiin vuosiin, joten tottakai minä vetoan siihen, mitä silloin tapahtui ja että vieläkin samanlaisista asioista väännetään kättä. Siellä oli pari viestiä, mitkä meni minulla tietyllä tavalla tunteisiin ja se tulee FB viestistä ilmi mitkä siellä. Ja koska minä en tässä suurempaa salaliittoa ala varjelemaan, niin yöllä juttelin puhelimessa Hauenleuan kanssa, joka totesi osan viesteistä olleen "hätähuutoja" ja minä olisin tulkinnut niitä väärin. Olipa mitä hyvänsä, niin minun reaktio oli mikä oli ja olen yhä samaa mieltä siitä, että ne osui väärin ja ne oli minun maalitusta. Minulla on oikeus puhua suuni puhtaaksi, eikä jättää ilmoille väärää näkemystä siitä, mikä on pelintekijän rooli. Se, miksi tämä ketju on täällä ja miksi tulin mukaan keskusteluun, on tuosta hauenleuan puhelusta ja kommentista, että "ne oli hätähuuto". Mikäli näin todella on, niin minä olen valmis auttamaan asiaa eteenpäin. Kuten olen sanonut monta kertaa, en tiedä viime vuosista liigojen ym kannalta mitään, joten en osaa tarkemmin ottaa kantaa.

Miksi sitten nostetaan esille turpaanvedot ym, niin tuo on täyttä totta. Kun tekee peliä ilmaiseksi, järjestää turnauksia omalla ajalla. Mistään ei saa palkkiolta ja kiitosten sijasta uhataan vetää kuonoon - mistä ihmeestä löytyy ketään, joka haluaa vetää mitään toimintaa? Minulle riitti ainakin.

Sitten tähän loppuun vielä lisää nostoja. MM-kisoja ei ilmeisesti ole pidetty enää. Pitäisikö kysyä Puolasta vetoapua? Mielestäni ne on tärkein kisa kaikista ja on sääli, ettei niitä enää ole ollut.

Toinen ajatus - miksei liigan vetäjät/kapteenit luo omaa suljettua FB keskusteluryhmää, jossa voivat käydä läpi asioita ja sopia niistä ilman tietyn foorumin ylläpidon mahdollista vaikutusvaltaa? Minusta tuntuu, että tässä taustalla on merkittävästi se, että pelätään "viestien poistuvan" ennen kuin asioista on saatu sovittua.

Kolmas ajatus - ylläpidolta toivon minäkin sitä, että päästetään tähän kaikki osapuolet mukaan ja puhutaan asiat läpi.

Neljäs pointti/ajatus - minä en päätä mistään liiga-asiasta nyt enkä jatkossa. Jos joku minulta jotain kysyy, niin toki vastailen jos ehdin ja muistan.. mutta en lähtökohtaisesti en päätä mistään. Kyllä te tiedätte mitä roolia minä tällä tarkoitan.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Ja koska kahvimuki on nyt vieressä, niin kerran lyhyesti siitä, miksi en halunnut tosiaan jatkaa näiden asioiden ratkojana.

Ensimmäinen syy oli toki se, että uhattiin tulla ovelle jne ja "jutella" asiat kuntoon. Sävystä ei jäänyt epäselväksi, mitä "juttelu" tarkoittaa. Näitä on useampi tapaus. Minulla on näistä ruutukaappaukset olemassa, kuten kaikista "saat katsoa taaksesi pimeillä kujilla" vihjailuista. Samoin on kaikki nimitiedot ja IP:t ja alteroinnit tiedossa.

Toinen asia on se, että minun puhelin, maili, inboxit jne oli melko usein täynnä kaikenlaisia viestejä siitä, että mitä kukakin on sanonut kenelle ja koska. Näissä yleinen trendi oli se, että lauantaiaamuna ne löysin. Jos johonkin vastasin, niin sitten vastasin, mutta usein en. Sunnuntai-iltana tuli ensimmäiset anteeksipyynnöt ja maantaina loput. Kovin syvällinen Sherlock ei tarvitse olla, että osaa vetää ajankohdan ja tapahtumien välille yhtäläisyysviivoja. Tuo kun toistuu tarpeeksi monta kertaa, on hyvä hetki todeta että "en kuulu tähän seurakuntaa" ja tehdä päätökset, joissa olen "uhriutunut" (minä, minä ja minä). Minun tehtävä ei ole ratkoa riitoja, jotka on tehty "ei niin selvää harkintaa käyttäen".

Riitely on rasittavaa. Minä pyrin välttelemään konflikteja muutenkin, niin siitä syystä en halua tuomaroida näitäkään. Konfliktien välttely vaan on joillekin bensaa liekkiin, eli tilanne vain kärjistyy eikä mikään puhe auta. Ainoa joka auttaa on sulkea korvat ja antaa asian olla. Tämä nyt alleviivaten siihen, miksi minä olen oman roolini tässä ottanut ja miksi sanon suoraan, että en halua 20v vanhoja riitoja enää käsitellä.

Keskustelija
Eli oletukset nyt vedetty siihen että olisin ollut kännissä tai muun päihteen vaikutuksen alaisena. Anteeksi mutta 3 pienen pojan ja yhden teini-ikäinen tytön isänä, sekä töissä käyvänä ei ole tapana ollut yli 5 vuoteen juoda tai koskaan koskea muihin päihteisiin.

Kyllä tämä valitettavasti alkaa näyttämään siltä ettet sinä, Heikki tai Memmu halua edes tätä asiaa ratkaista ja jatkatte vain vanhojen puhumista sekä uhriutumista.

Paljon tulee tekstiä mutta mihinkään ei tule vastausta.

Sanavalmis
mielestäni suurin ongelma tässä on, että kaiken vallan on ottanut 2 henkilöä. Molemmat touhuaa omissa piireissään, eikä yhteisökeskusteluun pysty kuin bannien ja hyllytyksien kera. Siinä se pelko onkin. Kun nämä mielivaltaisesti heittävät ikuisia banneja, niin paljon katoaa persoonia joiden tekemisessä 90% hyvää ja rakentavaa ja 10% omaa persoonallisuuttaan. Hurrikaaneissa opin, että asioista voi puhua vapaasti niiden nimellä ja porukka oli huumorin tajuista. Porukassa sai kertoa mielipiteensä. Samoin tylsäkairoissa..hienoja vuosia. Heikki on kerännyt oman ns.suljetun poppoon ja ottaa mukaan vaan niitä jotka suostuu ja tkuvasti puheluun hänen klaaninsa kanssa. Siellä mukavia kavereita, mutta silti ei sitä aina jaksa. Memmu täysin sooloilija. Aloyyaa monia hyviä asioita ja koska ei pysty yhteistyöhön häviää hautomaan uutta systeemiä. Molemmat tekee hyviä asioita, mutta vaarallinen pari yhdessä yksin päättämässä asioista. Eiköhän aiempien vuosien sm-liigaa järjestäneet ole paremmin perillä kilpailullisista jutuista. Pelaamme sekä kansallisia, että kansainvälisiä sarjoja. Voihan, et tulee taas banni, mutta se vaan kertoo siitä että hallinta valta ei ole yhteisöllä eikä sen arvostamilla tekijöillä. pakko oli tänne kirjoittaa ku happo poisti kirjoittelun fb:stä. aika naurettavaaa vaientamista. voisihan jatkaa MV:n discord sivulkla..sitä ei kai kukaan voi sulkea. Mikko voisi myös vetäytyä keskustelusta, kun on monta kertaa sanonut ettei halua puuttua eikä ratkoa foorumi asoita. Näin tulisi vähemmän paha mieli sinulle Mikko ja muille. Arvostamme tekemääsi peliä ja se on hieno, siksi toivoisin et pysyisit sillä alueella missä kaikki haluaa sinulle kiitosta antaa. Jos puutut asiaan ole oikeudenmukainen ja tasapuolinen. Luuletko ettei me katsota asiaa laajasti. Syytät meitä siitä ja tästä ..hehkutat miten joku tekee sitä ja tätä. Eli olet puolueellinen. Toivon, että joku avaa facebookin ihan oman propilkkiryhmän, jota myös itse modenoi, eikä Mikko tai joku muu hiljentävä taho, joka on puolensa valinnut. Tonzzalta banni pois olisi reilua myös.

Viimeksi muokattu:
Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Eli oletukset nyt vedetty siihen että olisin ollut kännissä tai muun päihteen vaikutuksen alaisena. Anteeksi mutta 3 pienen pojan ja yhden teini-ikäinen tytön isänä, sekä töissä käyvänä ei ole tapana ollut yli 5 vuoteen juoda tai koskaan koskea muihin päihteisiin.

Kyllä tämä valitettavasti alkaa näyttämään siltä ettet sinä, Heikki tai Memmu halua edes tätä asiaa ratkaista ja jatkatte vain vanhojen puhumista sekä uhriutumista.

Paljon tulee tekstiä mutta mihinkään ei tule vastausta.

Ei ole vedetty oletuksia yhtään mihinkään. Vain kerrottu syy, miksi minä en halua olla keskeinen hahmo selvittelemässä riitoja. Tein sen päätöksen ja irtauduin "menosta", koska minulla on omiakin murheita ja kiireitä ihan riittävästi. Missä kohdassa olen väittänyt, että sinä olisit ollut humalassa? Aika kaukaa haettua.

Niin pitkään kun minut rinnastetaan kehenkään tahoon (eli olisin jonkun puolella), niin joudun toistamaan kerta toisensa jälkeen. Minä en ole tässä kiinni mitenkään muuten kuin olen jo kertonut. Mikä kohta kirjoittamissani viesteissä vaatii vielä selventämistä sen asian suhteen?

Kerroit itse, että et ole ollut pelaamassa vanhoina aikoina. Siksi on ehkä hyvä syy kertoa taustat läpi, miksi minä reagoin asioihin kuten reagoin.

Miksi väität että minä uhriudun? Olen kertonut syyt miksi en ole toiminnassa mukana. Eikö uhriutumista tässä ole se, että väitetään tulluksi yliajetuksi ja että ylläpito sorsii jne. Minun mielestä se on uhriutumista.

Paljon tulee tekstiä - thats me. Minä osaan kirjoittaa ja tuottaa tekstiä, nopeasti. Laatu voi olla paskaa ja joskus vähän parempaa, mutta et voi syyttää ettenkö reagoisi viesteihin. Kuten sanoin - täällä olen nyt ja kirjoittelen, kunnes hommaan tulee joku sopu tai tasapaino. Katsotaan mihin tämä etenee.

Olen vastannut moniin minuun liittyviin kommentteihin, mutta minä en ala Heikin ja Memmun asioita OMASSA ketjussa käymään läpi, koska ne eivät kuulu minulle. Tuoko ei vielä käynyt ilmi, vaikka koitin sen rautalangasta vääntää? EI ole olemassa mitään salaliittoa, jota minä ohjailen ja vetelen narusta. Siksi mitään vastaustakaan ei tule siihen liittyen. Heitän tähän vastakysymyksen: Mitä minä hyötyisin siitä, että johtaisin "salaliittoa" jonka tavoitteena on muuttaa liigassa pistelasku tms sääntöjä? Miksi minä käyttäisin aikaa siihen?

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
mielestäni suurin ongelma tässä on, että kaiken vallan on ottanut 2 henkilöä. Molemmat touhuaa omissa piireissään, eikä yhteisökeskusteluun pysty kuin bannien ja hyllytyksien kera. Siinä se pelko onkin. Kun nämä mielivaltaisesti heittävät ikuisia banneja, niin paljon katoaa persoonia joiden tekemisessä 90% hyvää ja rakentavaa ja 10% omaa persoonallisuuttaan. Hurrikaaneissa opin, että asioista voi puhua vapaasti niiden nimellä ja porukka oli huumorin tajuista. Porukassa sai kertoa mielipiteensä. Samoin tylsäkairoissa..hienoja vuosia. Heikki on kerännyt oman ns.suljetun poppoon ja ottaa mukaan vaan niitä jotka suostuu ja tkuvasti puheluun hänen klaaninsa kanssa. Siellä mukavia kavereita, mutta silti ei sitä aina jaksa. Memmu täysin sooloilija. Aloyyaa monia hyviä asioita ja koska ei pysty yhteistyöhön häviää hautomaan uutta systeemiä. Molemmat tekee hyviä asioita, mutta vaarallinen pari yhdessä yksin päättämässä asioista. Eiköhän aiempien vuosien sm-liigaa järjestäneet ole paremmin perillä kilpailullisista jutuista. Pelaamme sekä kansallisia, että kansainvälisiä sarjoja. Voihan, et tulee taas banni, mutta se vaan kertoo siitä että hallinta valta ei ole yhteisöllä eikä sen arvostamilla tekijöillä. pakko oli tänne kirjoittaa ku happo poisti kirjoittelun fb:stä. aika naurettavaaa vaientamista. voisihan jatkaa MV:n discord sivulkla..sitä ei kai kukaan voi sulkea

En kommentoi Heikin ja Memmun asioita tässä ketjussa.

FB:ssä pitää nyt jokaisen ymmärtää se, että vaikka liigaa pelaa pelin kokeneimmat ja pitkään pelanneimmat henkilöt, niin tämä peli on silti valtavasti isompi juttu kuin SM-liiga. Se on meidän palsta, jossa me ollaan KAIKKIA pelaajia varten. EI siis yhtä liigaa varten, ei tuolla käydä muiden maiden liigoja ja vastaaviakaan läpi! Uutisoinnit ja juhlimiset tms on ihan mukavaa sisältöä ja yhteisön elävöittämistä, mutta pelille, pelaajille ja pelintekijöille on todella kyseenalainen kunnia saada sivulle tuollainen vääntö, missä lokaa alkaa lennellä. Se teksti ei ollut kirjoitettu siellä mitenkään rakentavasti, vaan oli heikkolaatuista-piilovittuilua, koska se vittuilu näkyi siitä täysin selvästi läpi (keskustelun edettyä pidemmälle).

Sivulle piti aikoinaan pistää tiukka esimoderointi jo ihan siitä syystä, ettei mitään myöhäisyön tuntien "yllätyksiä" sinne päädy. Tämän ketjun kaltaiset keskustelut kuuluvat foorumille, jossa aiheen parissa touhuavat voivat siitä keskustella. Tähän päätökseen ei ole tulossa muutosta (ts. käytäntöön muutosta FB:ssä), vaikka kuinka kovasti sitä haluttaisiin.

Keskustelija
Miksi sitten puolustelit heitä facessa ja nyt jo täällä? Itse tungit lusikkasi soppaan ja aloit puhumaan asian vierestä.

Olet jo ensimmäisestä viestissäsi täällä todennut ettet tiedä mistään mitään nykyhetkestä, mutta sitten mustamaalaat kuitenkin koko kilpapeliyhteisön Facessa.

Olet sinä Mikko vekkuli kaveri joka ei koskaan ole mitään tehny ja kenenkään puolella et ole. Saati syyttänyt tai olettanut mistään mitään vaikka juuri edellisessä viestissäsi oletit minun olleen kännissä tai sekaisin muusta kun katsoo kellon aikaan.

Tämä keskustelu ei etene niin kauan mihinkään kun sinä kerrot historiaa sekä tuot sitä nykyhetkeen ja sillä että Memmu ja Heikki ei aio edelleen keskustella mistään mitään koska tuntuu pahalle.

Sinä tai kovin moni muukaan ei taida sisäistää kovin hyvin lukemaansa tai kirjoittamaansa tai se muisti on kuin kultakalalla. Kerran maljakon ympäri uidessa unohdettu että tästähän on jo uitu.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Miksi sitten puolustelit heitä facessa ja nyt jo täällä? Itse tungit lusikkasi soppaan ja aloit puhumaan asian vierestä.

Olet jo ensimmäisestä viestissäsi täällä todennut ettet tiedä mistään mitään nykyhetkestä, mutta sitten mustamaalaat kuitenkin koko kilpapeliyhteisön Facessa.

Olet sinä Mikko vekkuli kaveri joka ei koskaan ole mitään tehny ja kenenkään puolella et ole. Saati syyttänyt tai olettanut mistään mitään vaikka juuri edellisessä viestissäsi oletit minun olleen kännissä tai sekaisin muusta kun katsoo kellon aikaan.

Tämä keskustelu ei etene niin kauan mihinkään kun sinä kerrot historiaa sekä tuot sitä nykyhetkeen ja sillä että Memmu ja Heikki ei aio edelleen keskustella mistään mitään koska tuntuu pahalle.

Sinä tai kovin moni muukaan ei taida sisäistää kovin hyvin lukemaansa tai kirjoittamaansa tai se muisti on kuin kultakalalla. Kerran maljakon ympäri uidessa unohdettu että tästähän on jo uitu.

Taas yleistit väärin siinä, että "heitä". Olen puhunut Heikin puolesta siinä, että se on tämän pelikaistan järjestänyt ja on nyt ollut sopimassa sen jatkosta. Jos puhuin "puolesta" aiemmin FB:ssä, niin miksi minun pitäisi vaihtaa tarinaa toiseksi täällä? Se olisi aika epäilyttävää.

Itse tungit lusikan soppaan, kun toit liigan asiat kaikkien eteen ja siinä ketjussa nostettiin myös pelintekijät esille. Jos näin tapahtuu, niin en todellakaan kääri housuja nilkkoihin ja "anna sen tapahtua", vaan taistelen vastaan.

Minä olen ihmetellyt sitä, miten riitaisaa tämä toiminta on yhä vieläkin, vaikka aikaa on kulunut paljon. En ole ikinä ollut missään toiminnassa mukana, jossa riidellään niin paljon kuin pilkin SM-liigassa. Eikö se ole joku syy ihmetellä? Toki Hauenleuka sanoi ääneen sen, mitä olen itse jossain haastattelussa (pelimuseolla? en muista enää missä) sanonut, että kuvastaa hyvin sitä, miten paljon merkitystä pelillä on, kun se herättää niin paljon tunteita. Asialla on kaksi puolta, kuten asioilla yleensä on tapana olla.

En ole väittänyt sinun olevan kännissä, joten älä viitsi pistää sanoja minun suuhun. En ole ollut kenenkään muun kuin itseni puolella ja puolustan "pelintekijöiden" kunniaa.

Memmun ja Heikin asioihin minä en ole ottamassa kantaa edelleenkään, minä en ole ollut näitä päätöksiä tekemässä, joten ihan turha koittaa minua liittää tähän. Olen kertonut jo sen, mitä olen sanonut ja mitä mieltä olen ollut. Olen sanonut, että hyvä että joku hoitaa foorumia ja toiminta jatkuu sekä ehdottanut paria tapaa ratkaista "viikkopelien ongelmaa", mutta siinäpä ne sitten on. Se ei ole mikään salaliitto tai vallankaappaus, vaan ihan normaaleja maileja/viestejä minulta, joita laitan aina välillä, jos jotain askarruttaa asia. Vastaan todennäköisemmin, mikäli tunnen henkilön entuudestaan. Tässä keskustelussa vastailen jonkin aikaa kaikille, jotka haluaa asiasta jotain sanailla. Tosin jo nyt asiat alkavat kiertää kehää ja koitetaan yhä ujuttaa jotain ilmaveiviä minulle, että olisin ollut jonkun puolella. Tässä on samanlainen ote kuin päivän politiikassa, eli "jos et kannata vasemmiston/sdp:n/vihreiden aatteita, olet persu". Ja ihan samalla tavalla koitetaan ujuttaa minut uhriutujaksi, jotka vilistää terminä em.. puolueiden politiikassa. Ja jottei tämä hairahda ihan kokonaan pois uraltaan, niin korostetaan että en kannata minkään ääripään puolueen politiikkaa (enkä oikein muidenkaan, vaan valitsen huonoista vaihtoehdoista vähimmän huonon). Eli mitä yritän sanoa, että minä en ole "kenenkään muun kuin pelintekijöiden puolella", tämäkö ei vielä käynyt selväksi? No, toistetaan sitä sitten vielä lisää.

1) pelintekijöiden osalta ei ole toivottavaa tuoda riitoja FB palstalle, jossa nimetään pelintekijät riidan osapuoleksi
2) pelintekijät eivät ole kenenkään muun kuin itsensä puolella
3) pelintekijä (minä) olen sanonut Heikille, että foorumin jatkuvuus on hyvä asia, koska pelintekijät ei ole tekemässä foorumia ja kalassanetti oli ja meni.
4) pelintekijä ei ole järjestämässä kilpailuja tai kilpailutoimintaa

Joten kultakalana voit tuon mantran kyllä lukaista minun viesteistä toistuvasti läpi.

Keskustelija
Mitäs muuta tämä Happo on?

"Näissä yleinen trendi oli se, että lauantaiaamuna ne löysin. Jos johonkin vastasin, niin sitten vastasin, mutta usein en. Sunnuntai-iltana tuli ensimmäiset anteeksipyynnöt ja maantaina loput. Kovin syvällinen Sherlock ei tarvitse olla, että osaa vetää ajankohdan ja tapahtumien välille yhtäläisyysviivoja"

Ei tarvitse olla kovin suuri Sherlock että tarkoitit että minäkin olisin näitä todennäköisesti kännissä tai sekaisin ajankohta huomioon ottaen kirjoittanut.

Keskustelija
'En ehkä koskaan olisi halunnut lukea näitä kahta postausta mitä juuri hetki sitten luin. Mitä tiedän jo valmiiksi pilkkiyhteisön tilanteesta ja mitkä asiat ovat voimakkaasti vaikuttaneet varsinkin kilpapelaamisen puolella, niin jotenkin tuntuu että tämä oli tälle kaikella se viimeinen naula arkkuun.

Ainakin itse toivo todella suoraa läpinäkyvyyttä jatkossa tämän asian suhteen ja sitä ettei nytten foorumeilla ala vallitsemaan diktatuurin kaltainen ilmapiiri ja vain tietyt mielipiteet, tietyt nimimerkit ja tietynlainen suhtautuminen kaikkeen on ainoastaan oikein tai muuten saat bännit foorumille, servereille ja koko yhteisöön.

Valitettavasti juuri näiden syiden takia kirjoitan tätä julkaisua tänne enkä foorumeille, mutta ei ainakaan mitään lämpöisiä ajatuksia ja tuntemuksia kuvissa näkyvät postaukset tuoneet heiltä jotka ovat kuluvina vuosina opettaneet niin pelin kuin kilpapelaamisen saloja. Eniten olen saanut kuulla vastausta "tämä oli Suomi yhteisön viimeinen naula arkkuun ja kilpapelaaminen halutaan tappaa Suomessakin lopullisesti".

Toivon että tässä julkaisussa pystyttäisiin asialliseen keskusteluun ja siihen että saataisiin oikeasti rehellisiä vastauksia ja voitaisiin yhdessä edistää asioita."

Osoita toki missä tuon pelintekijät mukaan julkaisussa?

Voin toki alkaa lyömään tähän koko keskustelun kuvakaappauksetkin, niin itse huomaat sen että itse teit itsestäsi "osallisen" vaikkei sitä kukaan pyytänyt tai tehnyt ja nyt se on sitten minun ja muiden siinä parahtaneiden syy.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Mitäs muuta tämä Happo on?

"Näissä yleinen trendi oli se, että lauantaiaamuna ne löysin. Jos johonkin vastasin, niin sitten vastasin, mutta usein en. Sunnuntai-iltana tuli ensimmäiset anteeksipyynnöt ja maantaina loput. Kovin syvällinen Sherlock ei tarvitse olla, että osaa vetää ajankohdan ja tapahtumien välille yhtäläisyysviivoja"

Ei tarvitse olla kovin suuri Sherlock että tarkoitit että minäkin olisin näitä todennäköisesti kännissä tai sekaisin ajankohta huomioon ottaen kirjoittanut.

Kerroin taustoja asioista, millaista meno ennen oli. Tuo kuvaamani ilmiö toistui kohtalaisen usein. En muista enää näiden osapuolia, koska sillä tiedolla ei ole mitään merkitystä. Silloin porukka osasi vielä sopia asiat ja meno jatkui seuraavassa pelissä. Mikä tuossa nyt oli niin vaikeaa ymmärrettäväksi?

Väännetään nyt rautalangasta, koska ei tunnu muuten menevän viesti perille. Riitelyä on ollut paljon eri osapuolien välillä ja joissain tilanteissa a-marketin tuotteilla on ollut osuutta riitojen syntyyn. Porukka osasi selvitellä asiat ilman minuakin ja pyytelivät anteeksi häiriötä. En halua olla osallinen tuollaisia keskusteluita, mikä on yksi syy, miksi olen jättäytynyt pois kaikista ylläpidoista ym. mitä vain olen pystynyt. JA tästä syystä en halua riitelyn paluuta sinne, missä minä keskustelen ja olen läsnä, eli FB sivu.

Viimeksi muokattu:
Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
'En ehkä koskaan olisi halunnut lukea näitä kahta postausta mitä juuri hetki sitten luin. Mitä tiedän jo valmiiksi pilkkiyhteisön tilanteesta ja mitkä asiat ovat voimakkaasti vaikuttaneet varsinkin kilpapelaamisen puolella, niin jotenkin tuntuu että tämä oli tälle kaikella se viimeinen naula arkkuun.

Ainakin itse toivo todella suoraa läpinäkyvyyttä jatkossa tämän asian suhteen ja sitä ettei nytten foorumeilla ala vallitsemaan diktatuurin kaltainen ilmapiiri ja vain tietyt mielipiteet, tietyt nimimerkit ja tietynlainen suhtautuminen kaikkeen on ainoastaan oikein tai muuten saat bännit foorumille, servereille ja koko yhteisöön.

Valitettavasti juuri näiden syiden takia kirjoitan tätä julkaisua tänne enkä foorumeille, mutta ei ainakaan mitään lämpöisiä ajatuksia ja tuntemuksia kuvissa näkyvät postaukset tuoneet heiltä jotka ovat kuluvina vuosina opettaneet niin pelin kuin kilpapelaamisen saloja. Eniten olen saanut kuulla vastausta "tämä oli Suomi yhteisön viimeinen naula arkkuun ja kilpapelaaminen halutaan tappaa Suomessakin lopullisesti".

Toivon että tässä julkaisussa pystyttäisiin asialliseen keskusteluun ja siihen että saataisiin oikeasti rehellisiä vastauksia ja voitaisiin yhdessä edistää asioita."

Osoita toki missä tuon pelintekijät mukaan julkaisussa?

Voin toki alkaa lyömään tähän koko keskustelun kuvakaappauksetkin, niin itse huomaat sen että itse teit itsestäsi "osallisen" vaikkei sitä kukaan pyytänyt tai tehnyt ja nyt se on sitten minun ja muiden siinä parahtaneiden syy.

Viestiketjussa nousi esille pelintekijät. Tämän olen sanonut jo monesti. Meidät vedettiin siihen mukaan, vaikka minun rooli on se, että olen kannustanut jatkamaan foorumin toimintaa ja antanut vinkkejä kisasysteemin uudistamiseksi (mikäli on siinä on haasteita). t

Jos aiot vängätä asiasta vain avausviestin osalta, niin se on väärä tulokulma. Ketjussa oli muitakin viestejä kuin tuo sinun postaama. Se alkoi karata hanskasta koko ajan pahemmin. Paskanheittoketjut ei ikinä pääty hyvin, joten turha niitä ja jatkaa - poistan ne ja asian käsittely siirtyy toiseen paikkaan.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Jos tässä keskustelussa aletaan vanhojen viestien varjolla vängätä ja keksiä sanoja minun suuhun ja keksiä niille outoja merkityksiä, nin minun osalta tämä oli sitten tässä. Kirjoittaminen on vaikea laji, mutta luetun ymmärtäminen vielä sitäkin vaikeampi, jos pitää värjättyjä laseja päässä. Olen kertonut nyt sen, että en ole kenenkään puolella ja olen "näyttänyt vihreää valoa" foorumin jatkolle, sekä esittänyt pistelaskuihin/pelitapoihjin vaihtoehtoja, mutta en ole velvoittanut tai määrännyt mitään.

Jos muita näkökantoja tai kysymyksiä ei enää ole, niin siirryn tekemään muita ja tähdellisempiä asioita.

Keskustelija
No kiitos tästä vastauksesta ja tämä selvensi tätä, sillä aiemmin näissä kommenteissa on ollut myös sinun puolestasi kiertoilmaisua siihen että ennen oli niin on nytkin.

Mutta itse Facessa myönsit että annoit tälle siunauksen ja tämä oli "hätäratkaisu" kun paskat meinasi olla housussa. Sekin on minulle ok. Myös se että Heikki ison työn jälkeen on touhuamassa foorumilla ja pilkkiin asioita on minulle ok.

Mutta se että miten tämä kaikki hoidettiin loppupeleissä ja samaan syssyyn oltiin Heikin ja Memmun puolesta heti ehdottelemassa sääntömuutoksia tai pelaamistapa muutoksia, niin se ei ollut ok.

Ja niinkuin sanoin siinä julkaisun tekstissä että miksi tein sen julkaisun Faceen en tänne, niin Tonza on jo bännätty Heikin ja Memmun toimesta. Niin olisi käynyt minullekin jos en olisi julkaisua Faceen tehnyt.

Mutta kun tulit puolustelemaan kaikkea tapahtunutta, niin siinä vaiheessa myös tästä kaikesta osin tuli vastuu myös sinulle, että tälläistä "diktatuuria" tai "noitavainoja" pelintekijät tukee.

Ja muistan kommentin "ei kukaan muu olisi maksanut seuraavaksi vuodeksi foorumia", niin kuinkas monelta kilpapelinyhteisössä on edes asiaa kysytty?

Ja moneen asiaan saat sinäkin muista uutisten puolella olevista kannuista vastauksia miten asiat todellisuudessa ovat menneet ja miksi tästä moni peliä rakastava henkilö vetäisi niinsanotusti herneet nokkaan.

Edelleenkin FREE TONZA

Keskustelija
Vanhoja muistelemaan? Jos asia liittyy edelleen tähän ja tapahtunu pari päivää sitten niin ei se kovin vanhojen muistelua ole, mikäli koko tilanne ei ole mihinkään muuttunut tai vastauksia asioihin ei olla saatu

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
No kiitos tästä vastauksesta ja tämä selvensi tätä, sillä aiemmin näissä kommenteissa on ollut myös sinun puolestasi kiertoilmaisua siihen että ennen oli niin on nytkin.

Mutta itse Facessa myönsit että annoit tälle siunauksen ja tämä oli "hätäratkaisu" kun paskat meinasi olla housussa. Sekin on minulle ok. Myös se että Heikki ison työn jälkeen on touhuamassa foorumilla ja pilkkiin asioita on minulle ok.

Mutta se että miten tämä kaikki hoidettiin loppupeleissä ja samaan syssyyn oltiin Heikin ja Memmun puolesta heti ehdottelemassa sääntömuutoksia tai pelaamistapa muutoksia, niin se ei ollut ok.

Ja niinkuin sanoin siinä julkaisun tekstissä että miksi tein sen julkaisun Faceen en tänne, niin Tonza on jo bännätty Heikin ja Memmun toimesta. Niin olisi käynyt minullekin jos en olisi julkaisua Faceen tehnyt.

Mutta kun tulit puolustelemaan kaikkea tapahtunutta, niin siinä vaiheessa myös tästä kaikesta osin tuli vastuu myös sinulle, että tälläistä "diktatuuria" tai "noitavainoja" pelintekijät tukee.

Ja muistan kommentin "ei kukaan muu olisi maksanut seuraavaksi vuodeksi foorumia", niin kuinkas monelta kilpapelinyhteisössä on edes asiaa kysytty?

Ja moneen asiaan saat sinäkin muista uutisten puolella olevista kannuista vastauksia miten asiat todellisuudessa ovat menneet ja miksi tästä moni peliä rakastava henkilö vetäisi niinsanotusti herneet nokkaan.

Hyvä että osasin avata asiaa paremmin. Jos olisi peukkuhymiö, niin laittaisin sen nyt tähän.

Foorumin jatko lienee nyt meidän osalta käyty läpi, uutta asiaa ei oikeastaan enää nouse esille?

Sääntömuutosasioissa minun on turha olla mukana, voin kommentoida jotain jos niin halutaan, mutta parempi kun en tee niin. Minulla ei ole siitä viimekäden kokemusta.

Tämän ketjun on tarkoitus olla "vapaa sana" aiheesta, mutta jos ylläpito päättää minutkin bännätä, niin sitten se on niin. Ei ole ensimmäinen foorumi, missä mulle olisi bännit tullut (kyllä minäkin osaan sellaiset hankkia) :)

Tulin mukaan keskusteluun, koska minulle oli asiasta infottu. Kerroin niitä taustoja mitä minä tiesin. Sitä tietoa oli rajallisesti, mutta minulla ei ole mitään syytä pimittää mitään tai johdatella porukkaa "vallankumoukseen".

En tiedä siitä, onko raha-asioista miten laajasti juteltu... mutta minun pointti oli osin siinä, että kuinka moni lähtee maksamaan meidän serverikuluja (enkat, hostilistat), lisenssimaksut (mobiilipuolen jutut), softakulut ja muut kausimaksut etc, joihin rahaa kuluu huomattavia summia? Jos mobiilipeli olisi ilmainen, ei pp2:sta olisi ollut enää olemassa moneen vuoteen. Ilman sitä tuloa meillä ei olisi mitään intoa käyttää tämän kehitykseen omaa rahaa, vaan sen olisi tultava pelaajilta. Kuluja tulee koko ajan ja ne ovat nousussa. Toistaiseksi tämä pysyy vielä pinnalla. Minä vihaan mainoksia ja sillä peliä ei tulla rahoittamaan jatkossakaan. Mutta se kuluista, mulla ei ole siihen muuta nyt sanottavana, kuulostaa jo nyt ruikutukselta.

Viimeiseen riviin, että toimin sen tiedon ohjaamana, mikä minulla milläkin hetkellä on. Kun tietomäärä kasvaa, minun mielipide voi elää sen kanssa. Valitettavasti minun omat kokemukset peliyhteisössä ovat tuollaisia kuin ovat - siellä oli paljon hyviä hetkiä, mutta sitten tuota kuonaa, johon minulla ei riitä voimia nyt. Katsellaan joskus myöhemmin uusiksi, mutta koko ajan tuntuu että aikaa ja energiaa on vähemmän huolehtia toisten (minulle pääasiassa vieraiden) ihmisten asioista, ainakaan ilmaiseksi (nykyään mikään ei ole enää ilmaista, paitsi pp2 pelaaminen).

Takaisin