Yleiskatsaus

Tervetuloa

Rekisteröitymällä keskustelualueelle voit tutustua yhteisön jäseniin, sekä etsiä peliseuraa tai vaikkapa hakea eri klaaneihin!

Liity mukaan!

Yleinen keskustelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Tonza_888

Keskustelija
En tiedä minne tämä viesti kuuluisi laittaa mutta laitan tänne.

9. Kisoista 3 on muotoa "normaali" tai "kaikki lajit". Jokaisella kierroksella pelataan yksi erikoiskisatyyppi, joista todennäköisimpiä ovat "3-5 suurinta kala", "kappalemäärä" ja "vain ahven". Myös muita kisatyyppejä saatetaan pelata. Jokaisella kierroksella on kaikilla pelaajilla samat järvet. Järvet ja kisatyypit kerrotaan 1 kierroksen osalta heti ilmoittautumisen päätyttyä. Seuraavien kierrosten vesistöt kerrotaan myös ennakkoon, (finaali kierroksen mappeja ei kerrota etukäteen). Lyhyet kisat pyritään pelaamaan pienemmillä järvillä ja pitkät isommilla.
Haluaisin kysyä ihan asiallisesti, että jos asia on nii kuin tuossa sanotaan että mitä ne erikoismuodot todennäköisesti on, niin miten on mahdollista että peräkkäisillä kierroksilla tulee eniten lajeja, vain pasuri ja nyt vain kiiski? Muutenkin ensi kisoja ajatellen ainakin eniten lajeja kisamuodosta haluaisin sanoa, että sitä ei pitäisi olla Käytössä. Antaa liikaa etua meille tiimeissä pelaaville kaikilla olosuhteilla.

Morripoika

Perehtynyt
Vaikka 3-5 suurinta kalaa, kappalemäärä ja vain ahven muodoilla olisi 10 arpaa korissa jokaisella ja muilla muodoilla yksi arpa niin voi sieltä silloin nousta eksoottinen pelimoodi siltikin, vaikka mainitut muodot ovatkin todennäköisimpiä. Se on semmosta se arpominen silloin kun se arpomalla tehdään. Eikös nämä arpomalla ole tullut vai olenko ihan väärin ymmärtänyt idean? ;)

Tonza_888

Keskustelija
Olisi mukava tietää että mitkä ne todennäköisyydet tuolle ovat että näinkin voi käydä. Säännöt ei oikein avarra tätä asiaa. Ja älkää käsittäkö väärin, en ole tässä valittamassa kisoista enkä mapeista, tämä asia vain mietityttää.

Mulle on morri aika selvää, että mitä tarkoittaa arpominen :), kiitos vain opastuksesta. Heikille vain esitin tarkentavan kysymyksen aiheesta ;)

Viimeksi muokattu:

heikkipp

Propilkin edustaja ja TS3 Valvoja
Ylläpitäjä
Moderaattori
TS-valvoja
Moi

Kiitos palautteesta.

Minulla on käytäntönä ollut vuosia että vesistöt arvotaan , hypäten yli jo pelattu.
Erikseen on ns 30 ja 15 min mapit, toki niistäkin saa halutessa taulukon.

Jokaiseilla kierroksella on 1 erikoismappi, sen katson ihan käsin, lähinnä sillä haen kisaan monipuolisuutta, arpomalla voisi olla kaikkilla kierroksilla vain made. Säännöissä ei ole "kiellettynä" mikään pelimuoto.

Eli ei minulla ole hattuja täynnä paperilappuja :)

t. heikkipp

ps. jos epäselvää niin tokihan kysyä saa

Tonza_888

Keskustelija
15. Pelaajien/lohko, vesistöjen ja hostien arvonnassa käytetään Excelin satunnaisluku funktiota.. Kyseisellä tavalla saattaa tulla ns. kovienpelaajienkin mappeja, vesistöissä ei taas voi tulla ns. tuurimappeja. Jos pelaaja haluaa vaihtaa toiseen lohkoon siitä mihin on arvottu, vaihtoon pitää olla erittäin pätevät syyt, (syyksi ei riitä että "en minä tuossa pärjää")

Jos erikoismappi katsotaan käsin, niin silloinhan tämä sääntö ei enää täysin päde? Jos asian kerran näin on, niin ilmoitan jo nyt että kisani ovat tässä. Varapelaajalle Tervetuloa. En pelaa kisoja loppuun, joissa säännöt valehtelevat.

heikkipp

Ylläpitäjä
Moderaattori
TS-valvoja
Tuo sääntö on ajalta kun jokaisessa lohkossa oli eri mapit. Tuolla arvotaan pelaajat lohkoihin ja pelattavat vesistöt.
Eri vesistöissä on erilaisia pelimuotoja, jos erikoismapit arvottaisiin niin olisiko kaikki valmiita pelaamaan vain hauki, vain kuha, tai vain made joka kierroksella erikoismappina ?

Minä olen jo vuosia saanut p..... niskaan, valitettavasti ei voi kaikkia mielyttää. Aikoinan kun hauen leuka veti niin silloinkin oli mapeista valittamista, juteltiin hänen kanssa että voittaja selviää vaikka pelattaisiin kokoajan pelkkää telkkää.

Nyt kuitenkin kaikilla on samat mahdollisuudet, kenenkään poisjääntiin en valitettavasti voi vaikuttaa. Jospa jo nyt olisin sen veran viisatunut että tulevaisuudessa järjestelyvastuun ottaa osaavampi.

Nämä vien silti loppuun, ellei kaikki peruuta osallistumistaan. Siinäkin tapauksessa saadaan parhaat selville.

Jk.

15. Pelaajien/lohko, vesistöjen ja hostien arvonnassa käytetään Excelin satunnaisluku funktiota.
Tuossa ei toteudu kohta hostien arvonnasta,kun hosteja ei ole niin paljoa että voisi arpoa. Missään ei sanota pelimuodon arvonnasta.

Siellä oli myös esim. 1 a/b kierroksielta pääsi jatkoon 10 pelaajaa lohko, siitä ei kukaan kommentoinut että pääsee liian monta.

Viimeksi muokattu:

hauen leuka

Sivustaseuraaja
Jos en ihan väärin muista niin henkilökohtaisia SM-kisoja en ole koskaan vetänyt...ainoastaan Joukkue SM-kisoja kolmen kauden verran.

Jos kerta yhden mapin Heikki päättää itse eikä arvo sitä niin miksi sääntöjä ei ole korjattu?

Ja voiko minkään joukkueen pelaaja päättää mappia puolueettomasti ettei joko suosi tai ole täysin vastaan ns.omia pelaajia kohtaan.

heikkipp

Ylläpitäjä
Moderaattori
TS-valvoja
Saatoi minukin muisti tehdä kepposen, kuitenkin jotain on tehty yhdessä.

Sanon vielä kerran että kaikki mapit arvotaan, siis vesistöt, niinkuin säännöissä lukee, missään ei lue että pelimuodot arvotaan.

9. Kisoista 3 on muotoa "normaali" tai "kaikki lajit". Jokaisella kierroksella pelataan yksi erikoiskisatyyppi, joista todennäköisimpiä ovat "3-5 suurinta kala", "kappalemäärä" ja "vain ahven". Myös muita kisatyyppejä saatetaan pelata. Jokaisella kierroksella on kaikilla pelaajilla samat järvet. Järvet ja kisatyypit kerrotaan 1 kierroksen osalta heti ilmoittautumisen päätyttyä. Seuraavien kierrosten vesistöt kerrotaan myös ennakkoon, (finaali kierroksen mappeja ei kerrota etukäteen). Lyhyet kisat pyritään pelaamaan pienemmillä järvillä ja pitkät isommilla.

Tuohon jonkun joukkueen suosimiseen, väite on täysin tuulesta temmattu. Jokainen pelaaja saa tasapuolisen kohtelun minun puolelta ainakin.

Tonza_888

Keskustelija
Miksi hel******ä sääntöjä ei sitten tarkenneta jos ne ovat ajalta nakki ja muussi? Ennen tätä tuo sääntö jättää kaiken arvailun varaan ja antaa oikeuden vetäjälle tehdä, mitä huvittaa. Aika vi*** kieroa. En välitä, vaikka saisin bannit täältä. Hyvällä hengellä pelasin kisat ja olen erittäin tyytyväinen niihin pisteisiin, mihin pääsin. Mä en anna minkäänlaista arvoa kisoille, jotka voidaan ympäripyöreiden sääntöjen valossa rigata sellaisiksi, että ne antavat vetäjälle kaiken mahdollisen vallan kiertää sääntöjä? Nyt kun homma paljastui, selitellään asiaa sillä, että säännöt eivät tarkenna sitä eivätkä tätä jne jne. Ei mene minulle läpi.

"Ei lue että pelimuodot arvotaan." Veikkaan et aika moni on luullut aina että mappien arpominen meinaa myös että kisamuotokin arvotaan, koska siitä ei sanota tuolla suoraan. Eli toisin sanoen, salaista diktatuuria.

Kiitos ja näkemiin.

Viimeksi muokattu:

heikkipp

Ylläpitäjä
Moderaattori
TS-valvoja
Kisoja on ollut 2007 lähtien, sääntöihin ei ole tullut isompia muutoksia. Mikko on hyväksynyt säännöt, eli jos sitä palautetta myös hänelle.
Jokainenhan on lukenut säännöt ennen ilmoittautumista? , samalla hyväksynyt ne kun on ilmoittautunut.

Ei täältä olla vielä kenellekkään bannia antamassa, toivottavasti nämä on vain asia/tulkinta erimielisyyksiä, minulla ei ainakaan henk.kohtaiseti ole mitään ketään vastaan.

• +1
Reaktiot: JMT

Anr

Sivustaseuraaja
Ihan vaan päinvastaisen kannan ilmaistakseni kirjoitan, että mielestäni kisat ovat järjestyneet toistaiseksi hyvin. Nyt paljastuneet yksityiskohdat säännöistä ja pelimuotovalinnoista eivät hetkauta pätkääkään kantaani kisoja kohtaan. Heikille vaan minun puolesta tsempit ja kiitokset järjestämisestä. Jaksamisia kaikille vallitsevassa maailmantilanteessa.

Viimeksi muokattu:

Tonza_888

Keskustelija
Voin sanoa että tiedän tusinan jo ihmisiä, jotka ovat aina luulleet niin kuin kirjoitin.

Anr voi viitata mun mielenterveyteen ihan kaikessa rauhassa. Kyse ei ole siitä, vaan siitä että ympäripyöreillä säännöillä voidaan juksata ihmisiä. En ole ainut joka kokee näin, kukaan ei uskalla vain yleensä avautua koska sitten aletaan heti vittuilemaan takaisin, Anr tästä hyvänä esimerkkinä nytten.

heikkipp

Ylläpitäjä
Moderaattori
TS-valvoja
Olen vuosien myötä ollut järjestämässä sm-liigaa, sm-henk.koht kisoaja, myös MM-kisoja. Joka kerran tulee jonkun verran palautetta, osa toki positiivistäkin. Satoja tunteja olen tehnyt ilmaista työtä peliyhteisön hyväksi, en esim ole koskaan osallistunut sm-kisaan jos olen ollut mukana järjestelyissä.

Toivomus on että pidetään keskustelu asiallisena, eri näkökannoista huolimatta. Eikä missään tapauksessa mennä henkilökohtaisuuksiin. Kiitos

Viimeksi muokattu:
  • +1
Reaktiot: JMT

Tonza_888

Keskustelija
Jos täällä ihmiset osaa suomea, niin kyse ei ole Heikki Purasen lyttäämisestä maailman pahimmaksi ihmiseksi. Näkemyksessäni kritisoin vuodelta - 07 olevaa ikivanhaa sääntökirjaa ja siinä olevia aukkoja, jotka saivat tämän aikaan. Heikkiä en luokittele paholaiseksi tässä, vaan sääntöjen liika venyvyys sai minut sanomaan asiat miten sai. En mahda sille enää mitään. Toivottavasti sääntökirja saa vielä lisää täsmennyksiä. Pyydän anteeksi, vaikka se ei enää autakaan. Kireitä.

• +1
Reaktiot: Anr

heikkipp

Ylläpitäjä
Moderaattori
TS-valvoja
Ei mitään hätää, kun hoidat ilmoittautumisesi ja jatkat pelaamista. Asioista pitää keskustella, ehkä ajankohta ei nyt ollut ihan oikea.
Kaikilla pelaajilla on vaikutusmahdollisuus propilkki yhteisössä, jos vaan riittää intoa siihen.

Näihin eri kisojen järjestämiseen ei ole ollut hirveästi tunkua, jospa se paranee kun minä jään pois.

Mikko_-Procyon-

Propilkki pelinkehittäjä
Moderaattori
Sääntöjen muuttaminen kesken turnausta ei ole reilua eikä asianmukaista. Sääntömuutokset kannattaa tuoda esille ennen seuraavaa turnausta.

Turnausten pistelaskut ovat vanhoja, mutta niitä voi toki kehittää. Lähtökohtana pp1:ssä turnauksissa pistelaskussa oli sen ajan F1-pistejako 10-6-4-3-2-1, eli ei niissä ole ollut mitään suurempaa kuningasajatusta. Tuo pistelasku on elänyt ja muuttnut paljonkin jo noista ajoista.

Tonza_888

Keskustelija
Sääntöjen muuttaminen kesken turnausta ei ole reilua eikä asianmukaista. Sääntömuutokset kannattaa tuoda esille ennen seuraavaa turnausta.

Turnausten pistelaskut ovat vanhoja, mutta niitä voi toki kehittää. Lähtökohtana pp1:ssä turnauksissa pistelaskussa oli sen ajan F1-pistejako 10-6-4-3-2-1, eli ei niissä ole ollut mitään suurempaa kuningasajatusta. Tuo pistelasku on elänyt ja muuttnut paljonkin jo noista ajoista.

Ensi kisoja ajatellen niitä sääntötarkennuksia, ei tietenkään nyt. Mutta niihin ei minulla ole myöskään valtaa jos en lähde itse veto hommiin, mutta tuskin.

Anr

Sivustaseuraaja
Anr voi viitata mun mielenterveyteen ihan kaikessa rauhassa. Kyse ei ole siitä, vaan siitä että ympäripyöreillä säännöillä voidaan juksata ihmisiä. En ole ainut joka kokee näin, kukaan ei uskalla vain yleensä avautua koska sitten aletaan heti vittuilemaan takaisin, Anr tästä hyvänä esimerkkinä nytten.
Heitto kenenkään mielenterveydestä ei ollut hyvä ja poistin sen alkuperäisestä viestistä enkä puolustele sitä mitenkään. Ei ole ollut tarkoitus vittuilla kenellekään. Pahoittelut tästä nyt näin jälkikäteen.

Meillä on näkemysero sääntöjen selvyyden merkittävyydestä ja pysyköön tämä sellaisena. Ratkotaan mestaruus jäällä ja rustataan säännöt ensi vuodeksi kuntoon.

On mielestäni suht ymmärrettävää, että kun kisat järjestetään vapaaehtoisin voimin ilman vaivanpalkkaa, että sääntöihinkin voi jäädä epämääräisyyksiä. Minun mielestäni se ei ole kenenkään juksaamista. Etenkään tässä tapauksessa kun säännöt koskevat kaikille yhtäläisiä järviä ja yhtä pelimuotoa / kierros.

- Anr

Tiikeri2

Perehtynyt
kenenkään mielenterveydestä piittaamatta, Heikki tekee aina pyyteetöntä työtä. ne valittaa jotka ei tikkuakaan asian eteen tee. Jos pelottaa, ettei pärjää kannattaa jäädä pois,. ei niin kovaa pilkkijää, ettei voisi epäonnistua. heikki ei koskaan ole vetänyt asioissa kotiinpäin ,eikä hänet tuntien hänelle ole mitään väliä pärjääkö hän vai ei. rehteimpiä ja hienoimpia ihmisiä pro.pilkin parissa. se vaan on niin et itku potkuraivarin saa aina samat kaverit. luulis porukan olevan aikuisii ja myös osaavan suhtautua tähän niin kuin kaikkiin peleihin tulisi. Suomen mestari tänä vuonnakin löytyy itkemällä ei menesty. pilkkikää ja menestykää. onnittelut voittajalle etukäteen.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös Bottom