- Liittynyt
- 9/5/16
- Viestit
- 185
Nyt on bäfää painettu se minkä peli ja omat aikataulut ovat antaneet periksi. Sanoin tietoisesti, että se minkä peli on antanut periksi, sillä ainakin PS4 puolella on keskiviikosta lähtien ollut paljon ongelmia.
Ongelmia on ollut kaikilla alustoilla, mutta eniten PS4 servuilla. Huhujen mukaan PoodleCorp niminen hakkereiksi itseään kutsuva lapsikatras on ilmottanut tehneensä DDoS hyökkäyksen Battlefield palvelimille.
Hyökkäystä ei ole vahvistettu, mutta vielä eilenkin palvelimille oli todella vaikeaa ylipäätään päästä. Peli ilmoittaa jatkuvasti, ettei ole pääsyä EAn palvelimille. Kun palvelimille sitten sattuman kaupalla pääsi - naputtelemalla reconnectia puolen tunnin verran - oli siellä vain osalla palvelimista pelaajia. Ne palvelimet, joissa oli 0 pelaajaa olivat jotenkin rikki, sillä sellaisen valittuaan saa aina tylyn vastauksen "Connection failed".
No mutta - olihan siellä kuitenkin edes joitakin toimivia palvelimia! Niin oli ja on edelleen, mutta niille muutamalle servulle oli sitten sellaiset 60 - 100 sotilaan jono.
Kuitenkin sen verran kova bäfä fani olen, että kaiken tuon tein taas eilenkin ja pääsin loppujen lopuksi peliin. Ensimmäisenä pelipäivänä (tiistai) oli kaikki niin uutta ja ihmeellistä, ettei pelistä oikeen tullut mitään. Jotenkin pelikynnys tuntui kovin korkealta, eikä ensimmäisten sessioden jälkeen tuntunut yhtään hyvältä, että olin jo ennakkotilannut pelin korkeaan 90 EUR hintaan.
Itsekin vähän hämmennyin, kun huomasin vertaavani pelikokemusta Titanfall 2:sen testiversioon, joka tuntui heti ensi-istumalta paljon viihdyttävämmältä! Toki peliviihteessä on sama kuin esim. musiikissa, että johonkin voi ihastua tulisesti ja nopeasti, mutta se ei kestä pidempää kulutusta, kun taas joku toinen kappale ei oikein aluksi tunnu miltään, mutta siihen kasvaa kiinni ja sitä voi kuunnella vuosia.
Toisena pelipäivänä, kun avoin beta alkoi se oli samalla lähtölaukaus myös näille kaikille serveriongelmille. Peliaika jäi aika lyhyeksi ja sekin melko tyhjällä serverillä - olisko ollu joku 7 vs. 8. Siellä oli kuitenkin hyvin tilaa kokeilla kaikkia vimpaimia ja huomasin, että tuo lentokoneilu on oikeastaan aika huskaa, vaikka en osunutkaan niillä pirun pommeilla mihinkään!
Eilinen oli sitten se kolmas pelipäivä. Serveriongelmat olivat taas pääosassa ja palvelimelle odotellessani twiittailin tuntemuksia aikani kuluksi.
Peliin kuitenkin päästiin ja kaverin kanssa vihdoin samalle palvelimellekin! Nyt kolmantena päiväna alkoi into nousta. Meillä oli tosi hauskaa, kun mentiin taisteluparina - toinen support ja toinen medic. Etenimme suunnitelmallisesti lipulta toiselle ja tulosta syntyi. Nyt alkaa peli-ilo olla kohdillaan!
Uusi Battlefield on erilainen kuin edeltäjänsä. Pakko minunkin myöntää tuo Gevan havainto: peli tuntuu otteeltaan enempi Battlefrontiltai kuin BF4:lta. Tämä ei missään nimessä ole negatiivinen asia, eihän se Battlefrontkaan huono peli ole. Mutta saman generaation pelimoottori (Oliskohan Frostbite 3) näkyy ja tuntuu kaikkialla. Pelillistä sisältöä on enemmän kuin Battlefrontissa, kosa Bäfälle ominaisesti kaikenlaista vempainta ja vekotinta on vaikka muille jakaa.
Asemekaniikka ehkä kaipaa myös pientä viilausta. Aseissa on huimia eroja ja vaikka ostin Medickille uuden kiiltävän aseen, ei siitä ollut kuin haittaa - sillä lutkulla kun ei pärjännyt lähitaistelussa ollenkaan ja kauaskin sillä sai niin vähän vahinkoa, ettei vihut yleensä edes noteeranneet kun ammuin niitä. Eilen löysin jonkun uuden "Artillery" version siitä ekasta aseesta ja sillä sain jotakin jo aikaiseksikin.
Beta kartta Sinai Desert edustaa perinteistä modernia bäfä kartta-arkkitehtuuria. Viimeiset BF4 kartat ovat selkeästi saman kartta-arkkitehdin kynästä. Trendi on, että kartassa on variaatiota ahtaista lähitaisteluista aavoihin snipuhelvetteihin.
Pelasin aikaisemmin Assaultilla ja haulikolla. Siellä keskiosassa karttaa talojen sokkeloissa houlikko on aivan ylivoimaisen hyvä. N 10 metrin säteellä haulikko pistää kylmäksi ukon kuin ukon laakista. Pidemmälle ammuttaessa haulikon teho laskee kuin lehmän häntä. 15 metrin päästä vihollinen enää korkeintaan säikähtää ja yli 20 metrin päähän jos ampuu voi olla tyytyväinen jos saa yhden elämäpisteen pois, joka siis vain 1/100 elämäpisteestä.
Tosiaan tässä eräänä iltana käytiin Rasterin kanssa vähän "oikeassa" ekassa maailmansodassa Verdunin muodossa. Pelissä on oma viehetyksensä sen verkkaisen pelirytmin ja vaikeiden asettensa kanssa. Ihan hauskaa ajanvietettä sekin, mutta sisällöllisesti peli on aika köyhä. Muutama pelimuoto lyhyenkin kokeilun jälkeen kapenee yhteen järkevään vaihtoehtoon ja kun aseita ja ukkojakin on vain muutama pelin viehetys variseen aika nopeasti.
Verdun on vielä niin vähällä kokeilulla, etten kokonaan lähtisi sitä mestaamaan, mutta en voi kuin yhtyä Rasterin kommenttiin: Kyllä tässä kaksintaistelussa BF1 vie voiton.
Battlefieldistä teen aivan varmasti vielä videotakin ja ehkä Verdunistakin - kunhan saan materiaalia. Edellisessä pelisessiossa teknisten ongelmien vuoksi jäi tallennukset tekemättä.
Tänään jatketaan taistelua Battlefieldin taistelukentillä ja vähän niiden ulkopuolellakin. Ei voi kuin toivoa, että palvelintilanne olisi parantunut, sillä siinä taistelussa ei ole kuin himmeämpiä mitaleita jaossa.
Ongelmia on ollut kaikilla alustoilla, mutta eniten PS4 servuilla. Huhujen mukaan PoodleCorp niminen hakkereiksi itseään kutsuva lapsikatras on ilmottanut tehneensä DDoS hyökkäyksen Battlefield palvelimille.
Hyökkäystä ei ole vahvistettu, mutta vielä eilenkin palvelimille oli todella vaikeaa ylipäätään päästä. Peli ilmoittaa jatkuvasti, ettei ole pääsyä EAn palvelimille. Kun palvelimille sitten sattuman kaupalla pääsi - naputtelemalla reconnectia puolen tunnin verran - oli siellä vain osalla palvelimista pelaajia. Ne palvelimet, joissa oli 0 pelaajaa olivat jotenkin rikki, sillä sellaisen valittuaan saa aina tylyn vastauksen "Connection failed".
No mutta - olihan siellä kuitenkin edes joitakin toimivia palvelimia! Niin oli ja on edelleen, mutta niille muutamalle servulle oli sitten sellaiset 60 - 100 sotilaan jono.
Kuitenkin sen verran kova bäfä fani olen, että kaiken tuon tein taas eilenkin ja pääsin loppujen lopuksi peliin. Ensimmäisenä pelipäivänä (tiistai) oli kaikki niin uutta ja ihmeellistä, ettei pelistä oikeen tullut mitään. Jotenkin pelikynnys tuntui kovin korkealta, eikä ensimmäisten sessioden jälkeen tuntunut yhtään hyvältä, että olin jo ennakkotilannut pelin korkeaan 90 EUR hintaan.
Itsekin vähän hämmennyin, kun huomasin vertaavani pelikokemusta Titanfall 2:sen testiversioon, joka tuntui heti ensi-istumalta paljon viihdyttävämmältä! Toki peliviihteessä on sama kuin esim. musiikissa, että johonkin voi ihastua tulisesti ja nopeasti, mutta se ei kestä pidempää kulutusta, kun taas joku toinen kappale ei oikein aluksi tunnu miltään, mutta siihen kasvaa kiinni ja sitä voi kuunnella vuosia.
Toisena pelipäivänä, kun avoin beta alkoi se oli samalla lähtölaukaus myös näille kaikille serveriongelmille. Peliaika jäi aika lyhyeksi ja sekin melko tyhjällä serverillä - olisko ollu joku 7 vs. 8. Siellä oli kuitenkin hyvin tilaa kokeilla kaikkia vimpaimia ja huomasin, että tuo lentokoneilu on oikeastaan aika huskaa, vaikka en osunutkaan niillä pirun pommeilla mihinkään!
Eilinen oli sitten se kolmas pelipäivä. Serveriongelmat olivat taas pääosassa ja palvelimelle odotellessani twiittailin tuntemuksia aikani kuluksi.
Peliin kuitenkin päästiin ja kaverin kanssa vihdoin samalle palvelimellekin! Nyt kolmantena päiväna alkoi into nousta. Meillä oli tosi hauskaa, kun mentiin taisteluparina - toinen support ja toinen medic. Etenimme suunnitelmallisesti lipulta toiselle ja tulosta syntyi. Nyt alkaa peli-ilo olla kohdillaan!
Uusi Battlefield on erilainen kuin edeltäjänsä. Pakko minunkin myöntää tuo Gevan havainto: peli tuntuu otteeltaan enempi Battlefrontiltai kuin BF4:lta. Tämä ei missään nimessä ole negatiivinen asia, eihän se Battlefrontkaan huono peli ole. Mutta saman generaation pelimoottori (Oliskohan Frostbite 3) näkyy ja tuntuu kaikkialla. Pelillistä sisältöä on enemmän kuin Battlefrontissa, kosa Bäfälle ominaisesti kaikenlaista vempainta ja vekotinta on vaikka muille jakaa.
Asemekaniikka ehkä kaipaa myös pientä viilausta. Aseissa on huimia eroja ja vaikka ostin Medickille uuden kiiltävän aseen, ei siitä ollut kuin haittaa - sillä lutkulla kun ei pärjännyt lähitaistelussa ollenkaan ja kauaskin sillä sai niin vähän vahinkoa, ettei vihut yleensä edes noteeranneet kun ammuin niitä. Eilen löysin jonkun uuden "Artillery" version siitä ekasta aseesta ja sillä sain jotakin jo aikaiseksikin.
Beta kartta Sinai Desert edustaa perinteistä modernia bäfä kartta-arkkitehtuuria. Viimeiset BF4 kartat ovat selkeästi saman kartta-arkkitehdin kynästä. Trendi on, että kartassa on variaatiota ahtaista lähitaisteluista aavoihin snipuhelvetteihin.
Pelasin aikaisemmin Assaultilla ja haulikolla. Siellä keskiosassa karttaa talojen sokkeloissa houlikko on aivan ylivoimaisen hyvä. N 10 metrin säteellä haulikko pistää kylmäksi ukon kuin ukon laakista. Pidemmälle ammuttaessa haulikon teho laskee kuin lehmän häntä. 15 metrin päästä vihollinen enää korkeintaan säikähtää ja yli 20 metrin päähän jos ampuu voi olla tyytyväinen jos saa yhden elämäpisteen pois, joka siis vain 1/100 elämäpisteestä.
Tosiaan tässä eräänä iltana käytiin Rasterin kanssa vähän "oikeassa" ekassa maailmansodassa Verdunin muodossa. Pelissä on oma viehetyksensä sen verkkaisen pelirytmin ja vaikeiden asettensa kanssa. Ihan hauskaa ajanvietettä sekin, mutta sisällöllisesti peli on aika köyhä. Muutama pelimuoto lyhyenkin kokeilun jälkeen kapenee yhteen järkevään vaihtoehtoon ja kun aseita ja ukkojakin on vain muutama pelin viehetys variseen aika nopeasti.
Verdun on vielä niin vähällä kokeilulla, etten kokonaan lähtisi sitä mestaamaan, mutta en voi kuin yhtyä Rasterin kommenttiin: Kyllä tässä kaksintaistelussa BF1 vie voiton.
Battlefieldistä teen aivan varmasti vielä videotakin ja ehkä Verdunistakin - kunhan saan materiaalia. Edellisessä pelisessiossa teknisten ongelmien vuoksi jäi tallennukset tekemättä.
Tänään jatketaan taistelua Battlefieldin taistelukentillä ja vähän niiden ulkopuolellakin. Ei voi kuin toivoa, että palvelintilanne olisi parantunut, sillä siinä taistelussa ei ole kuin himmeämpiä mitaleita jaossa.