Pelikaistan Retropeli illat

Pelikaistan Retropeli illat

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Kohta saapuva Age of Empires II HD: Rise of the Rajas - lisäosa innoitti muutamia Pelikaistalaisia palaamaan taas tuon mahtavat RTS-pelin lumoihin. Tuossa eilen illalla sitä muutama peli pelailtiin ja ajattelin nyt sitten ehdottaa teille jäsenille yleistä pelitapahtumaa, jossa pelattaaisiin vähän jo ikääkin saaneita pelijulkaisuja isommallakin porukalla.

Ennen kuin alan tästä sen enempää mediassa intoilemaan, katsotaan miten otatte idean ensin vastaan ja mietitään sitten eventille jokin pysyvämpi ajankohta. Voidaan myös keskustella mitä kaikkia pelejä voitaisiin näissä tapahtumissa pelailla.

Itse ehdotan seuraavia pelejä:
  • Age of Empires II HD
  • Heroes of Might & Magic III - HD Edition
  • FlatOut 2 (mikäli nettipeli vielä toimii)
 
Viimeksi muokattu:
Jokapaikanpuuhöylä
Moderaattori
Sisällöntuottaja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
77
Loistava ehdotus! Vaikka itselle nämä eivät sitä retrofiilistä saa omista kokemuksista aikaan niin ovat kaikki mainitut erinomaisia klassikoita, ovathan AoE ja HoM&M jo saaneet uutta kasvojenkohotustakin uudelle vuosituhannelle.
Ainakin AoE löytyy itseltä valmiiksi Steam-kirjastosta ja porukalla vääntäminen kyllä kiinnostaisi kunhan aikaa saisi sille varattua. HoM&M on itselle niitä ensimmäisiä kosketuksia videopelien maailmaan vaikkakaan ei taida tähän hätään löytyä, mutta lienee korkea aika hankkia sekin komistamaan pelikokoelmaa.
Kunhan asia etenee niin tarkempaa infoa vaan milloin niin yritän itsenikin änkeä mukaan.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
HoM&M on itselle niitä ensimmäisiä kosketuksia videopelien maailmaan vaikkakaan ei taida tähän hätään löytyä, mutta lienee korkea aika hankkia sekin komistamaan pelikokoelmaa.
Mulla saattaa olla ylimääränen aktivointikoodi tuolla jossain. :D
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Tästä on ollut aikaisemminkin puhetta ja olisihan se synti ja häpeä, jos en edes ehdottaisi retropeli-illan teemaksi Battlefield 2142sta. Sen saa puoli ilmaiseksi melkein mistä tahansa.

Vähän voi joutua kikkailemaan, kun servuja ei enää ole, mutta kyllä minä tuossa aikaisemmin BF5 (eli BF1) huumassa sen jo kasaan pistin kerran!


Ja jos en ihan väärin muista, niin siinä on mahdollista jonkun hostata peliä, eli onnistunee ilman servuakin - pitää checkata jossakin vaiheessa onnistuuko tämä!
 
Sosiaalinen
Liittynyt
8/12/16
Viestit
57
Tästä on ollut aikaisemminkin puhetta ja olisihan se synti ja häpeä, jos en edes ehdottaisi retropeli-illan teemaksi Battlefield 2142sta. Sen saa puoli ilmaiseksi melkein mistä tahansa.

Vähän voi joutua kikkailemaan, kun servuja ei enää ole, mutta kyllä minä tuossa aikaisemmin BF5 (eli BF1) huumassa sen jo kasaan pistin kerran!


Ja jos en ihan väärin muista, niin siinä on mahdollista jonkun hostata peliä, eli onnistunee ilman servuakin - pitää checkata jossakin vaiheessa onnistuuko tämä!
En videoon sinällään puutu, mutta äijän ääni on suoraan kun iltasadusta :D
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
En videoon sinällään puutu, mutta äijän ääni on suoraan kun iltasadusta :D
Hahahaha - En mä tiedä onko toi hyvä vai huono... Mut lähetään siitä, että sellaista ei olekaan kuin negatiivinen julkisuus :p

Otin sen sitten kohteliaisuutena!
 
Sosiaalinen
Liittynyt
8/12/16
Viestit
57
Hahahaha - En mä tiedä onko toi hyvä vai huono... Mut lähetään siitä, että sellaista ei olekaan kuin negatiivinen julkisuus :p

Otin sen sitten kohteliaisuutena!

DayZ videot oli hyviä, jahka saisi tulla muistakin survival EA-peleistä :D
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Tästä on ollut aikaisemminkin puhetta ja olisihan se synti ja häpeä, jos en edes ehdottaisi retropeli-illan teemaksi Battlefield 2142sta. Sen saa puoli ilmaiseksi melkein mistä tahansa.

Vähän voi joutua kikkailemaan, kun servuja ei enää ole, mutta kyllä minä tuossa aikaisemmin BF5 (eli BF1) huumassa sen jo kasaan pistin kerran!


Ja jos en ihan väärin muista, niin siinä on mahdollista jonkun hostata peliä, eli onnistunee ilman servuakin - pitää checkata jossakin vaiheessa onnistuuko tämä!
Ei mikään huono idea, Jamppu! Saattaahan siellä hyvällä tuurilla joku servu olla. Vai oliko tää niiden pelien joukossa jonka servut EA lakkautti kokonaan?
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
DayZ videot oli hyviä, jahka saisi tulla muistakin survival EA-peleistä :D
Jos mä pääsen mukaan näihin retroiltoihin tai muuten vaan Pelikaistan porukan kanssa pelailemaan, niin lupaan yrittää tehdä asiasta myös tuubin taytettä ;)
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Ei mikään huono idea, Jamppu! Saattaahan siellä hyvällä tuurilla joku servu olla. Vai oliko tää niiden pelien joukossa jonka servut EA lakkautti kokonaan?
Joo virallisesti sevut on poissa, mut yks jenkkiläinen klaani oli perustanu oman serverin. Se vaati vähän pelitiedoston patchaysta ja pikku kikkailua, mut pääsin kuitenkin pelaamaan sen verran, että sain ton vidin tehtyä!

Ainakin BF2sta joskus pelattiin myös hostattuna, eli yks pelaaja hostas ja muut liitty siihen peliin - mä tutkin ton vaihtoehdon. Se olis ehkä kuitenkin se helpoin tapa päästä peliin!
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Joo virallisesti sevut on poissa, mut yks jenkkiläinen klaani oli perustanu oman serverin. Se vaati vähän pelitiedoston patchaysta ja pikku kikkailua, mut pääsin kuitenkin pelaamaan sen verran, että sain ton vidin tehtyä!

Ainakin BF2sta joskus pelattiin myös hostattuna, eli yks pelaaja hostas ja muut liitty siihen peliin - mä tutkin ton vaihtoehdon. Se olis ehkä kuitenkin se helpoin tapa päästä peliin!

Bad Company 2, siihen ainakin on vielä servuja. Ei siitä kauaa ole kun sitä käytiin muutaman kaistalaisen kans testailee nostalgia syistä.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Onks toi BFBC2 vielä edes retroo :D

Pikaisella googletuksella näyttäis siltä, että toi LAN peli (eli yks olis hosti ja muut liittyis siihen) on sekin rikottu jotenkin, eli sekään ei taida enää toimia - mutta ei hätää. Löysin Revive projektin, joka tarjoaa pelin, launcherin ja serverin kaikki samassa paketissa: https://bl2142.co Tuolta löytyy muuten BF2 paketti myös!

En ole kokeillu ite (pelasin itse tuolla Deathlok klaanin servulla), mutta jos innostusta riittää edes jonkinlaisiin joukkueisiin, niin ton vois testata!

Tää olis halpaa, kun ei tartte maksaa mitään (piratismiä?) Käsitin tuolta sivuilta, että sieltä ladataan peli valmiiks patchattynä!
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Tää olis halpaa, kun ei tartte maksaa mitään (piratismiä?) Käsitin tuolta sivuilta, että sieltä ladataan peli valmiiks patchattynä!

Ite meen nykyään mielummin tuolla shut up and take my money -asenteella, koska voi. :D
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Joo waretukset jäi jo kauan ennenkuin sana unohtui coolien kidsien huulilta, eli rahalla on menty. Mut mitä tässä lantaa luomaan, olen mukana bäfäretroilussa kyllä.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Voihan sen pelin ostaa omantunnon rauhottamiseksi vaikka VPDstä kolmella eurolla :D Mä olin jo alunperin ostanut pari kappaletta niitä (eka levy meni rikki liiallisen käytön takia, niin ostin uuden).

http://www.vpd.fi/battlefield-2142-deluxe-edition-pc-dvd.html

Ostaa tuolta pelin, että on lisenssit kunnossa ja sen jälkeen lataa ton valmiiks patchatun paketin o_O
 

suomirap

Vieras
Bad Company 2 ja varsinkin Vietnam spesiaalimapit. Siitä alko oma netissä pelaaminen oikeen kunnolla aikoinaan!
Täytyykin ladata taas koneelle ja käydä fiilistelemässä. Messissä ollaan kun iltamat tulee ajankohtaseksi jos aikataulu antaa periks

Flatout2 kiinnostaa myös suunnattomasti jos sen saa ostettua jostain ja ylipäänsä toimii. Vanhalla kunnon xboxilla sitäkin tuli huolella piestyy
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös