Hetki aikaa keskustella pilkkiyhteisöstä

Hetki aikaa keskustella pilkkiyhteisöstä

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Sanavalmis
Liittynyt
29/9/22
Viestit
85
Tällaisia ajatuksia on tarttunut mukaan jälleen pilkkihommiin tauon jälkeen palanneena.

Ensinnäkin, ainakaan tämän yhteisön toimet eivät millään tavalla kannusta uusia pelaajia pelin pariin. Uusille pelaajille ei kerrota mitään vihjeitä pelin suhteen vaan omat paikat ovat ns. "salaisia sienipaikkoja", joihin ei saisi kukaan muu mennä. On tätä esiintynyt jo 10 vuotta sittenkin kun pilkkimisen aloitin, mutta pahentunut vain aikojen saatossa.

Sitten tiimiin liittyminen ja sieltä pois lähteminen aiheuttaa tässä yhteisössä aina jonkinlaisen epistolan. Tähän pätee tämä hiekkalaatikko teoria, kun ei leikitty meidän hiekkalaatikolla ei mennä hänenkään leikkeihin "eron" jälkeen enää mukaan. Tiimiin ei välttämättä voida ottaa ketä tahansa pelaajaa kun hän tai tiimissä jo oleva pelaaja on joskus sanonut pahasti ja siitä on tullut jollekkin paha mieli, tai jotain. 10 vuoden tauon jälleen kapuna tämä on ihan hirveetä kukkua, omastakin tiimistä voi jäädä yllä olevan syyn takia koviakin pelaajia ulkopuolelle. Joillakin välit ovat niin tulehtuneet että niitä ei voida millään sopia ja jotenkin sekin kuulostaa omasta mielestä täysin absurdilta, koska puhutaan virtuaalipelistä ja riidan väliset ihmiset eivät ole edes todennäköisesti koskaan henkilökohtaisesti tavanneet. Vaan riita on peräisin pelkän pelin pohjalta.

Jotta ylempi kohta ei kuulostaisi tekopyhältä haluan pyytää omia toimiani anteeksi SKn Heikkiä kohtaan, jos olen viestittänyt virheellistä tietoa kanssapelaajille.

Jokaiselta varmaan löytyy sen verran selkärankaa, että voisi kyseiset riidat sopia?

Muihin peleihin verraten pilkkiyhteisö on täysin erilainen, ei muissa peleissä tällaista tapahdu. Ainakaan pitkän peliuran aikana ei ole tullut vastaan, tai no ehkä Wot yhteisö. Muttei sekään vedä vertoja pilkkiyhteisölle :D

Tästä pelistä saataisiin paljon enemmän irti kun mitä se nyt antaa. Ennen turneita järjestettiin lähes joka päivä ja pelaajia riitti. Nykyisin turneiden järkkääminen taitaa olla ihan oman ajan turhaa kuluttamista.

Tehdään yhdessä pilkistä jälleen mahtava, eikö?

Ystävällisin terveisin
Kenraali L*rssi
 
Viimeksi muokattu:
Tuottelias
Moderaattori
Liittynyt
10/4/19
Viestit
124
Ensinnäkin, ainakaan tämän yhteisön toimet eivät millään tavalla kannusta uusia pelaajia pelin pariin. Uusille pelaajille ei kerrota mitään vihjeitä pelin suhteen vaan omat paikat ovat ns. "salaisia sienipaikkoja", joihin ei saisi kukaan muu mennä. On tätä esiintynyt jo 10 vuotta sittenkin kun pilkkimisen aloitin, mutta pahentunut vain aikojen saatossa.

Mistähän tällainen ajatus mahtaa johtua? Tästä asiasta on kyllä väännetty iät ja ajat mutta väitän että nykyisin se ei ainakaan pahempaa ole kun ennen. Nykyisin ollaan jopa avoimempia paikoista mitä aiemmin. Mun tuntemissa pilkin pelaajissa ei ole semmosia jonka paikat olis tämmösiä "salaisia sienipaikkoja" joihin ei muut saa mennä. Ja tunnen kohtalaisen paljon pelaajia pilkin parista. Voi olla että jossain tiimissä tai joiltakin pelaajilta tämmöstä esiintyy mut itse en ole tämmösestä kuullut viimeaikoina.

Muihin peleihin verraten pilkkiyhteisö on täysin erilainen, ei muissa peleissä tällaista tapahdu. Ainakaan pitkän peliuran aikana ei ole tullut vastaan, tai no ehkä Wot yhteisö. Muttei sekään vedä vertoja pilkkiyhteisölle :D

Kyllä sitä muissakin peleissä on aikamoista draamaa :D Pilkissä ne on ehkä saanu liian paljon huomiota kun tuntuu siltä että kaikista pitää "sopia" julkisesti.

Voisin melkein heittää ilmoille semmosen ajatuksen viestin alkuun viitaten että kannustaako tämmöinen keskustelu uusia pelaajia pelin pariin? Nostetaan väkisin vanhoja asioita ilmoille mitkä ei ole enää ajankohtaisia. Jokainen pidempään pelannut kuitenkin tietää varmasti miten pitäisi toimia ilman että siitä keskustellaan tasaisin väliajoin uudestaan. Jos joku huomaa että oman tiimin sisällä on ongelmaa näiden asioiden kanssa niin pitäisikö sillon lähtökohtaisesti keskustella asioista tiimin kesken?

Tästä pelistä saataisiin paljon enemmän irti kun mitä se nyt antaa. Ennen turneita järjestettiin lähes joka päivä ja pelaajia riitti. Nykyisin turneiden järkkääminen taitaa olla ihan oman ajan turhaa kuluttamista.

Se vaan on valitettava fakta että aktiivisimmat pelaajat on vähentyny vuosien takaiseen. Ja kun monella on muitakin pelejä näiden julkisten turnausten lisäksi. Em- ja sm-liiga, niiden mahdolliset treenit ja niiden lisäksi vielä puolan kaikki turnaukset(joita on paljon ja päivittäin). Siinä ei monella riitä aika pelata jokaista turnausta. Itse voin sanoa että nykysin oma pelaaminen vähentyny paljon siihen nähen mitä joskus jaksoi pelata. Varmasti monella pitkään pelanneella on samoja tuntemuksia. Ja onhan esimerkiksi tuolla pariturneessa ollut aika hyvinkin porukkaa pelaamassa niin kuin perjantain made turnauksessakin.
 
Merkittävä
Liittynyt
5/12/21
Viestit
293
Tässä samaa mieltä akun kanssa. nyt sitten tässäkin saattaa tulla yksi iso haitta myös koko propilkin kannalta
pitkällä juoksulla,
nyt kun aletaan miettiä propilkin tulevaisuutta, eikös tässä ala tulla vaaraa että propilkistä loppuvat liigatason pelaajat
jossain vaiheessa, luonnollinen poistuma, osa lopettaa muistasyistä.
Jos nyt julkisilla servereillä ei näitä liigatason pelaajia näy/eikä käy, millain noita uusia pelaajia sitten saadaan mukaan peliin, siis
liigaan.

Itse kun aloitin pelaamisen, niin oli kivaa käydä pelaamassa servereillä missä oli useasti noita ihan huippujakin pelaamassa,
Nythän kaikki liigatason pelaajat ovat juuri Akun mainitsemissa servereillä. minne luonnollisesti on vaikeata saada
noita aloittelioita.

Mitä tulee tuohon Larssin Juttuun, siihen en ota kauheasti kantaa.

mitä tulee itse järjestämiin turnauksiin yksi asia "Pulpahtaa" näkyviin aika rajusti, Eräällä tiimillä on mielestäni erikoinen
sisäinen sääntö, tälläinen siis:

Turnauksien järjestäjien säännöt ei koska heitä. Ja jos järjestäjä tuohon ottaa kantaa, esimerkiksi laittamalla mainiin maininnan
että nakkaan seuraavasta kerrasta kyseiset pelaajat pellolle turnauksesta mikälli jatkavat tuota tiimipeliä,
Tuosta kun sitten tuon "Poppoon" C suivaantuu
ja lähtee serveriltä pois, Ja hetken kuluttua loputkin poppoosta poistuu, Tuosta sitten kun viimeinen lähtee, saattaisin kysyä
syytä siltä viimiseltä, mikä kenties kuuluisi kapteenistoon, vastaa näin " ei olla säännöissä sanottu että ei ole tiimimatsi"

Kyseessähän saattaa olla yksi noista puolan serverin kisoista nimellä 21 kohdekalaa.
Niin vielä tähän voisin sanoa että kyseisestä "Poppoosta" ennen tuota mahdollista välikohtausta heitä oli melkein kaikissa
turnauksissa 5-10 pelaajaa, tuon jälkeen aina 0 siis ei yhtään pelaajaa.

Tässäkin vaan kuvitellinen juttu. jos jossoin poppoossa missä itse pelaan kapteeni alkaa "vinkumaan" että en saa mennä pelaamaan
jonkun turnaukseen, poistuisin poppoosta heti, vaikka kesken turnauksen, eli mikälli poppoossa olisi sellainen käytäntö
että tiimi pelaa aina tiiminä, vaihdellaan reikiä, ja kaikkia muuta kivaa. vaikka turnaus olisi yksilökisa.
hitsi nyt tulikin mieleen, olenhan joskus ollut sellaisessa poppoossa, ja taisin lopettaakin kesken mapin, hassua.

poppoo = Tiimi.

ja lopuksi vielä tämä

EN TULE JÄRJESTÄMÄÄN ENÄÄN YHTÄÄN TURNAUSTA !!
 
Perehtynyt
Liittynyt
30/4/20
Viestit
22
Voin kyllä itse yhtyä täysin tuohon Akun kommenttiin tuosta vanhojen asioiden kaivelusta. Mielestäni nykyään on alettu kaivelemaan vanhoja ja jo sovittuja asioita uudelleen pinnalle.
En itse ainakaan uutena pelaajan jaksaisi lukea samoista asioista aina uudelleen ja uudelleen varsinkin jos ne on monesti aika negatiivisen sävytteisiä.

Erimielisyyksiä tulee varmasti pelissä kuin pelissä, ja tämäkään peli ei tee siinä poikkeusta. Niin kauan kun niissä ei mennä liikaa henkilökohtaisuuksiin, luulisi että ne pitäisi olla jollain tavalla sovittavissa. Kuitenkin pilkin ois tarkotus lähtökohtaisesti olla mukavaa ajanvietettä, jonka lomassa on mahdollista tutustua uusiin persooniin.
Miksi siis käyttää aikaa turhaan riitelyyn ja sanaharkkaan?
Joku on joskus sanonut, että kaikista ei tarvi tykätä mutta kaikkien kanssa tulisi tulla toimeen, edes jotenkin.

Ite oon nuoresta iästä huolimatta pelannu tätä peliä sen +10 vuotta. Kaikenlaista on nähny ja kuullu, mutta koskaan ei oo mitään ylitsepääsemätöntä tullut vastaan.
Lisäksi voin kyllä omalta kohdaltani sanoa, että meillä ei tiimissä tuota paikkojen salailua tapahdu. Uusia jäseniä opetetaan pelipaikoille ja neuvotaan tarvittaessa.
Voisin nostaa esimerkiksi Majakanvartijat. Siellä on paljon uudemman polven pelaajia, joita on opetettu pelin pariin. En usko että paikkojen salailulla monikaan tiimi olisi päässyt yhtä pitkälle kuin missä on nyt.
Aikanaan kun en tiimihommissa ollut vielä mukana, pelailin julkisella, seurailin mistä porukka saa kaloja yms ja sitä kautta opettelin pelin pelaamista. Nykyään tuntuu, että jos julkisilla ei heti kerrota 10kg paikkoja, vedetään herne nenään ja häivytään servulta. Tuskin kukaan täysin valmiiseen pöytään haluaa istua, minä en ainakaan

Julkisilla pelailu on nykypäivänä itselläni vähentynyt merkittävästi. Mutta jos siellä joku on joskus kysellyt vinkkiä, niin varmasti autetaan. Juuri viikko sitten pelailin 4 ensikertalaisen kanssa, joille neuvoin paikat ja pilkit. Että tuohon "sienipaikka" kommenttiin on vaikea yhtyä. Toki entiedä jos sitä sitten muualla harrastetaan.

Siiinäpä omia ajatuksia asiasta, vähemmän riitoja ja enemmän kaloja. Sillähän tästä selviää!
Mukavaa joulun odotusta kaikille tasapuolisesti ja kireitä kalavesille!
 
Sanavalmis
Liittynyt
16/4/19
Viestit
84
Tätä keskustelua käydään aina puolen vuoden välein. Sinänsä asiaa joka kohta kenraalin kirjoituksessa, mut niinkuin moni sanoi: jatkuva epäkohdista puhuva keskustelu herättää uusissa lukijoissa kysymyksiä, mihin eivät saa varmasti oikeaa vastausta. Kuitenkin näitä loukkauksia tulee ihan arjen keskellä.. harvoin esim. ensiapuluukulla oleva hoitaja saa kiitosta..eikö usein loukkauksia tai poliisi kehuja tms. eikö näitä haukuta vaikkeivat pilki.
Sitten on niitä jotka oikein kyttäävät että pääsisivät jonkin aiheen väliin kirjoittamaan...voi minua, minua kiusattiin ,..kun joku sanoo jotain mikä kyseenalaistaa esim pilkkitaidon. (henkilökohtaisuudet eriasia, rasismi ym pilkkaaminen)No, tikru on todettu paskaksi pilkkijäksi ym..eipä haittaa. Kiva paskana pilkkijänä yrittää voittaa turneita ja joskus tuurilla onnistukkin:)
Joku ei tykkää tykkää jostain, jotain ärsyttää jokaisen toisen kommentti jne. kuitenkaan ne ei ole sen arvoisia, että niistä aiheenaloittaisi. Kaikki leviää tulipalon lailla helposti...riippumatta jokaiseen aloitukseen löytyy joo,joo "henkilöitä" jotka tukee aloittajaa vaikkei tiedä asian totuutta. Pikkuisen pitää olla paksunahkaisuutta jos johonkin yhteisöön haluaa kuulua. 2. turnaukset: niihin haluaisi osallistua vaan ei voi aiempiin kirjoituksiin viitaten. Monella pelaajalla paljon pelejä, jopa niin että pohtii mihinkä ns. pakolliseen juttuun osallistuu. Jostain luovuttava usein. Jos esim noita em-liikojen, SM-liigan aikoja tutkisi huomaisi: ehkä parhaita turnaus päiviä olisi: Tiistai, keskiviikko, perjantai.(ehkä). Toinen asia aloitusaika..joiskus turnaus voisi alkaa esim.klo 21,30-22 silloin teamit ehtineet treeniä monet sarjapelit ohi ym.
Mielestäni yksittäisistä murheista kannattaisi puhua jollekkin hyvälle tyypille. Kapteenille tai kokeneelle pelaajalle..se usein helpottaisi enemmän kuin aloittaa täällä joopas eipäs keskustelu. ps. kaikki arvostelu ei ole tarkoitettu loukkaukseksi. Vähän pitkä stoori taas.sorry.
 
Kiinnostunut
Liittynyt
22/4/21
Viestit
13
Sterppa hyvät kylmien reikien kairaajat!
Tämä keskustelu on todellakin aiheellinen. Ite vastä täällä pilkkinny noin pari vuatta. Olen kohdannut jonkin verran huonoa mutta se on vaan muutamasta mullikuhnurista kiinni ollut, ja juttu on jo vanha. Suurin osa on ollut tosi kivaa ja osaliikuntarajoitteiselle on tästä tullut iso asia elämääni. Kiitos siitä. Vaikka oleñ harrastelija ja taidoiltani vielä huono, niin silti olen vähän päässyt kilpailemaan eikä haitannut etyä peräpäätä olen pitänut. Muutanan sellaisen peukkukaverin olen saanut ja se on tosi kivaa. Kuitenkin viime aikoina olen huomannut että täällä on tullut paljon kilpailuja joilla meillä taviksilla ei ole mitään asiaa. Julkisilla pilkin toisinaan mutta olen tyssännut tähän. Ennen oli kaikenlaista kisaa. Tirrikisoja ja ruutupilkkiä ja sekasotkukidoja torstaisin ja sunnuntaisin yms kivoja turneita. Tottatahan toki vaaditaan paljon niiden järjestelemisesdä on hommaa ja pisteiďen laskussa yms, en edes tiedä mitään mitä muuta kaikkea tuohon ylläpitoon liittyy. Näin aloittelijana todennut että kynnys on noussut ja meen aloittelijoiden tarttis saaha joku harjoitteluryhmä pystyyn ja joku opettaisi meitä sellaisia jotka ovat vähän arempia kalastajia. Jollain tavalla kuitenkin ymmärrän sen että tavoitteita ja kunnianhimoa pitää olla. Siinäpä probleemi. Ratkaisua asiaan en osaa sanoa. Kaikille kuitenkin joka tapauksessa rauhallista Joulun tuloa.
 
Sanavalmis
Liittynyt
16/4/19
Viestit
84
Noita harjoitteluryhmiä kyllä vetäisi monet varmaan tarvittaessa, mutta niin sanottuja harjoitusta/opetusta tarvitsevia ei juuri saa kiinni. Joskus noita yritettiiin ja saatiin joitain konkareita salanickillä mukaan kyselemään niksejä. Monesti itse päivisin miettinyt että voisi joitain treeni/pelihetkiä pitää esim Heikin servulla. Voisi esim klo 12 olla muutama mappi ja vaikeus taso tarpeen mukaan. Kohderyhmä vaikeasti tavoitettavissa ja usein ajat ei sovi. itse voisin päivisin silloin tällöin jomkun treeni/opetushetken pitää. toki se voisi olla niinkin, että kuka vaan voisi hetken pitää , joka paikalla. Valitsisi muutaman mapin ja haluaville annettaisiin neuvoja. kaikki tulisi oikealla nickillä jne. olen myös ajatellut, että päivisin voisin vetää joskus kpl ja muita erikoismappeja ihan treeninä. usein kivempaa porukalla. illat itsellä menee riimihommissa ja erisarjoissa. Tikrulta kyllä voi kysyä neuvoa ja aina saa järkeviä neuvoja. kuitenkin jokaisen on myös nähtävä itse vaivaa, että oppii itse etsimään toimivia pilkkejä. Se, että kysyy millä saa ja mistä ei juuri kehitä. Pitää testiä niiltä paikoilta mistä muut saa ja kokeilla itse millä niitä saa. Melkein kaikkialta saa pystypilkeillä kalaa. Paikalla olisi hyvä olla joku jolla adminit.
 
Sivustaseuraaja
Liittynyt
20/11/17
Viestit
6
Mistään en mitään tiedä. Mutuilen kuitenkin, että osa ongelmaa on osan tiimien oleilu edelleen skypessä. Discordiin kutsuminen on esim helpompaa, mutta jos opettajat ovat skype pohjaisia niin se aiheuttaa suurta hankaluutta. Myöskin saavutettavuutta voi laskea linkkien "haastava" kopiointi sekä yksinkertaisesti suuret ikäerot. Ymmärtääkseni pelaajia on sekä nuoria, että varttuneempia pilkkijöitä, joten kaikille eivät tessu,discord yms. alustat ole kovin tuttuja. Pelin yhteishenkeen en osaa sen erikoisemmin juuta enkä jaata sanoa, koska pilkki tunteja varsin vähän alla. Mutta jos joku kaipailee jeesiä discordin kanssa niin voin koittaa parhaani mukaan jeesiä ja tessun kanssa ohjata paremmin tietäville :)
 
Sanavalmis
Liittynyt
16/4/19
Viestit
84
Tuollainen perusharjoittelu ja opastaminen ei edes dissii tarvii ja luulen, että jotka haluaa toisia opastaa ovat valmiita dissiä tarvittaessa käyttämään. Se että toiset käyttää skypeä ei ole ongelma teameille jotka sitä käyttää. itse pidän suurimman osan yhteyden pidosta jäällä viestein, näin jokainen voi osallistua. sitten opetan käyttämään privaa,,jne. pikku hiljaa kun intoa löytyy ne voi ohjata heikin servujen dissiin jne. ei asioista tarvii tehdä vaikeaa vaan tärkeintä on kärsivällisyys neuvoa ja ystävälllisyys. Näin parhaiten uusia saa mukaan. Monesti käy niin, että joku kokee asian kivana ja alkaa seurata perässä joka paikkaan. kysyy neuvoa jne. oppivat ja innostuvat. teamiin liittyminen jo isompi juttu. Harvalla teamilla on aikaa tai halua ottaa aloittelijoita mukaan. Siksi hyvä, että näitä uusia teameja jotka myös siihen satsaa hyvin. Toki näille konkari teameillekkin olisi hyvä jos ottais jonkun innokkaan muutamaan treeniin mukaan. saisivat itselleen esikuvia ja idoleja..niin alkais uusia hauenleukoja, tonzzia juosta jäällä. Kun aloitin pilkin niin monet pojat hosteilla puhuivat innokkaana jostain pilkijästä kuinka hyvä se on:) Matala kynnys tutustua on tärkeä..itse pääsin sisään aikoinaan Mataksen servulta..siellä oli kivija ystävälisiä tyyppejä ja hyvä henki. neuvoivat ja kannustivat ja sitten loppu historiaa...
 
Kiinnostunut
Liittynyt
22/4/21
Viestit
13
Tuollainen perusharjoittelu ja opastaminen ei edes dissii tarvii ja luulen, että jotka haluaa toisia opastaa ovat valmiita dissiä tarvittaessa käyttämään. Se että toiset käyttää skypeä ei ole ongelma teameille jotka sitä käyttää. itse pidän suurimman osan yhteyden pidosta jäällä viestein, näin jokainen voi osallistua. sitten opetan käyttämään privaa,,jne. pikku hiljaa kun intoa löytyy ne voi ohjata heikin servujen dissiin jne. ei asioista tarvii tehdä vaikeaa vaan tärkeintä on kärsivällisyys neuvoa ja ystävälllisyys. Näin parhaiten uusia saa mukaan. Monesti käy niin, että joku kokee asian kivana ja alkaa seurata perässä joka paikkaan. kysyy neuvoa jne. oppivat ja innostuvat. teamiin liittyminen jo isompi juttu. Harvalla teamilla on aikaa tai halua ottaa aloittelijoita mukaan. Siksi hyvä, että näitä uusia teameja jotka myös siihen satsaa hyvin. Toki näille konkari teameillekkin olisi hyvä jos ottais jonkun innokkaan muutamaan treeniin mukaan. saisivat itselleen esikuvia ja idoleja..niin alkais uusia hauenleukoja, tonzzia juosta jäällä. Kun aloitin pilkin niin monet pojat hosteilla puhuivat innokkaana jostain pilkijästä kuinka hyvä se on:) Matala kynnys tutustua on tärkeä..itse pääsin sisään aikoinaan Mataksen servulta..siellä oli kivija ystävälisiä tyyppejä ja hyvä henki. neuvoivat ja kannustivat ja sitten loppu historiaa...

Sterppa!
Heti tammikkusta ainakin ite olen kiinnistunut tulemaan näihin pelihin mukaan. Sohvitäti käyttäjätunnuksellani.
 
Sivustaseuraaja
Liittynyt
20/11/17
Viestit
6
Tuollainen perusharjoittelu ja opastaminen ei edes dissii tarvii ja luulen, että jotka haluaa toisia opastaa ovat valmiita dissiä tarvittaessa käyttämään. Se että toiset käyttää skypeä ei ole ongelma teameille jotka sitä käyttää. itse pidän suurimman osan yhteyden pidosta jäällä viestein, näin jokainen voi osallistua. sitten opetan käyttämään privaa,,jne. pikku hiljaa kun intoa löytyy ne voi ohjata heikin servujen dissiin jne. ei asioista tarvii tehdä vaikeaa vaan tärkeintä on kärsivällisyys neuvoa ja ystävälllisyys. Näin parhaiten uusia saa mukaan. Monesti käy niin, että joku kokee asian kivana ja alkaa seurata perässä joka paikkaan. kysyy neuvoa jne. oppivat ja innostuvat. teamiin liittyminen jo isompi juttu. Harvalla teamilla on aikaa tai halua ottaa aloittelijoita mukaan. Siksi hyvä, että näitä uusia teameja jotka myös siihen satsaa hyvin. Toki näille konkari teameillekkin olisi hyvä jos ottais jonkun innokkaan muutamaan treeniin mukaan. saisivat itselleen esikuvia ja idoleja..niin alkais uusia hauenleukoja, tonzzia juosta jäällä. Kun aloitin pilkin niin monet pojat hosteilla puhuivat innokkaana jostain pilkijästä kuinka hyvä se on:) Matala kynnys tutustua on tärkeä..itse pääsin sisään aikoinaan Mataksen servulta..siellä oli kivija ystävälisiä tyyppejä ja hyvä henki. neuvoivat ja kannustivat ja sitten loppu historiaa...
Dcn hyvät puolet ovat siinä, että voi näyttää, keskustella ja opastaa ilman viivettä. Edelleen tiimit saavat käyttää mitä tykkäävät, mutta valitettavasti skype on jäänyt kehityksestä. Dcn käyttö luo myös yhteisöllisyyttä enemmän, kuin pelkkä pelin sisäinen oleskelu. Esimerkiksi itse koen, että pilkin puolella ei nää onlinessa olevia tuttujaan. Tämän seurauksena joutuu toivomaan, että törmää tuttuihin haalarisankareihin.
Ihmiset riitautuu ja kaikki eivät välttämättä tule toimeen keskenään, mutta sellainen vuorovaikuttaminen ja yhteisöllisyys tuo kivaa lisää pilkkiin. Tämäkin toki oma näkemykseni ja sitä ei tarvitse kenenkään allekirjoittaa. Itse koen juttelemisen isoksi osaksi tätäkin peliä, joten itse tulisi pelattua enemmän mikäli sitä juttuseuraa olisi. Mutta nämä ovat tosiaan vain aloittelijan ajatuksen virtaa.
 
Sanavalmis
Liittynyt
16/4/19
Viestit
84
Juu. Tervetuloa Sohvi. kehitellään ja katsotaan miten asiaa viedään eteenpäin.
Dissiin ja skypeen. Molemmat toimii ja tietysti palvelevat tietyissä jutuissa erilailla. On vaan niin että joillakin päivä täyttä hulinaa ja siksi skypessä voi riittävästä purkaa sydäntään ja elämäänsä. kaikki asiat ei kuulu suurelle porukalle, mut niistä puhuessa jonkun ystävän kanssa kuorma kevenee. joskus kiva vaan jutella arkea ja silloin myös kiva, kun kaveri joka antaa tilaa toisen kokemukselle ja arvostaa sitä. Hän ei yritä selittää asiaa toiseksi, vaikka saattaa rohkaisuksi kertoa jonkun kokemuksen asiasta.
Eli monelle tarpeeksi, kun on dississä/ skypessä teamin kanssa treeneissä ja eri sarjapeleissä. Minulla niitä hetkiä 3-5 joka viikko. Muut hetket vaan haluaa pilkkiä ja levätä oman pään kanssa. viestii chattiin sit jos joku asia sitä vaatii. Toki oma väsymys johonkin laajaan keskusteluun johtunee iästä ja omista terveydellisistä painotteista. Mielestäni sama miten kukin yhteyden löytää ja kaikkia kanavia hyvä yllä pitää.
Toiset vaan pelaa monia pelejä netissä ja toiset vaan yhtä. kuten minä propilkkiä. Hyvä, että jokaiselle tilaa ja ymmärrän, että monet kaipaa sosiaalista kanssa käymistä ja hienoa jos sitä saa.
 
Ylös