Kokoonpano kenkkuilee

Kokoonpano kenkkuilee
  • Viestiketjun aloittaja Rasteri
  • Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia 9
  • Lukukerrat 2 798

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Kokeillaampas kepillä jäätä, löytyskö täältä viisaita arvauksia missä on vika. Uusi, perunaa korvaava kokoonpano pärjäsi 3DMark testeissä ja pelien omissa benchmarkeissa ihan mukavasti. Mutta windowsin käynnistyessä / kirjautuessa sisään kuva katoaa. Joskus kuva katoaa myös "Uefi-biosia" käyttäessä.

Itse luulen vian olevan näyttiksessä tai jopa emolevyssä. Kunhan tuossa selviää missä vika, niin tarvittaessa osa(t) lyödään takuuvaihtoon.

Näyttö ei siis aina mene täysin pimeäksi, vaan näyttää vaakasuoran valkoisen raidan monitorin ylä-osassa.

Testattu eri näytöillä ja eri DVI ja HDMI piuhoilla. Välillä vika "korjaantuu" kun virtajohto on otettu irti ja koneen annettu olla rauhassa, aina tämäkään ei kuitenkaan auta. Välillä singaalia ei löydy ollenkaan.

Ajurit ovat viimeisintä mallia ja kokoonpanon osat ovat seuraavat.

Userbenchmark PC Build Comparison

Prossu: Intel Core i7-7700
Näyttis: Nvidia GTX 1050 Ti
Muistit: HyperX Fury DDR4 2666 C15 4x8GB
Emo: Asus MAXIMUS VIII HERO
Virtalähde on 700W

Onkohan kellään muulla ollut samankaltaisia ongelmia?
 
Keskustelija
Liittynyt
7/5/16
Viestit
45
Ootko päivittänyt emon biosin? Ja mikä tuon virtalähteen tarkka malli on? Voitko testata toisella näyttiksellä? Jos toista näyttistä ei ole, niin kokeile toisessa pcie slotissa näyttistä. Jos emon bios päivitys ei auta, niin kokeile ottaa muistikampoja 3 pois ja testaat toimiiko yhdellä.
 
Viimeksi muokattu:
Todella tuottelias
Liittynyt
21/8/16
Viestit
189
Tuossa emossahan on DP/HDMI uloslähtö, joten sillä kuva ulos, niin pääsee sulkemaan pois nVidian kortin. Tuleeko kuva, jos menee Winkkariin sisään safe modessa perus vga/svga/xga resoluutiolla? Windows 10:ssä pääsee safe modeen ainkin alla olevien ohjeiden avulla. Itselleni tulisi mieleen, että jos ongelma ilmenee kirjatumisen yhteydessä, niin näyttiksen asetukset on ruuvattu liian korkealle ja näyttö ei kuvaa kykene näyttämään. Tyyliin näytön resoluutio 1650 x 1200 ja näytönohjaimeen on jollakin tavalla onnistuttu pakottamaan 1920 + 1080 resoluutia tai hertsit liian korkeaksi.

http://www.digitalcitizen.life/4-ways-boot-safe-mode-windows-10
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Tuossa emossahan on DP/HDMI uloslähtö, joten sillä kuva ulos, niin pääsee sulkemaan pois nVidian kortin. Tuleeko kuva, jos menee Winkkariin sisään safe modessa perus vga/svga/xga resoluutiolla? Windows 10:ssä pääsee safe modeen ainkin alla olevien ohjeiden avulla. Itselleni tulisi mieleen, että jos ongelma ilmenee kirjatumisen yhteydessä, niin näyttiksen asetukset on ruuvattu liian korkealle ja näyttö ei kuvaa kykene näyttämään. Tyyliin näytön resoluutio 1650 x 1200 ja näytönohjaimeen on jollakin tavalla onnistuttu pakottamaan 1920 + 1080 resoluutia tai hertsit liian korkeaksi.

http://www.digitalcitizen.life/4-ways-boot-safe-mode-windows-10

Toimii välillä pitemmällekkin kuin kirjautumiseen. 1920 x 1080 oletus resoluutio ja on kokeiltu myös toisilla näytöillä ja hertsit kuudesssa kympissä. Aina ei pääse safemodellakaan ennen kuin singaali näyttöön katoaa. Välillä toimii useamman bootinkin.

Ootko päivittänyt emon biosin?
Päivitetty on.

En ole itse samalla paikkakunnalla kuin kone on nyt, joten itse en voi tehdä asialle juuri muuta kuin puhelimen välityksellä esittää ehdottamanne korjaukset/arvaukset, kiitoksia vastauksista. :)
 
Keskustelija
WoT jäsen [FF-TB]
Liittynyt
2/2/17
Viestit
25
Ihan nyt niinkin yksinkertanen kysymys: lähteekö kaikki tuulettimet pyörimään, kun koneeseen tintataan virrat päälle?
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Ihan nyt niinkin yksinkertanen kysymys: lähteekö kaikki tuulettimet pyörimään, kun koneeseen tintataan virrat päälle?
Juu, siksi mainitsin 3DMark testit ja pelien omat benchmarkit. Lämpötilat oli normaalit ja näyttiksen tuulettimet vasta tietyssä lämpötilassa lähtee pyörimään, niin kuin pitääkin.
 
Keskustelija
WoT jäsen [FF-TB]
Liittynyt
2/2/17
Viestit
25
No en kyllä keksi sit muuta, kuin että näyttis toiseen koneeseen kiinni ja testaamaan onko siinä kipu. Jos ei, niin sitten sun emolevy on maanantaikappale...
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Vika kuulemma löytyi eilen näytönohjaimesta.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Vika kuulemma löytyi eilen näytönohjaimesta.
Näppärää! Voi kun mäkin voisin joskus sanoa noin - mulla noi ei ittekseen korjaudu, kun kukaan muu ei tunny ymmärtävän mitään näistä laitteista :D
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Hahaa. No mulla tuo faija työnsä ohessa näprää tuon koneeni kanssa ja sen duunipaikan käyttämän tukun kautta osatkin hankittu. Täysipalvelu siis ja huomattavasti halvempaa kuin se, että itse mettästäis osat jostain/ ostais pakettikoneen suoraan kaupan hyllyltä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös