Liigamappien arvontasysteemistä

Liigamappien arvontasysteemistä
  • Viestiketjun aloittaja Tonza_888
  • Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia 0
  • Lukukerrat 616

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Merkittävä
Liittynyt
20/8/19
Viestit
295
Unohdin tuossa videolla mainita, että asiasta oli tarkoitus tehdä erillinen julkaisu/maininta, koska se ehdottomasti sen ansaitsee eli:

Kuten jo videolla mainittua, mappien arvontasysteemi pohjautuu uudesta MM-kisojen formaatissa käytettävästä arvontasysteemistä. Kyseisen projektin kantatiedosto luotiin jo 15.3.2021. Ohessa oleva kuva on melkoisen "riisuttu" malli etusivun näkymästä Liigan mappien arvonnasta, sillä kyseinen järjestelmä sisältää yhteensä yli 850 solua kirjaimia tai numeroita sisältäviä soluja (joka on vähemmän verrattuna SM-kisojen versioon tai itse "emo" versioon eli MM-kisojen versioon). Esimerkiksi spessumuodoille löytyy kokonaan oma välilehti. Puhutaan yhteensä satojen tuntien työpanoksesta ja monenlaisista tutkimusmenetelmistä, joista kokonaisuus on muodostunut. Kyselyitä, testaamista, tulosten arviointia, tiedon tutkimista, muistiinpanoja (tuhansia sanoja), kahdenkeskistä viestintää Havi jr:n kanssa aiheesta yli 10 000 sanaa, validiteetin toteutumisen arviointi, itse järjestelmään tehdyt käytettävyyttä parantavat ominaisuudet jne. Systeemin laajuus ja monimutkaisuus yhdistettynä sen eteen nähtyyn edellä mainittuun panokseen monessa eri kontekstissa, ei systeemiä tulla paljastamaan läheskään kokonaan. PS: Ehdotin itse EM-liigan järjestäjälle, että voisinko hänelle arpoa mapit ja lähettää ne sitten hänelle. Hän suostui joten sielläkin lienee nähtävissä systeemin antia(?). Jos koko hommasta löytyy kysyttävää, YV:llä saa lähestyä.

Kuvassa näkymä arvonnan etusivulta, huomautan kuitenkin että tämä on erittäin riisuttu versio alkuperäisestä ja vain osa kokonaisuudesta.
1661252168130.jpeg



Kuva 2, Mistä päivästä se kaikki alkoi.
1661252309936.png
 
Ylös