Nettivertailua

Nettivertailua

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Tuossa vertailin hieman DNA 4G:n ja MPY 100/10 yhteyksieni nopeuksia sekä pingejä Helsinkiin ja Mikkeliin. Kuinkas vilkkaita verkkoja löytyy muilta kaistalaisilta?

Tässä hieman tuloksia.

Kun pelaan moninpelejä käytän tätä:



Striimatessa käytän tuota:


 
Kiinnostunut
Liittynyt
28/8/16
Viestit
14
2932979860.png

Vanhempien sohvalta, laitella nopeustesti kotootaki kuha niin pitkälle tänää pääsee.

Edit:
6361195296.png

Uudella liittymällä, vaihtu langaton jonkinlaiseen valokuituun... taloon kytketty siis valokuitu mutta kupariverkko käytössä viel talon sisällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiinnostunut
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
16/5/16
Viestit
12
tollasta anto mulle tällä kertaa...Jos jotain peliä latailee niin sellasten 5mb/s valuu sisään päin :) Ja Rasteri onks toi sun stream netti joku mobiili? riittää striimaukseen toi sun ylempi nettikin vallan mainiosti...
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Juu, DNA:n 4G se on. Kuten viestissä lukee.. Kyllä se kymppi riittää striimailuun, mutta ei siitä kauaa ole kuin se oli vitonen. :)
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Mulla on tollanen @Rasteri tyyppinen ratkaisu, jossa käytän isoihin latauksiin ja striimaukseen toista nettiä ja pelaamiseen toista.

Pelinettinä on Elisan ADSL, joka on niin pitkällä tuosta lähimmästä keskuksesta, että se on suorastaan mitätön nettiyhteys nykymittapuun mukaan. Enään Elisa ei edes tarjoa ADSL yhteyttä osoitteeseeni ;)
6370221880.png


Striimaamiseen on pakko käyttää 4G verkkoa, jonka upload on "vähän" parempi. Yllättävän hyvin toi 4G toimii pelatessakin, mutta FPS peleissä jokainen millisekuntti on kotiin päin, niin olen sen vuoksi päätynyt käyttämään tuota kiinteää laajakaistaa pelatessa. Striimissä tämä 4G on toiminut jopa useamman yhtäaikaisen striimin kanssa vallan mainiosti
6370223217.png


Mä nyt muutenkin harrastan tuota pelikokemuksen teknistä optimointia, kun taitoja on niin paljon vaikeampi kehittää :p
http://www.pelikaista.fi/lagi-osa-2/
 
Sivustaseuraaja
Liittynyt
9/8/17
Viestit
3
Perus 100/100 valokuitu
6529703539.png


Puhelimen naurettava 4G
3109289794.png


Ja 3G samassa paikkaa samalla puhelimella
3109293923.png
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Mites luurin 4G:llä noin pienet lukemat? Luulis, että uppia olisi enemmän. Pingi ainakin parempi kuin mulla. :D
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Millä käyttiksellä sait noin kovat lukemat. Mä en saa windowsilla kuin jotakin pari kolme sataa ja mackillä sain muistaakseni jonku 400 megaa, mut alas en saa millään laitteella enempää, vaikka giganen yhteys - tosin vain alas päin. Aika kova tollanen giganen molempiin suuntiin! Kovaa peliä Kauhajoella ;)

Vaikka olenkin samalla täs Zoomissa, niin tän kovempia ei oikeestaan tule koskaan 1000/100 kuidulla. Tosin ei haittaa vaikka muut perheenjäsenet tekis mitä, kaikki melkeinpä saa tän saman ;)
1602240152650.png
 
Viimeksi muokattu:
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Tältä näyttää kun netti vaihtu taloyhtiössä MPY:stä Teliaan.

10834149567.png
 
Perehtynyt
Liittynyt
21/4/19
Viestit
16
Mehtäänkin saatiin viimein valokuitu. Ja siis tämä on ihan mettässä XD

Nimellisesti vaan 100/20, mutta tuntuu aivan taivaalta kun ollu viimeset 11 vuotta 8 meganen adsl (joka anto käytännössä ehken kuus...). Ilmanettiä en suostunu ottamaan ja ei ne täällä toimiskaan kun paperilla.

speedtest.png
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Satakunnassa DNA, 200/20, todella harvoin nettiongelmia viimeiset pari vuotta. En ainakaan osaa valittaa hitaudesta, vaikkei ihan parasta ole. Varmuus kuitenkin 10/10.

11039028457.png
 
Ylös