Tonzan viimeinen kausi, jäähyväisviesti yhteisölle

Tonzan viimeinen kausi, jäähyväisviesti yhteisölle
  • Viestiketjun aloittaja Tonza_888
  • Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia 0
  • Lukukerrat 840

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Merkittävä
Liittynyt
20/8/19
Viestit
295
Moi!

Olemme vielä keskellä aktiivisinta pilkkikautta, mutta yksi asia on jo saavuttanut varmuutensa. Minulle nykyinen kausi tulee olemaan viimeinen kausi pelin parissa. Päätin kirjoittaa jo tämän pohdiskelevan ja yhteisölle osoitetun kunnian/kiitoksen osoituksen menneistä vuosista. Teen tämän jo nyt siksi, että lukitsen tällä myös päätökseni, lopullisesti. Ajalliset haasteet ja sitä seuraavat lieveilmiöt ovat tähän se yksinkertaisin ja isoin syy.

Haluan ekaksi kiittää yhteisöä, kanssakilpailijoita, tiimejä, omaa tiimiäni, jne. kaikesta, jota olette minulle tarjonneet vuosien aikana. Kanssakilpailijat sekä Euroopassa että Suomessa ovat tarjonneet ikimuistoisia pelejä laidasta laitaan, paljon sellaisia joita en koskaan unohda. Oman joukkueeni, etenkin Kronoksen ja Procyonin pelaajien merkitys on minulle korvaamaton, mikä lienee päivänselvää. He ovat olleet polttoaineeni vaikeina ja hyvinä aikoina. Veljiä he ovat minulle ikuisesti. Ikuisia ystäviä, jotka muuttivat elämää. Kokemus virtuaalisessa kilpapilkinnässä muutti elämääni lopullisesti ja omalla tavallaan myös sen pelasti, mutta etenkin ajallisesti otti myös paljon. Ja kuten tiedämme, myrskyisiä aikoja on myös ollut, asiat eivät aina ole menneet niin sanotusti putkeen. Itsekin voi myöntää olevansa vain ihminen, joka on tehnyt joskus virheitä. Kuitenkin iso tusina erilaisia erimielisyyksiäkin on vuosien aikana saatu selvitettyä ja se on hienoa. Ja kyllähän sitä kilpatasolla päitä väistämättä joskus pusketaan yhteen.

En tapaa avoimesti kehuskella näillä asioilla suoraan, mutta teen sen nyt tämän kerran. 5 Suomen mestaruutta, 1 pronssi, 2 Euroopan mestaruutta, 1 hopea, 1 pronssi, Nations Cupin kulta, 2 hopeaa, Euroopan cupin pronssi, vanhan formaatin mm hopea ja pronssi, sekä uuden formaatin MM-kulta lienevät mainittavimman arvoiset ja nimenomaan tiimitasolla saavutetut (toistaiseksi). Henkilökohtaisella tasolla tiimipelien keskiarvo liikkuu jossain 6-7 pisteen ja noin 6-7 sijan paikkeilla per mappi, satoja pelattuja mappeja kohden, sen verran on tullut pidettyä kirjaa siitä (hieman eroavia lukuja toki eri pisteytyksien aikaan mutta sijoituksiin suhteutettuna sama). Tähän mahtuu noin 6-8 vuoden laskelmat. Varsinaisista yksilöturneista löytyy SM-hopea, kansainvälisestä yksilömestaruudesta 3 osallistumiskertaa, joista kaksi hopeaa ja viime kuussa saavutettu pronssi. Tiimipelien pistepörsästä löytynee tusina podiumeita, mutta luonnollisesti tiimipelejä ei suoraan kutsuta yksilöturneiksi.

11 kautta on vaikea paketoida yhteen nippuun. Voin kuitenkin sanoa, että helpolla mitään ei ole tullut. Suomen yhteisö on viime aikoina alkanut vilistä uusia, tehokkaita ja nälkäisiä pelaajia, joilla on varmasti jonain päivänä mahdollisuus ottaa mestaruus kotiin mistä tahansa. Tätä on ollut mielenkiintoista seurata, että vääntövahvoja pelaajia on onnistuttu suomessa kehittämään kiihtyvällä vauhdilla. Se on erittäin positiivista. Palatakseni tuohon "helpolla ei tullut mitään", niin juuri tuota mentaliteettia uudet tarvitsevat. Se tulee vaatimaan teiltä sietokykyä eri asioille, sitkeyttä ja kovuutta oppia asioita. Kaikki mahdolliset tunnetilat tulette käymään itsenne sekä vastustajanne kanssa läpi, sen voin luvata. Se ei ole helppoa.

Asioita on vaikea paketoida yhdellä kertaa, joten ehkä jossain muodossa myöhemmin tulen jossain valottamaan lisää asioita. Tuskin foorumilla, mutta se jää nähtäväksi, Kuten sanottua kautta on vielä jäljellä, Liigan veto on vielä kesken sekä Minulla ja havi jr:llä on vedettävänä vielä SM-kisat ja uuden formaatin MM-kisat. Sen verran voin todeta, että tulevaisuudessa mahdollisuuksien mukaan pyritään aina keväisin tuo MM järjestämään, vaikka en pelaamista jatkaisikaan tämän kauden jälkeen.

Pelaan viimeisiä tiimipelejäni. Ja sen voin luvata, että niissä annan vielä kaikkeni!! For KRONOS, for Procyon II, for Finland!

Maailmanmestaruuteen se sitten päättyi! Kiitoksia kaikille vielä kaikesta, joille olen sen kiitoksen velkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös