Uusin peliversio

Uusin peliversio
  • Viestiketjun aloittaja -DX-
  • Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia 5
  • Lukukerrat 1 722

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Valioyksilö
Moderaattori
Liittynyt
23/8/19
Viestit
499
Nyt uusin v1.7.x on saatavilla kaikille laitteille. Käykää päivittämässä oma pelinne. Versionumeron voit tarkistaa aloituskuvan vasemmasta alakulmasta.
Mikäli käytät vanhempaa peliversiota, et pääse kaikille servuille. Et edes näe niitä listalla.
Latauksen voit tehdä vanhempiin win versioihin https://kalassa.net/propilkki/lataus/ ja win 10 Microsoft storessa. Android laitteet Play kaupassa. jne
Esim -DX- servuilla jo -DX- I ja -DX- II vaativat uusimman päivityksen.

-DX-
 
Viimeksi muokattu:
Sanavalmis
Liittynyt
16/4/19
Viestit
84
Uusia versioita tullut lisää. 1.9 viimeiseksi. Kehityksenä olen ajatellut seuraaviin, että versioihin voisi kehittää muten bannityyliin. Eli muten voisi laittaa tyyliin /mute 999 jne ja se pysyisi kaikilla hosteilla sen ajan. Näin bannien tarve vähenisi ja porukat saisi pilkkii...ehkä sit oppisivat käyttäytymään. Vielä parempi, jos mute tulisi automaattisesti 999 tms. jos tiettyjä sanoja käyttäisi. Näin hostit pysyisi perussiisteinä vaikkei admineita/hosteja olis paikalla. Sit yksi ehkä hyöty olisi jos kohdistus olisi piste tuo ristin sijaan jossa kuitenkin keskelle jää tarkka kohdistus puuttuu. Auttaisi noilla pikku joilla ym. Tai sitten paikan valinta myös jään alla tarkasti. Nämä vaan ajatuksia ja ehkä vaikeita toteuttaa. Korpipurolla olisi hyvä jos kuva pysyisi niin paikalla, että näkisi missä ukko on eikä kuva siirtyisi niin että ukko piilossa. ei tarvitsisi arvailla kairaako pohjaan:)
 
Sanavalmis
Liittynyt
16/4/19
Viestit
84
pelin kehityksestä: pelatessa puolalaisten kanssa heidän mielipide ja monien suomalaisten on että pelissä vavat meni heikompaan suuntaa. Pelattavuus , kalat irtoaa enemmän, nykyjen huomattavuus (3vapa). Moni kaipaisi edellisiä vapoja. Olisiko mahdollisuutta että seuraavissa päivityksissä tulisi mahdolliseksi valita, myös vanhat vapa versiot? Monet pelaajat puolalaisista ja myös monet suomalaiset ovat lopettamassa myös jatkuvien päivitysten vuoi. Kukaan ei ehdi opetella uusiksi menneitä kalapaikkoja. Sen osalta itse kyllä pitänyt kalojen liikkuvuudesta ja paikkojen elämisestä. Ongelma varmaan niillä jotka ei ehdi treenaamaan joka päivä/viikko. Tuo kalojen irtoaminen mysteeri uusien versioiden jälkeen. Kirremapeissa esim..parhaimmilla 9 kirjolohesta irtoaa 5 vaikka nyky ja tartuntakin ihan hyvä. Irtoaa kuitenkin pitkän väsyttelyn jälkeen jään alla. Nuo määrät kisassa aika ratkaisevia. Tapahtuu lähes aina isojen kalojen kanssa, jotka merkittävässä asemassa. Johtuuko vavoista vai jostain muusta? Uudet järvet aina kivoja ja ne tervetulleita. Tässä pohdintoja omista kokemuksista ja suuren määrän muittenkin pelaajien. Puolalaiset oli innokkaita ja kovia kilpakavereita, nyt myös heidän into kisailuun katoaa ja moni lopettaa aiempien syiden vuoksi. samaa kuuluu monelta suomalaiselta. Itse kyllä pilkin mielelläni hienoa peliä vaikken osaakkaan ja kirret irtoaa itselläkin liian usein. Näistä kaikista monia mielipiteitä ja kaikki ei välitä näistä ongelmista tai ehkä tunnista niitä. Meillä hieno peli ja kiva kisayhteisö maailmanlaajuisesti ..vaalitaan ja pidetään sitä yllä yhdessä. Kiitos Mikolle ja Jukalle pelistä.
 
Perehtynyt
Liittynyt
30/4/20
Viestit
22
Nyt täytyy sanoa että en oikein ymmärrä mitä tällä postauksella Tiikeri haet. Samaan lauseeseen peliä ei saisi päivittää, mutta uudet järvet on kuiteskin tervetulleita? En muista, että oisin kenenkään kuullut sanovan että on lopettamassa pilkin pelaamisen sen takia että peliä kehitetään ja viedään eteenpäin. Päinvastoin, monilla on mielenkiinto loppumassa juuri sen takia, että päivityksiä peliin tipahtelee liian harvoin.

Mitä tulee uusiin vapoihin, ainut merkittävä ero on 3. vavassa. Myönnän sen, että siitä on välillä hankalampi erottaa tärppiä entä aiemmasta versiosta, mutta eipä se itse pelaamiseen silti juurikaan vaikuta. Muissa vavoissa ei pelattavuuden osalta ole mitään eroa.
Irtoamiset kuuluu peliin, ja välillä niitä tulee enempi, välillä vähempi. Tottakai se harmittaa kun iso kala irtoaa putkessa, mutta sitä se välillä on. Tuuria on kahdenlaista;)

Se että osalla pelaajista on mielenkiinto hiipumassa sen takia että kalapaikat vaihtelee, on kyllä vähintäänkin ihmeellisen kuuloista. Jos aika ei tahdo riittää treenata näitä "uusia" paikkoja, niin sillon kannattaa harkita että pelaisi peliä enemmän kasuaalisti. Omalta osalta voin ainakin sanoa, että ottipaikkojen vaihtuvuus tuo peliin juuri oikeanlaista suolaa. Jos se luottopilkki ei enään 10 vuoden jälkeen annakkaan samasta paikasta, samasta syvyydestä ja samaan kellon lyömään sitä 10 kilon saalista, niin sekös harmittaa. Mutta siinä vaiheessa se vaatii itse pelin pelaajalta oikeanlaista reagointia. Kuka haluaa mennä samalle paikalle 100 kertaa putkeen, jos tietää että sieltä saa aina voittokalat? En minä ainakaan. :)
 
Sivustaseuraaja
Liittynyt
16/9/23
Viestit
4
Järvistäkin on versioinnit, aivan kuten koko pelistä. Yli vuosikymmenen jälkeen saattaa muistaa vanhojen versiointien kohtia, joissa voi olla jotain yllättävää. Samoin "antihotspotteja" on vuodenaikamuutoksissa mukana.
Muutoksissa pysyy tai ei pysy ajan hermolla - ihan kaikkea tietoa ei pysty edes tiimissä pelaamalla haalimaan. Yllätyksiä riittää.

Itse en ole huomannut edes, että kaloja irtoaa enemmän, mutta juttua olen kuullut. Yksi merkittävin juttu, mistä on puhetta, on hostipelaajan hieman korkeammat irtoamismäärät.

Mistä se voi johtua, jos näin on?
 
Sanavalmis
Liittynyt
16/4/19
Viestit
84
Allulle: itse en ole kehitystä vastaan ja hyvä, että ottipaikat vaihtelee. Tuntuukin, että se paljolti niiden murhe , jotka ei enää treeni niin paljon.Lähinnä viesti tulee vanhoilta harrastajilta, jotka ei jaksa järviä uudelleen opetella tai ei ole aikaa treeniä. Irtoaminen: kylä kovasti lisääntynyt..tapahtuu varsinkin, jos joku tulee hostille..joku kirjoittaa viestin tai itse kirjoittaa kalaa väsytellessä. Tuo kolmosvapa ei tuonut parannusta asiaan. On kuitenkin mysteeri tuo irtoaminen, koska siihen ei syytä tiedossa. Ei mielestäni johdu pilkkijän nykäisystä, koska myöhästynytkin tuo joskus kalan ylös. Minulle ottipaikkojen vaihtuvuus kyllä sopii, koska treenin kyllä jatkuvasti järviä etsien uusia paikkoja jotka muut voi sitten kopioida itselleen:) Kuitenkin tässä aiheessa oli kyse pelin kehityksestä ja ajatuksen lähinnä heitin pelintekijöille. Esimerkiksi vapoihin, et voisiko ne vanhat olla valikoimassa. Mikä muuttui edellis versioista irtoamisen suhteen? Ottipaikkojen muutos tervetullut, mutta järvien muutos joka päivityksessä on kova haaste, jos joka vuosi uusi päivitys. Pelaajille: jokaisella omat kokemukset ja ne aitoja, vaikka erilaisia. Mielipiteitä kaikki saa heittää, mutta muistetaan aiheessa puhuttavan pelinkehityksestä.
 
Ylös