Windows 10

Windows 10

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Vähän hitaasti herännyt tähän uusimman Wintoosan säätämiseen, menen ihan raa'asti tuurilla ja ilman mitään säätöjä, tällä kertaa. Idea lähti tietysti aluksi laiskuudesta, mutta sitten heräsi perverssi masokismi. Kyllä, vedän ihan Pekka Perusnyyppä -moodilla Win10:n ja lähes kaiken muun softan, eli jätän koskematta. Päivitän aina kun jotain tulee. Vielä on toiminut sen verran hyvin, ettei ole tarvinut itkeä.

Jep, tehoja saisi varmasti kaikkeen lisää mutta... en ole tarvinut mitään. Ja olen pystynyt jäljittämään pari ongelmaa, kuten esim. juuri tuon täysin turhan Xbox-ominaisuuden kaverin koneesta. Että näin, laitan vinkit korvien taakse silti. #pcjeesusteidanpuolestanne
 
Perehtynyt
Liittynyt
9/5/16
Viestit
24
Itse kun tein tuon winukalle ja poistin rajoitukset myös reitittemestä niin 110M kaapelin nopeus nousi 65M -> 96M. Myös pelissä ei enää yhteys ole pätkinyt muutamaa satunnaista kertaa lukuunottamatta.

Itse en oikein usko, että rajoittaa. Itsellä on 250 Mb/s kaapelinetti ja mitään säätöjä en ole koneelle tehnyt.

 
Merkittävä
TS-valvoja
WoT jory [METAL]
Liittynyt
27/8/16
Viestit
252
Itse törmäsin aivan uuteen juttuun, kun epäiln ensin Win 10ä taustalla häiriötekiäksi. Ullatuus ei taustalla olevat avoimet sovellukset kyllä syönytkään tuota nettiä vaikka monikin epäili. vaan vika löytyi modeemista, se ei vaan yksinkertaisesti ymmärtänyt kaikkiataajuksia mitä seinästä tuli. Aina tuo speedtest näytti pingiä 8-10 ja downloadia 348 uploadia 19.8 ja nettini on 350Mb/s kaapeli. Ongelma oli että yhteys ei ollut stabiili vaan heittelehti ja pätki. Vetosin tuohon speedtestiin ja operaattorin tekninenpalvelu vaan sanoi että nuo testit näyttää vain parhaantuloksen mitä löytää testinaikana, no eikun modeemia hankkimaan ja oheessa tuli tilattua teranen valokuituyhteys. Mutta modeemi oli minun ongelmien takana eikä sit winkkari.
 
Perehtynyt
Liittynyt
9/5/16
Viestit
24
Jep. Usein saattaa olla vika modeemissa jos modeemi on halvin mahdollinen tai vanha ja nettiyhteys on nopeinpia mitä saa niin modeemi saatta jäädä pullonkaulaksi. Toinen paha vanhenmissa taloissa saattaa olla huonot kaapelit ja kerrostaloissa, että saman kaapelin päässä on liian paljon käyttäjiä. Nämä kaksi syytä saatta aiheuttaa epävakaan yhteyden tai ei saada max nopeutta irti.

Hansun netistä sen verran että toi teran nopeus iski silmään sen verta suurista nopeuksista silloin kyse, että tainnut yksikkö virhe paholainen iskeä. Giganen netti varmaan minkä hommasit. Tera = 1000 Gigaa niin varsinkin yksityiskäytössä varmasti ylimitotettu ja varmasti vähän turhan kalliskin :)
 
Merkittävä
TS-valvoja
WoT jory [METAL]
Liittynyt
27/8/16
Viestit
252
Tosiaan on saatavana 100, 200 ja 1000 megaa tuota valokuitua ja tuon tonnisen otin kun kovin kehui.
 
Todella tuottelias
Liittynyt
21/8/16
Viestit
189
Ihan aavistuksen verran olen kateellinen niille, jotka saavat tuollaisia nopeuksia ja ilmeisesti kohtuu hinnalla. Meillä maksimi on VDSL 50/10 Mbit/s ja käytännössä modeemi kättelee nopeuden 30 / 5 Mbit/s. Tosin tuokin on huomattavasti parempi kuin ennen ollut 20/1 ADSL yhteys, joten hyvä, kun Elisa päivitti dslaminsa. Huono puoli tuossa yhteydessä on, että optimoitu viihteelle, niin pingit ovat 50-60 ms luokkaa WoTin palvelimille.

Kaapelissa tosiaan jaettu yhteys tarkoittaa, että kerrostalossa on vaikka 30 asuntoa ja yksi jakamo operaattorin verkkoon ja kaikilla asukkailla olisi 250 M/bits yhteys, niin luuletteko, että tosiasiassa näin on? Sieltä talojakamosta ei tosiaan lähde runkoon päin 10 giganen liittymä, vaan todennäköisesti 1 gigan liittymä. Tasaisen jaon mukaan jokaiselle liittymälle tulee 33,3 Mbit/s.
 
Merkittävä
TS-valvoja
WoT jory [METAL]
Liittynyt
27/8/16
Viestit
252
Meillä meni talojakamo remonttiin tuon valokuidun takia, joutuvat tekemään koko jakamon uusiksi.. Hinta kyllä on kohdallaan 1000 megasessa 39.90 kk kun nyt maksan 350 megasesta 34.90 kk, hinnat on kyllä tullut alas tuossa kuidussa.
 
Keskustelija
Liittynyt
17/5/16
Viestit
29
En oikein usko. Jos rajoittaa niin ei niin paljoa, että itse olisin mitään eroa huomannut. Mutta olisihan se ihan hienoa, jos joku joskus väsäisi ihan konkreettisen kilpailijan winukalle, olisi vähän enemmän josta valita ja verrata. Mikkisoftin monopolin rinnalla taitaa kuitenkin toistaiseksi jäädä vain haaveeksi.
Oletko Ubuntua kokeillut? Itse olin kahden vaiheilla tälle linjalle lähteä, kun olin Win 10 päivityksen aikoihin hiljattain työpaikalla tähän käyttöliittymään olin tutustunut ja näytti se minulta hyvältä vaihtoehtolta.
Toki työpaikalla ei oikein pelikäyttön soveltuvuutta päässyt testaamaan, mutta kyllä enemmän ja enemmän tuntuu pelit ja softat Linuxia ainakin oman väitteensä mukaan tukevan.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Kyllähän OS pelejä tukee, jos vaan joku peli tukis Linukkaa ;)

Totuuden nimissä, on noita pelejä alkanu tulla, kun tukee Linuxiakin. Vielä se on vain murto-osa ja kovin moni AAA peli ei vielä tue.

Ubuntu, Mint yms. Linux variaatiot on jo ihan käypiä käyttiksiä, mutta pelikäyttöön pelien tuki on vielä liian vähäistä. Usein myös käyttis itsessään vaatii vähän harrastuneisuutta, jos aikoo saada kaikki toimimaan optimaalisesti - totuuden nimissä Winukkakin on aina vaatinut vähän harrastuneisuutta pelikäytössä... Kuka vielä muistaa config.sys ja autoexec.bat konffaukset pelikäyttöön XD
 
Ylös