Titanfall 2

Titanfall 2

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 572
Morjesta, kaistalaiset! Tuossa aiemmin Tinkki huuteli EA Originin Black Friday tarjouksessa olevasta Titanfall 2 pelistä ja nyt ajattelin ottaa asian puheeksi, sekä sitten kysäistä mitkä ovat Pelikaistalaisten mielipiteet tästä uudehkosta peli julkaisusta (?).

Omasta mielestä peli ainakin trailerien perusteella näyttää siltä, että on kovasti yritetty parantaa moninpeli tai ainakin sen yksinpeli ominaisuuksia verraten tuohon ekaan osaan. Mutta melko samalta ADHD-hyppely räiskinnältä se minusta näyttää.

Löytyykö täältä ketään joka on jo ajatellut pelin hankkimista tai ainakin harkinnut?
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Mä kokeilin Alpha versiota kavereiden kannustamana. Odotukset eivät olleet kovin korkealla, kun trailerit oli sellasta ilotulitusta, että kiinalaisetkin olis kateellisia ;)

Kokeiltiin pienellä porukalla muutamana yhtenä iltana ja taas kävi toteen vanha sanonta "pessimisti ei pety". Peli oli yllättävän OK. Vaikka periaatteessa olen taktisen bäfän miehiä, oli ihan virkistävää painaa menemään kunnon COD meiningillä grapling hook soiden pitkin taloja ja niiden kattoja. Peli on todella nopeatempoista ja sellaista "aivot narikkaan" räiskintää, jota moderni ihminen selvästikin kaipaa.

Positiivinen yllätys kaikkiaan. Jopa niin positiivinen, että harkitsin pelin ostamista bäfän vastapainoksi - tiedättehän välillä jotakin ihan muuta...

Titanfall 2:n kohdalla ei voi puhua taktisesta räiskinnästä, paino on selkeästi tuossa räiskinnässä. Ainakaan tässä Alpha versiossa ei ollut mitään varsinaisia tiimi- tai ryhmäominaisuuksia ja vaikka pelasinkin kaverin kanssa ei sitä kaveria paljon pelissä ehtinyt huomioida, eikä peli mitenkään siihen kannustanutkaan. Pelin tiimellyksessä en suurimman osan aikaa edes tiennyt missä taisteluparini kekkuloi. Vaikka ei sitä kaveria paljon tarvitakkaan. Välillä voi kommunikoida missä on pehmeä titaani, mut muuten mennään aika lailla Rambo-tyylillä.


Vois ton vieläkin ostaa, varsinkin kun pelin kaupallisesti huono menestys on ajanut sen jo nyt alelaareihin. Jos mulla olis hitusenkaan enemmän aikaa käytettävissä pelaamiseen, olisin tämänkin varmaan jo poiminut omakseni, mutta nykytilanteessa pistän ne muutamat pelitunnit vielä mieluumin siihen suureen rakkauteeni: Battlefield 1.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 572
Olisivat varmasti myyneet useampia kappaleita, mikäli olisivat saaneet paremman ajankohdan julkaisulle.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Olisivat varmasti myyneet useampia kappaleita, mikäli olisivat saaneet paremman ajankohdan julkaisulle.
Joo, kieltämättä jonkinlainen logiikkavirhe pistää Titanfall 2 FPS peli just samaan syklin BF1:sen ja uuden CODin kanssa.

Tietysti voisi ajatella, että EA nimen omaan halusi kilpailla COD:n kanssa, mutta miksi EA julkaisee BF1:n ja Titanfall 2:n kilpailemaan keskenään - ei mitään järkeä!

Suurissa massoissa on paljon kasuaalipelaajia, jotka ostavat vain muutaman pelin vuodessa. Nämä ostivat takuuvarman COD:n tai BF1:sen ja Titanfall jäi nuolemaan näppejään :(
 
Keskustelija
Liittynyt
7/5/16
Viestit
45
Itse tuli ostettua tuo peli ja kyllähän tuo vaikuttaa ihan hyvältä. Originissa oli deluxe versio jonku 42e. Joten ihan kohtuu hintaan lähti.
Ainut häiritsevä asia pelissä on, että peli ei osaa laittaa suht saman tasoisia pelaajia samaan peliin. Välillä on jotain viidettä kertaa rankkia läpi pelaavia pro pelaajia vastassa, ja kaikki varmaan tietää mitä siitä seuraa.

Ja mitä bf1 tulee, niin se vähän alkaa jo puuduttaa. Kun hc:kin oli vähän turhan hc.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Matchmaking on pelimaailman syöpä - kaikkialla sitä on, mutta kukaan ei tiedä miten sen voisi parantaa...

En mä tiedä yhtään peliä, jossa match making -ominaisuutta olis kehuttu ja myönnetään, että onhan se käsitteenäkin hankala. Muuttujia on niin paljon ja niistä pitäisi löytää se sopivin kombinaatio, kuitenkin käytössä olevan pelaajamateriaalin joukosta. Mut on se silti vaikeaa ymmärtää, miten pelisskä kuin pelissä käy aina niin, että vasta aloittanut nuubbi joutuu keskelle peliä, missä kaikki muut nuubit on sen puolella ja vastapuolelle on eksynyt ainoastaan maksimi levelin pro pelaajia ;)

Ei se BF1sessäkään match making loista, mutta peli maistuu edelleen. Mulla on takana joku 50+ tuntia ja meni yllättävän pitkään ennen kuin peli alkoi maistumaan.
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 572
Ja mitä bf1 tulee, niin se vähän alkaa jo puuduttaa. Kun hc:kin oli vähän turhan hc.

Joo. Joissain peleissä se realistusuus ei välttämättä aina sovi kuvaan. Esimerkiksi tuossa R6: Siegessä se nopea kuolema kuitenkin toimii. Toisaalta tuohan tuo BF1:n HC sitä sodan vaarallisuutta ja julmuutta enemmän tapetille. Kun helposti voit tipahtaa vaikka mihin harhaluoteihin. Varmaan ainut bäfä missä mielellään pelaa normaaliakin. Itse peliin en kyllä vielä ole kyllästynyt, lähinnä vain siihen ettei kukaan kaistalaisista ole viimeaikoina norkoillut tuolla tessun pelikanavalla kun haluavat pelata. (paitsi tietenkin Tinkki) ;)

Ei se BF1sessäkään match making loista, mutta peli maistuu edelleen. Mulla on takana joku 50+ tuntia ja meni yllättävän pitkään ennen kuin peli alkoi maistumaan.

Itselle peli maistunut kyllä alusta asti. Mulle toi on tuntunut jotenkin jopa helpommalta peliltä kuin edelliset bäfät. Ehkä se johtuu osaksi siitä, että toi liikkuminen ja lähitaistelu tilanteet tehty helpommaksi sekä mielyttävämmäksi kuin sarjan edellisissä peleissä. Match making tosiaan on aina se pelien syöpä. Ei pelkältä "toiminnaltaan" vaan myös sillä, että se tekee omat peliserverit turhaksi ja näin ollen haittaa myös meitä peliyhteisön pyörittäjiä.

Hups, nyt meni asia vähän Titanfall 2 ohi..
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Titanfall 2 asennettu ja yksinpeliä hakattu tunti tai pari. Origin:ssa edelleen TinkkiVaari, yritän TS ja Discordissa hillua myös.
 
Ylös