Salaliitoista ja vallankaappauksista ym

Salaliitoista ja vallankaappauksista ym
  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikko_-Procyon-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia Vastauksia 54
  • Katselut Katselut 786

Tervetuloa PP2 Pelaajayhteisöön!

Tämän foorumin tarkoitus on edistää yhteisöllisyyttä, keskustelua ja pelaajien välistä vuorovaikutusta Pro Pilkki 2 -pelin ympärillä.

Liity nyt!
Keskustelija
Miksi sinä olet täällä uhriutumassa? SInähän tässä väität joutuneesi salaliiton uhriksi.

Minä olen täällä kertomassa pelintekijän roolista ja siitä, ettei pelitoiminta kuulu FB palstalle jne.
Eli et edes ole halunnut ymmärtää siitä sekunnista lähtien mitään kun Faceen julkaisun tein.

Joo kyllä tosta tullut jo aikoja sitten selville että mihinkään ei vastata, mitään ei muuteta ja nyt turvat tukkoon ja hyväksykää asiat sekä jatkakaa.

Propilkin edustaja
Ylläpitäjä
Moderaattori
Moi

Tällä foorumilla tuo Äxön ehdotus ei toimi, tämä on maksullinen softa, joka ylläpito on maksanut. siksi täällä ei järjestetä moderaattoreista eikä ylläpidosta mitään äänestyksia. Ylläpito voi halutessaa kutsua pelaajia ylläpitoon ja moderointiin. Olemme myös niin tehneetkin, aikaa tai kiinnostusta ei ole ollut.

Teemme huomenna ratkaisun siitä onko foorumi käytettävissä SM-liigalle. Keskustelu ainakaan ei ole oikein rakentavaa ollut, jos päätämme että emme halua enää mitään riitelyä ja SM-liiga voi järjestää kisat missä tuntuu hyvältä olla. Tulemme poistamaan kaiken viimeaikaisen viestinnän tältä foorumilta, koskien SM-liigaa. Samalla tulee kielto että ko asiasta ei täällä enää saa avata keskusteluja.

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille jotka pystyivät rakentavaan ja uusia asioita esille tuoviin keskusteluihin.

Keskustelija
Vähäiseksi tulee jäämään foorumin sisältö jos Liiga työnnetään ulos
Sillä tämähän sitten tarkoittaa sitä että joukkueiden tiedot jotka pelaavat Liigaa täytyy ainakin poistaa ja suurin osa ylipäätään sen myötä myös kilpapelaamisesta, sillä nuo ns "höpöturnaukset" eivät ole kilpapelaamista.

Keskustelija
Ja ku kaikki ois ollu sillä ohi ku Memmu ja Heikki ois nostanut kättä pystyyn ja myöntäneet et ei mennyt putkeen ja asia olisi voitu toisin hoitaa.

Mutta nyt ollaan pisteessä että Happo, Memmu ja Heikki uhriutuu ja ainakin itseäni vain vituttaa.

Ei olisi siis tarvittu tarinoita mitä 10-20 vuotta sitten on ollut tai mitään muutakaan.

Vaan edes jonkinlainen rehellinen sori, ei menny putkeen. Tehdään tulevaisuudessa paremmin.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Eli et edes ole halunnut ymmärtää siitä sekunnista lähtien mitään kun Faceen julkaisun tein.

Joo kyllä tosta tullut jo aikoja sitten selville että mihinkään ei vastata, mitään ei muuteta ja nyt turvat tukkoon ja hyväksykää asiat sekä jatkakaa.

Noh, Savossa kun asun, niin sen olen täällä oppinut, että tuollaisiin kommentteihin kuuluu vastata, että "voithan sitä tuotakin mieltä olla".

Minä olen vastannut kaikkeen, joten turpa tukkoon ja hyväksy asia. Jatketaan.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Ja ku kaikki ois ollu sillä ohi ku Memmu ja Heikki ois nostanut kättä pystyyn ja myöntäneet et ei mennyt putkeen ja asia olisi voitu toisin hoitaa.

Mutta nyt ollaan pisteessä että Happo, Memmu ja Heikki uhriutuu ja ainakin itseäni vain vituttaa.

Ei olisi siis tarvittu tarinoita mitä 10-20 vuotta sitten on ollut tai mitään muutakaan.

Vaan edes jonkinlainen rehellinen sori, ei menny putkeen. Tehdään tulevaisuudessa paremmin.

Kuulehan nyt. Lopeta se minun nimen vetäminen mukaan tuohon. Minä en ole täsäs mukana, vaan kertomassa tällä hetkellä juuri SINULLE TOISTUVASTI KOKO AJAN JA UUDESTAAN, että minä en ole tässä mukana. Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa?

Ja voit ihan rauhassa uhriutua niin paljon kuin haluat, mutta älä minua syytä siitäkään. Sulla on nyt joku henkilökohtainen ongelma, jota koitat puskea minunkin niskaan. Lopeta se. Mikä siinä on niin vaikeaa? Myönnä se, että teit ylilyönnin ja ylireagoit ja aloit paisutella tästä maailmaa suurempaa asiaa ja pahennet tilannetta jokaisella viestillä, jolla syytät myös minua. Lue ajatuksella uudestaan ne viestit, mitä olen kirjoittanut ja kertonut, että minun rooli ei ole tässä foorumissa, eikä SM-kisassa, enkä tiedä mitään mikä on MV tai Memmun maalitus.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Ja kyllä.. minua alkoi ärsyttämään tuo jankkaaminen. Viestini sävy on kireä, koska en jaksa loputtomasti samaa tarinaa kertoa uudestaan, vaikka alunperin ajattelin väsytystaisteluna sen niin tehdä. Nyt alan keskittymään tulevaan työviikkoon ja tämä asia jää minulta tällä erää tähän. Keskutelun voi siis lukita. Minut tuntevat tahot voivat ottaa yhteyttä, keskustella ja kysellä kuten aina ennenkin. Tähän vääntöön minä en palaa, minulla ei ole siihen mitään uutta annettavaa. Jokainen terveellä järjellä ja lukutaidolla varustettu henkilö voi lukea ja ymmärtää sen, mitä olen kertonut ja se ei siitä minun osalta miksikään muutu.

Sanavalmis
Jos liiga ja muu kilpailullinen tiedotus poistuu. niin varmaan fB:hen on mahdollisten järjestäjien tehtävä oma osio tai vaan discordiin. tässähän ei olisi ollut alunperinkään ongelmaa, jos ns. kokonaisuudesta vastaisi, joku tasapuolinen ryhmä eikä vaan 2 ihmistä jotka päättää kaiken. Kyllä tuohom porukkaan olisi pitänyt kuulua Kala-ukko, Aku Ankka, MV:n porukan vastuunkantajista joku ja joitain kilpailullisessa toiiminnassa olevia. Jos tämä kokonaisuus olisikin uskottava, reilu ja tasapuolinen, ei varmaan rahoitus ongelma, mutta sisäänpäin lämpiävä rymä ei innosta satsaamaan. Osallistut rahalla ja viikon päästä saat bannin..näinhän se parhaimillaan onnistuu. Ihme, että olette antaneet vauhtihirven purkaa meidän pilkkijöiden tuntoja.

Sanavalmis
Ja kyllä.. minua alkoi ärsyttämään tuo jankkaaminen. Viestini sävy on kireä, koska en jaksa loputtomasti samaa tarinaa kertoa uudestaan, vaikka alunperin ajattelin väsytystaisteluna sen niin tehdä. Nyt alan keskittymään tulevaan työviikkoon ja tämä asia jää minulta tällä erää tähän. Keskutelun voi siis lukita. Minut tuntevat tahot voivat ottaa yhteyttä, keskustella ja kysellä kuten aina ennenkin. Tähän vääntöön minä en palaa, minulla ei ole siihen mitään uutta annettavaa. Jokainen terveellä järjellä ja lukutaidolla varustettu henkilö voi lukea ja ymmärtää sen, mitä olen kertonut ja se ei siitä minun osalta miksikään muutu.
Huomaa Mikko, että itse jankkaat samaa. Olert tehnyt hyvän pelin ja siitä iloitsemme. Ei kuitenkaan haluta, että päätät miten kilpailu yhtrisö toimii. Mitä rahalliseen tukeen tulee: kyllä sitä tulisi ja mahdollisesti enemmänkin, kun vähän aina tarpeistanne infoatte. Tämä taas , että yrität alistaa meidät parin ihmisen päätäntä vallan alle antaa sinusta taas negatiivisen kuvan. Rehtinä kaverina olen sinua pitänyt ja rakentavana, mut nyt vähän on alkanut arveluttamaan. Mitä taas foorumin kuluihin tulee: niihinkin osallistuttaisiin , jos vetäjiin olisi luotto..lähinnä tasapuolisuus ja oikeus näkökulmasta. On helppo kiristää yhteisöä , jos kaikki valta on itsellä ja muutamalla samanmielisellä, jotka ei muita halua kuunnella. Loppuosa foorumista ei ollut sinulle Mikko osoitettu. En myöskään hirveästi vastauksia tartte, koska nämä asiat minun kokemuksia ja niitä ei voi oikein muuksi muuttaa.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Jos liiga ja muu kilpailullinen tiedotus poistuu. niin varmaan fB:hen on mahdollisten järjestäjien tehtävä oma osio tai vaan discordiin. tässähän ei olisi ollut alunperinkään ongelmaa, jos ns. kokonaisuudesta vastaisi, joku tasapuolinen ryhmä eikä vaan 2 ihmistä jotka päättää kaiken. Kyllä tuohom porukkaan olisi pitänyt kuulua Kala-ukko, Aku Ankka, MV:n porukan vastuunkantajista joku ja joitain kilpailullisessa toiiminnassa olevia. Jos tämä kokonaisuus olisikin uskottava, reilu ja tasapuolinen, ei varmaan rahoitus ongelma, mutta sisäänpäin lämpiävä rymä ei innosta satsaamaan. Osallistut rahalla ja viikon päästä saat bannin..näinhän se parhaimillaan onnistuu. Ihme, että olette antaneet vauhtihirven purkaa meidän pilkkijöiden tuntoja.

Heikin mukaanhan on pyydetty mukaan, mutta halukkaita ei ole ollut. Olipa siihen halukkuuteen syy mikä hyvänsä, niin kieltäytyminen on myös päätös, joka tulisi huomioida tilanteen kokonaiskuvaa arvioidessa.

Minun toive aloitusviestissä oli, että täällä saa (ja pitää) tuulettaa ne asiat päästä pois, ettei sitten jatkossa tarvitse niitä kaivella. Minulla on sen verran kova nahka, että tällaisen normaalin venkuloinnin keskustelussa kestän. Jos joku alkaa uhitella esim. tulla leipomaan nenää uusiksi, niin sitten alkaa tapahtumaan erinäisiä toimenpiteitä.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Huomaa Mikko, että itse jankkaat samaa. Olert tehnyt hyvän pelin ja siitä iloitsemme. Ei kuitenkaan haluta, että päätät miten kilpailu yhtrisö toimii. Mitä rahalliseen tukeen tulee: kyllä sitä tulisi ja mahdollisesti enemmänkin, kun vähän aina tarpeistanne infoatte. Tämä taas , että yrität alistaa meidät parin ihmisen päätäntä vallan alle antaa sinusta taas negatiivisen kuvan. Rehtinä kaverina olen sinua pitänyt ja rakentavana, mut nyt vähän on alkanut arveluttamaan. Mitä taas foorumin kuluihin tulee: niihinkin osallistuttaisiin , jos vetäjiin olisi luotto..lähinnä tasapuolisuus ja oikeus näkökulmasta. On helppo kiristää yhteisöä , jos kaikki valta on itsellä ja muutamalla samanmielisellä, jotka ei muita halua kuunnella. Loppuosa foorumista ei ollut sinulle Mikko osoitettu. En myöskään hirveästi vastauksia tartte, koska nämä asiat minun kokemuksia ja niitä ei voi oikein muuksi muuttaa.

Niinhän minä sanoin, että väsytystaistelen kertomalla saman asian miljoona kertaa, koska se on se ainoa totuus "salaliitoista" mikä minulla on. Muuta kerrottavaa minulla aiheesta ei ole. Ja se ei vaan tunnu riittävän. Nyt nukutun yön jälkeen olisi taas virtaa jatkaa siitä, mutta jankkaamista se tulee yhä olemaan. Minulta vaadittiin jotain epämääräistä virheen myöntämistä. Koitin illan/yön/aamun aikana miettiä mitä sillä tarkoitettiin, mutta en vain keksinyt paljoa kirjoitusvirheitä enempää. Olen ylläpitänyt FB ryhmää ja vastannut siellä nopeasti. Sekö muka on virhe? Ei kyllä ole. Virhe on se, että tuodaan sinne toisen palstan riidat kaiken kansan eteen pällisteltäväksi. Minulta on normaali reagointi se, että aihe ei kuulu tänne (FB). Ehkä virhe oli myös se, että sallin edes yrittää keskustelun jatkua siellä. Oikea ratkaisu olisi ollut pistää koko ketju taivaantuuliin heti kättelyssä. Se oli kyllä virhe, etten niin tehnyt.

Pp2 ei lähtökohtaisesti halua olla muiden rahoittamana, koska silloin sen itsenäinen asema ei olisi enää itsenäinen. Vähän sama kuin se, että jos meillä olisi iso sponsori tai mainostaja, niin meidän pitäisi tehdä asioita sen mielen mukaan. Tällä hetkellä mobiiliversiosta saadaan vielä riittävästi rahaa, että toimintaa voidaan jatkaa. Yleisellä tasolla mennään kuitenkin siten, että minun puhelin on oneplus8, jolla omat testailut yhä teen ja arkikäytöt. Ei ihan kaikkein uusin luuri!

Minä en yritä alistaa ketään minnekään, vaan totean sen, että Heikki on tämän palstan haalinut yhteisölle ja samoin myös tässä tilanteessa sen nopealla reagoinnilla pelastanut. Minä arvostan sitä tekoa ja olen tyytyväinen siihen, että joku näkee vaivaa tällaisen eteen. Miksi minun pitäisi olla jotain muuta mieltä asiasta? Ylläpidon kokoonpanoon minä en ota kantaa, koska siellä on jotain MV:n maalitusjuttuja tms mistä minä en tiedä mitään. Kumma kun tuo ei ole käynyt selväksi. Minä en tiedä mistä on kyse, enkä ihan oikeasti halua osallistua jonkun riidan ratkontaan. Tätäkin joudun jankkaamaan.

Minun persoona jakaa varmasti myös mielipiteitä, mutta ainakin minulla on kova pää ja olen välillä itsepäinen. Sen olen oppinut, että kaikkia ei voi miellyttää ja jos koittaa olla kaikille mieliksi, niin joku taho suuttuu aina kovemmin kuin aiemmin.

Foorumin kulut ja tasapuolisuus - tämä jää pelaajien ja nykyisen ylläpidon välillä sovittavaksi asiaksi. Joku sopuhan on PAKKO ajanmyötä löytyä, mutta minä en osaa sanoa mikä se on. Tai voin toki kertoa diktatuurisia näkemyksiä, mutta väitän että ne olisi huonoja päätöksiä, olipa ne mitä hyvänsä.

Ehkä jossain vaiheessa, kun aikaa on kulunut riittävästi, niin osapuolet osaa ajatella asiaa myös minun/pelintekijöiden näkökantilta. Se poikkeaa siitä mitä täällä palstalla arki on. Minä en vaan pysty asettumaan mihinkään muuhun lokeroon, vaikka kuinka olisi tarvetta riveihin asettua. Mutta en ole myöskään kumpaakaan puolta vastaan. Näen ja ymmärrän näkemykset, mutta ei minulla siihen ole oikeasti mitään sanottavaa, joka ratkaisisi tilanteen. Sopu pitää syntyä sisältä päin. Yleisesti voin toki todeta, että huono diktatuuri johtaa kaaokseen, mutta niin myös kansan vallankumous ja kaikkien tasavertaistus. Tuossa aiemmin esitetyistä näkemyksistä minulla tuli mieleen kirjat "Eläinten vallankumous" ja "Kärpästen herra". Ei tätä kannata alkaa johtamaan kuin valiota tai yritystä, mutta ehkä jonkun yhteisön pelisääntöjä voi koittaa soveltaa niiltä osin kuin se on mahdollista.

Propilkki pelinkehittäjä
Pelinkehittäjä
Mitäs jos aletaan tekemään niin,että jokaisen joukkueen kapteenisto olisi moderattori silloisella kaudella mitä pelataan? Eli jos ois vaikka 9 joukkuetta liigan kaudessa joista jokaisen joukkueen kapteenisto olisi modena. Sitten ei välttis tulis tätä kahtia jakoa mikä nytten on havaittavissa. Kuitenki täällä on monien joukkueiden jäseniä penäämässä vastauksia mitkä tehdään ns sisäpiirissä. Tää on kuitenkin ProPilkki2 yhteisö mikä toimii vielä,kun kalassa.net oli ja meni.

Rakentavia ehdotuksia on hyvä nostella nyt esille. Tällainen systeemi vaan on hidas ja raskas liikuteltavaksi ja vaatisi pitkäjänteistä sitoutumista kaikilta osallistuvilta. Tällaisella saa kyllä varmasti jonkin varovaisen sovun aikaan ja suurimman osan pelaamaan yhteisten sääntöjen mukaan, se ei ole ketterä järjestelmä, eikä sen uudistaminen ole helppoa. Mutta ei tuo nyt ihan täysin mahdoton olisi... itseasiassa tämähän muuten menee niin, että jos oikeasti järjellä asiaa ajatellaan ja porukka meinaa jatkaa tätä pitkään,niin perustakaa yhdistys ja tehkää sille säännöt jolla toimintaa ylläpidätte ja kehitätte. Silloin se ole foorumilla nahistelua nimimerkkien takana. Toki siitä syntyy kuluja ja jäsenmaksuja ym, mutta ilmaisella fooruminkäytöllä ja anonyymisti (pahimmillaan) huudellen touhu ei tule saamaan tasapuolista ja kaikkia miellyttävää lopputulosta. Tässä mennään jopa sille tasolle, että alteroinnit ja äänestyksiin vaikuttaminen usealla eri tilillä jne on mahdotonta valvoa.

Keskustelija
En itsekkään ainakaan nyt enempää tuhlaa energiaani tähän. Höpötelkää keskenään nyt. Olisi pitänyt jo siinä vaiheessa kun näyttäytyi ettei tämä teidän puolesta etene mihinkään tajuta olla jo hiljaa.

Tonza tän kiteytti hyvin

"Sit siirrätte liigan muualle tai jätätte hommat. Ne on kaks parasta vaihtoehtoa. Vapauden sekä järjen säilyttäminen on tärkeempää kuin psykologin aikojen varaaminen seuraavana jouluna. Ei tota hulluutta jaksa kukaan. Pelatkoo sk ja memmun tiimi pelit keskenään."

Sanavalmis
Lopuksi omalta osaltani: Mikko kukaanhan ei ole sinua vastaan pelintekijänä ja kehittäjänä, ainakaan tämä keskustelu porukka. Muutenkin kyse siitä kenellä on oikeus päättää pilkkiyhteisön asioista. Onko ne 2 puuhailijalla vai koko yhteisöllä heidän valitsemillaan henkilöillä. Kaikki tietää että Heikki tehnyt hyviä asioita etenkin ohjelma puolella. Nykyään hän lähes kokonaan kilpailutoiminnan ulkopuolella ja se on hänen oikeus. Mielestäni Heikki ja memmu ei voi keskenään päättää miten systeemi toimii ja miten asioita ohjataan. saati sitten oikeus bannata ketä huvittaa.
Ollaan eri persoonia ja toinen loukkaantuu kun nimi mainitaan ja toinen kohauttaa olkapäitään asialle. Tavat esittää monella erilaisia. Pohjalaiset sanaa että jätin akan kotiin ja se heille normaalia. Jos nykyään sanoo mitä vaan niin se nimittelyä tai muuta ahdistelua. Heikki oli ennen avoin ja rakentava koko yhteisöä ajatellen, kun vielä itse julkisella pelaili. Nyt jossain taustalla ajaa vaan omia mielipiteitään eristäytyneenä yhteisöstä. Se kaikki luvallista, mut ei voii yht´äkkiä hypätä sit esille sanoen tehtiin tämä ja tämä. Päätettiin, et muutetaan systeemit. Jos jollekkin ei sovi voin toki heittää ulos yhteisöstä. ugh olen puhunut. Jatkelkaa niin kuin haluatte keskusteluanne.

Takaisin