Huomaa Mikko, että itse jankkaat samaa. Olert tehnyt hyvän pelin ja siitä iloitsemme. Ei kuitenkaan haluta, että päätät miten kilpailu yhtrisö toimii. Mitä rahalliseen tukeen tulee: kyllä sitä tulisi ja mahdollisesti enemmänkin, kun vähän aina tarpeistanne infoatte. Tämä taas , että yrität alistaa meidät parin ihmisen päätäntä vallan alle antaa sinusta taas negatiivisen kuvan. Rehtinä kaverina olen sinua pitänyt ja rakentavana, mut nyt vähän on alkanut arveluttamaan. Mitä taas foorumin kuluihin tulee: niihinkin osallistuttaisiin , jos vetäjiin olisi luotto..lähinnä tasapuolisuus ja oikeus näkökulmasta. On helppo kiristää yhteisöä , jos kaikki valta on itsellä ja muutamalla samanmielisellä, jotka ei muita halua kuunnella. Loppuosa foorumista ei ollut sinulle Mikko osoitettu. En myöskään hirveästi vastauksia tartte, koska nämä asiat minun kokemuksia ja niitä ei voi oikein muuksi muuttaa.
Niinhän minä sanoin, että väsytystaistelen kertomalla saman asian miljoona kertaa, koska se on se ainoa totuus "salaliitoista" mikä minulla on. Muuta kerrottavaa minulla aiheesta ei ole. Ja se ei vaan tunnu riittävän. Nyt nukutun yön jälkeen olisi taas virtaa jatkaa siitä, mutta jankkaamista se tulee yhä olemaan. Minulta vaadittiin jotain epämääräistä virheen myöntämistä. Koitin illan/yön/aamun aikana miettiä mitä sillä tarkoitettiin, mutta en vain keksinyt paljoa kirjoitusvirheitä enempää. Olen ylläpitänyt FB ryhmää ja vastannut siellä nopeasti. Sekö muka on virhe? Ei kyllä ole. Virhe on se, että tuodaan sinne toisen palstan riidat kaiken kansan eteen pällisteltäväksi. Minulta on normaali reagointi se, että aihe ei kuulu tänne (FB). Ehkä virhe oli myös se, että sallin edes yrittää keskustelun jatkua siellä. Oikea ratkaisu olisi ollut pistää koko ketju taivaantuuliin heti kättelyssä. Se oli kyllä virhe, etten niin tehnyt.
Pp2 ei lähtökohtaisesti halua olla muiden rahoittamana, koska silloin sen itsenäinen asema ei olisi enää itsenäinen. Vähän sama kuin se, että jos meillä olisi iso sponsori tai mainostaja, niin meidän pitäisi tehdä asioita sen mielen mukaan. Tällä hetkellä mobiiliversiosta saadaan vielä riittävästi rahaa, että toimintaa voidaan jatkaa. Yleisellä tasolla mennään kuitenkin siten, että minun puhelin on oneplus8, jolla omat testailut yhä teen ja arkikäytöt. Ei ihan kaikkein uusin luuri!
Minä en yritä alistaa ketään minnekään, vaan totean sen, että Heikki on tämän palstan haalinut yhteisölle ja samoin myös tässä tilanteessa sen nopealla reagoinnilla pelastanut. Minä arvostan sitä tekoa ja olen tyytyväinen siihen, että joku näkee vaivaa tällaisen eteen. Miksi minun pitäisi olla jotain muuta mieltä asiasta? Ylläpidon kokoonpanoon minä en ota kantaa, koska siellä on jotain MV:n maalitusjuttuja tms mistä minä en tiedä mitään. Kumma kun tuo ei ole käynyt selväksi. Minä en tiedä mistä on kyse, enkä ihan oikeasti halua osallistua jonkun riidan ratkontaan. Tätäkin joudun jankkaamaan.
Minun persoona jakaa varmasti myös mielipiteitä, mutta ainakin minulla on kova pää ja olen välillä itsepäinen. Sen olen oppinut, että kaikkia ei voi miellyttää ja jos koittaa olla kaikille mieliksi, niin joku taho suuttuu aina kovemmin kuin aiemmin.
Foorumin kulut ja tasapuolisuus - tämä jää pelaajien ja nykyisen ylläpidon välillä sovittavaksi asiaksi. Joku sopuhan on PAKKO ajanmyötä löytyä, mutta minä en osaa sanoa mikä se on. Tai voin toki kertoa diktatuurisia näkemyksiä, mutta väitän että ne olisi huonoja päätöksiä, olipa ne mitä hyvänsä.
Ehkä jossain vaiheessa, kun aikaa on kulunut riittävästi, niin osapuolet osaa ajatella asiaa myös minun/pelintekijöiden näkökantilta. Se poikkeaa siitä mitä täällä palstalla arki on. Minä en vaan pysty asettumaan mihinkään muuhun lokeroon, vaikka kuinka olisi tarvetta riveihin asettua. Mutta en ole myöskään kumpaakaan puolta vastaan. Näen ja ymmärrän näkemykset, mutta ei minulla siihen ole oikeasti mitään sanottavaa, joka ratkaisisi tilanteen. Sopu pitää syntyä sisältä päin. Yleisesti voin toki todeta, että huono diktatuuri johtaa kaaokseen, mutta niin myös kansan vallankumous ja kaikkien tasavertaistus. Tuossa aiemmin esitetyistä näkemyksistä minulla tuli mieleen kirjat "Eläinten vallankumous" ja "Kärpästen herra". Ei tätä kannata alkaa johtamaan kuin valiota tai yritystä, mutta ehkä jonkun yhteisön pelisääntöjä voi koittaa soveltaa niiltä osin kuin se on mahdollista.