Yleiskatsaus

Tervetuloa

Rekisteröitymällä keskustelualueelle voit tutustua yhteisön jäseniin, sekä etsiä peliseuraa tai vaikkapa hakea eri klaaneihin!

Liity mukaan!

Ratkaistu servujen kaatuilu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Branch

Sivustaseuraaja
Liittynyt
4/10/19
Viestit
4
ark offline servut on kaatuillu päivän aikana noin 10 kertaa. ei oo kovin mukavaa tehä samoja asioita montaa kertaa uudestaan ku tulee rollback ja ei kiinnosta ootella basella että kaatuukoha servu
 

Branch

Sivustaseuraaja
Liittynyt
4/10/19
Viestit
4
servut ollu nurin edelliset 7 tuntia niin olisiko niitä mahdollista saada käyntiin / toimimaan kunnolla?
 

Rasteri

Perustaja
Ylläpitäjä
Perustaja
Sisällöntuottaja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 263
Kiitoksia ilmoituksesta, asia on käsiteltävänä. (= hoidetaan kun serverin admin ehtii)
Ensi kerralla olisi hyvä saada tarkempaa infoa, kaatumisesta. (katso ohjeistus)
 

K4

Peliserverin ylläpitäjä
Moderaattori
Liittynyt
11/8/16
Viestit
233
En pysty tekemään servereille mitään, joten nyt olisi hyvä hetki kertoa tarkemmin tuosta kaatuilustakin.

• Onko kaatuilu tapahtunut kaikilla mapeilla?
• Onko kaatumista edeltänyt lagiminen/korkea ping/muu vastaava ongelma?
• Onko kaatumisen jälkeen serveri ollut välittömästi näkyvissä listoilla vai vasta hetken kuluttua?
• Mitä serverillä on tehty kaatumisten aikana?
• Onko kaatumisen jälkeen tapahtunut lagimista/korkeaa pingiä/muuta vastaavaa ongelmaa?

On todella huono yrittää korjata itse tai pyytää ketään muutakaan korjaamaan serveriä, kun tarkkoja ongelmia ei ole tiedossa.
 

Branch

Sivustaseuraaja
Liittynyt
4/10/19
Viestit
4
*kaikki servut kaatuu yhtäaikaa ja ovat viimesen reilun vuorokauden aikana ollut pelikelvottomat kun kokoajan ovat kaatuneet ja parhaimmillaa tais olla 10h down
*ei oo ollu ylimäärästä lagia ennen kaatumista tulee vaan ilmotus et host connection lost tjsp
*tän päivän aikana kaatunut 10 kertaa ainakin ja tälläkin hetkellä down
*ite oon breedaillu pteroja ja muita normi dinoja
*kaatumisen jälkeen ei oo ollu lagia

Edit: tämmöstä ei tapahtunu ennen sitä linna modin lisäystä. en väitä että asia siitä johtuisi mut ei sitä tiedä :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Branch

Sivustaseuraaja
Liittynyt
4/10/19
Viestit
4
servut ollu vissii taas nurin koko yön ja vieläkin nurin. ilmottelettekohan kuhan servut saa taas toimimaan ilman kokoaikasta crashailyä niin uskaltaisi pelailla. viimeseen 2 pv ei ole voinu kun kokoajan down tai crashas ja ollu nurin 2:sta päivästä ainakin 1 päivän ajan
 

K4

Peliserverin ylläpitäjä
Moderaattori
Liittynyt
11/8/16
Viestit
233
Asiasta ilmoitettu eteenpäin, tällä hetkellä ongelmat ovat selkeästi palveluntarjoajalla koska mikään siitä mikä normaalisti korjaisi serveriä ei ole auttanut toiminnassa, joten ei auta kuin odottaa ja ihmetellä ja kummastella. Katsotaan miten siellä reagoidaan kun aletaan puhumaan hostin vaihdosta.
 

NPK

Sivustaseuraaja
Liittynyt
18/8/19
Viestit
1
Juu Branchin kommentit pitävät kutinsa myös omista kokemuksista crashäilyn suhteen. Ei mitään ongelmia, kunnes ensiksi kaikki toiminnat lakkaavat, eli voit liikkua mut et voi laittaa viestejä chattiin etkä interactää minkään dinon tai esineen kanssa ja sit jossain kohtaa kuva pysähtyy ja ilmoitus että "connection to the has been lost/timed out". Kun servut palaavat taas listalle niin on jonkin asteen roll back, mutta muuten kaikki toimii... kunnes tulee seuraava crash :D

Joo ongelmathan alkoivat sen jälkeen kun Ragnarok, classic flyers, CKF ja mitä muuta siinä olikaan, tulivat mukaan clusterille. Mutta uskoisin kans, että jos vika olisi näistä johtuvaa niin ei me pystyttäis pelaa lainkaan. Olihan tuossa kuitenkin lähes viikko kun kaikki toimi suhteellisen moitteettomasti. Nyt taas viime päivinä ollut lisää ongelmia ja aika rajusti.
 

K4

Peliserverin ylläpitäjä
Moderaattori
Liittynyt
11/8/16
Viestit
233
Hello Kati,
I'm going to re-bump this to my CEO for his direct reply on this, I believe there is a physical hardware issue with your server, we have been actively working on attempting to get it back up. As soon as it's back up we will be moving your services off this box onto a new one to avoid any further issues, we will be compensating you for your time lost and we are sincerely sorry for this issue. This is not typical and sometimes does happen with hardware as with any machine.

--

Hello Kati,
We're still working on having all services on this machine migrated to another platform. I've requested that they put the system's drives into another hardware configuration, as that which we're currently using is far too unstable. I will reply back to this ticket once we've completed this -- hopefully today before peak hours.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös Bottom