Yleinen keskustelu ProPilkki pelistä ja yhteisöstä

Yleinen keskustelu ProPilkki pelistä ja yhteisöstä

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!
Kunnioitettu
Liittynyt
20/8/19
Viestit
314
mutta kummiskin sanoisin että ehdottomasti isoin ongelma on siinä, että uudet pelaajat eivät löydä
näitä turnauksia, koska ketään ei ole opettanut heitä mistä näitä turnauksia löytää.
yksinkertaisesti sanottuna, millain saamme tietoa heille esimerkiksi pelikaistasta. siinä tuo kehityksen kohde.

Niin kauan kuin tällä palstalla ollaan oltu, olen myös ajatellut, että jonkinlainen mainos tms pitäisi saada tuonne julkisten pelilistojen tykö tai sitten "lataan järveä" ruutuun sinne alakulmaan, missä myös kalassa.netin ja muiden mainokset. Kuitenkin tulevaisuus on ehdottomasti tällä alustalla ja sen takia sitä pitäisi tuoda esiin. Näen tuon käytännössä ainoana keinona tehostaa pelaajien tietoisuutta kunnolla tästä asiasta. Toki tilanne on jo menossa hyvään suuntaan, kun uutta pelaajakuntaa ja pari uutta tiimiäkin on tänne ilmestynyt (MV, TBW). Toki tämä tilanne voi kehittyä aina paremmaksikin. Nuo kaksi edellistä tiimiä ovat todella nopeasti onnistuneet kasvattamaan suhteellisen hyvän kokoiset tiimit, mikä on kyllä hatun noston arvoista. Puhutaan noin 30:stä pelaajasta yhteensä.

Miten sitten tuo mainoksen toteutus käytännössä tapahtuisi, siitä varmasti viisaammat tietävät enemmän.
 
Merkittävä
Liittynyt
5/12/21
Viestit
293
Moi taas

Mitä tulee nyt yleensäkin noihin tiimeihin, tiimejä on ollut liigassa saman verran ainakin 5 vuotta.
sanoit tuossa uusia tiimejä on 2 lisää tullut, no sanoisin että lisää ei ole tullut, juurikaan uusia pelaajia
jos nyt ajattelee vaikka 3 viimistä vuotta, niin uusia tullut Nyky, MV, TBW, Poistunut Nyky, tylsäkairat, Kros, ja kiki
tulevelle vuodelle.. no en tiedä ajattelenko oikein vai en. mutta noin minä nyt lasken tuon..

uusia pelaajia siis tarvitaan ( Aloittelioita ) siinä se ongelma vielä. jos 5 tulee vuodessa, ja 5 lopettaa, syystä tai toisesta
se on huono asia, siksi tuo mainostus mielestäni olisi erittäin tärkeätä
 
Viimeksi muokattu:
Kunnioitettu
Liittynyt
20/8/19
Viestit
314
Se on totta juu, että samaan aikaan tiimejä on lopettanut/osittain lopettanut. Määrät ovat siis osapuilleen pysyneet samana jonkin aikaa. Esim Kronoksesta noin puolet pelaajista pelaa yhä.

Hyvähän se olisi saada suuntausta hieman nousemaan päin tuolla mainostuksella. Se antaisi mahdollisuuksia tälle nousu johdanteiselle määrille jopa tiimitasollakin. Nousu johdanteisuuden ajanjakso on sitten toinen juttu, että miten nopeasti kehitystä nähtäisiin määrissä. Sitä ei voi tietää ja siksi näiden asioiden miettiminen ajoissa on vain hyväksi. Kuten jo todettua, pelaajat tarvitsevat vain lisää tietoa tästä foorumista.

Ja mitä enemmän noita yksilöturnauksia järjestetään, sitä parempaan suuntaan on mahdollista mennä. Vaikka ne eivät ole yhtä kuin pysyvä mainostus julkisilla pelilistoilla, niiden jatkuva järjestäminen tuo ennemmin tai myöhemmin uutta porukkaa peleihin.
 
Viimeksi muokattu:
Sivustaseuraaja
Liittynyt
2/1/22
Viestit
6
Ja mitä enemmän noita yksilöturnauksia järjestetään, sitä parempaan suuntaan on mahdollista mennä. Vaikka ne eivät ole yhtä kuin pysyvä mainostus julkisilla pelilistoilla, niiden jatkuva järjestäminen tuo ennemmin tai myöhemmin uutta

Halusin tähän tulla sanomaan näin uuden pelaajan näkökulmasta muutaman asian:

° Ensinnäkin juuri nuo yksilöturnaukset ovat näin "newbielle" mukavia treenejä kun mistään et tiedä vielä mitään,niin niissä oppii mukavasti pikkuhiljaa niin peliin kuin eri mappeihinkin liittyviä asioita ja kaikkea uutta tulee jatkuvasti,aivan koko ajan :D

° Mainostuksista sen verran mitä nyt itse uutena olen havainnut,niin esimerkiksi Fb:n ryhmän osaa aika moni aloitteleva pelaaja etsiä ihan nimen perusteella (niin tein itsekin) tai luulisi ainakin olevan aika helppoa,mutta esimerkiksi juuri Pelikaista ei välttämättä olekaan niin helppo "löytää" tai edes tietää,varsinkaan jos vähemmän käytät sosiaalista mediaa.

Tämän kautta saa kuitenkin kaikista peleistä/turnauksista tietoa todella helposti (poislukien Puolan pelit/turnaukset), joten siinä mielessä erittäin mahti kanava.En tiedä onko esim. Fb:n Propilkki-ryhmässä Pelikaistasta mainintaa ihan siinä etusivulla,nyt en muista ulkoa.

Nämä tälläisiä uuden ajatuksia :)
 
Kunnioitettu
Liittynyt
20/8/19
Viestit
314
Halusin tähän tulla sanomaan näin uuden pelaajan näkökulmasta muutaman asian:

° Ensinnäkin juuri nuo yksilöturnaukset ovat näin "newbielle" mukavia treenejä kun mistään et tiedä vielä mitään,niin niissä oppii mukavasti pikkuhiljaa niin peliin kuin eri mappeihinkin liittyviä asioita ja kaikkea uutta tulee jatkuvasti,aivan koko ajan :D

Tuolta sen pitääkin tuntua alussa :). Katsellessani tätä turnauksien meininkiä tällä hetkellä muistuu mieleen ne ajat, jolloin itse oli samassa pisteessä ja pelaili tuollaisia enemmän (nykyäänkin mutta harvemmin). Jatkuvaan tahtiin piti olla pelaamassa niitä yksilönä, parina tai triona, milloin missäkin muodossa. Jälkeenpäin on sen tajunnut, että niistä saatu hyöty on ollut merkittävä. Ihan yhtä merkittävä kuin tiimin kanssa keskenään harjoittelemisestakin. Mukava nähdä tätä kulttuuria että uusia tulee ja myöhemmin heitä kutsutaan haastajíksi ja ehkä myös vielä jonkin asteen mestareiksi ;). Matka on pitkä ja sen syvällisemmät elementit valkenevat vuosien mittakaavassa, yksi kerrallaan.

Täällä vähän suomennoksia joistain kansainvälisistä turneista ns. puolan: https://keskustelu.pelikaista.fi/forums/kansainvaeliset-turnaukset.143/

Heikin PP2- oppaassakin varmasti jotain niistä.

Pelikaistasta voisi olla pysyvä maininta eli kiinnitetty julkaisu facen propilkki 2 etusivulla. Tämäkin auttaisi paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Keskustelija
Liittynyt
6/4/21
Viestit
29
Tervehdys kaikille!
Tässä omia ajatuksia,
itse tiedostin jo 2019 että jotain tarvitsee tehdä, kun pelin pariin ei liigaa ja sen jatkumista ajatellen ollut tarjolla uusia pelaajia.
Yhteisön vastaanotto näille ajatuksille kuinka toteutetaan oli erittäin nihkeää, joten aika tietämätömänä tulevasta tartuin aiheeseen ja PIPO kauden jälkeen perustin NYKY tiimin johon löysin pelaajat pp2 facen kautta, sekä ihan julkisilta keskustelujen kautta. Tapa tämäkin, toimiva jos vain jaksaa olla aktiivinen julkisissa peleissä ja seurata pelien kautta mahdollisia potentiaalisia pelaajia. Vieläkin nousee tunteet pintaan ja kunnioitus jokaista NYKY läistä kohtaan, siinä SISU puhui ja nähtiin että kaikki on mahdollista kun asioita tehdään oikein ja sydämmellä. ( Eka kausi ja fiinalipeleissä)

Kantani viimevuosien kehitykseen liiga tiimeistä on ihan selkeä, edelleen tarvitaan uusia lisää tulevaisuuden säilymiseksi!
Tiedossa ollut että osa vanhoista pelaajista lopettaa, jopa kokonaisia tiimejä. Nyt näyttää tiimit yhdistyvän ja SATA uutena mukaan. Hyvä suuntaus, peukut heille! Koska tulevalla kaudella pelataan todennäköisesti 10vs10. Pelaajia pitäisi syksyyn mennessä löytyä reippaasti yli 10 henk/tiimi, ettei tarvitsisi kenenkään vajailla pelata.

NYKY päätti matkansa ja AtomiX otti vetovastuun pelaajiston kanssa uudella nimellä MV ja hienosti ottikin, ovat kiinnittäneet mukaan uusia pelaajia ja suuntaus voimakkaasti ylöspäin, erittäin aktiivisella toiminnalla yhteisössä.
Oma matkani jatkui ja jälleen uuden äärellä nyt TBW johon on löytynyt niin vanhoja kuin uusiakin kasvoja. Mielestäni tämänkaltaista toimintaa tulisi olla enemmänkin ja nimenomaan jo olemassa olevat tiimit kantaisivat kortensa kekoon ottamalla uusia pelaajia mukaan ja nimenomaan täysin uusia!

Uusien pelaajien mukaan saaminen ja ohjaus/opettaminen ei ole ihan helppo homma, olemme AtomiXin kanssa näitä asioita yhdessä käyneet läpi viimeisen kolmen vuoden aikana ja löytäneet yhteisiä tapoja toimia. Avainsana on yhdessä tekeminen yli tiimirajojen.


Palaute uusilta mukaan tulijoilta on ollut 10+ heille on avautunut täysin uusi maailma pelin parissa, varsinkin puhekanava antaa monelle suurta apua opettelussa ja tulokset/kehitys on aika nopeaa :)


Jos MV tä ja TBW tä ei olisi olemassa, voi jokainen laskea millainen kattaus olisi tulevassa liigassa tarjolla,TBW jäi viime kaudella ulos nimenomaan pelaajien vähäisyyden vuoksi ja on ollut melkoinen savotta saada olemassa oleva joukko kasaan.

Heitimpä tuossa yhtenä päivänä että, täytyykö tässä jatkaa TBW n lisäksi ns. saattajana jollekkin uudelle porukalle ennen tulevaa kautta ... auttaa ns alkuun.

Ottakaamme siis kaikki uudet pelaajat ja tiimit avosylin vastaan, näin varmistamme liigan jatkumisen :)

Kiitän Tonzaa ja Morripoikaa tässä, kun ovat pp2 facessa kompanneet hyvin kun ajoittain etsimme uusia pelaajia. Tarinat ja kokemukset antaa rohkeutta monelle laittaa viestiä ja lähteä kokeilemaan.
TBW ssä on pyörähtänyt useita henkilöitä joita laji kiinnostaa. Osa jää ja osa kiittää ajasta ja kokemuksesta.
Todella harva julkisilla tietää SM liigasta, saati EU tai MM peleistä joten aktiivista työtä näkyvyyden eteen todellakin tarvitaan!

Kiitokset myös jokaiselle joka järjestää turneita ja toivotaan että löytyisi keinot saada kanavat tavallisten pelaajien tietoisuuteen.
 
Kunnioitettu
Liittynyt
20/8/19
Viestit
314
Kantani viimevuosien kehitykseen liiga tiimeistä on ihan selkeä, edelleen tarvitaan uusia lisää tulevaisuuden säilymiseksi!
Tiedossa ollut että osa vanhoista pelaajista lopettaa, jopa kokonaisia tiimejä. Nyt näyttää tiimit yhdistyvän ja SATA uutena mukaan. Hyvä suuntaus, peukut heille! Koska tulevalla kaudella pelataan todennäköisesti 10vs10. Pelaajia pitäisi syksyyn mennessä löytyä reippaasti yli 10 henk/tiimi, ettei tarvitsisi kenenkään vajailla pelata.

10vs10 on täysin varma (kuten äänestyskin kertoi), mitä Liigaan tulee kuten siellä ketjussa kirjoitan. Yksi syy sen asian esiin tuonnille oli minulla nimenomaan sekin että tiimit jotka tarvitsee pelaajia, niin aikaa on järjestäytyä reilusti vielä.

Uusien pelaajien mukaan saaminen ja ohjaus/opettaminen ei ole ihan helppo homma, olemme AtomiXin kanssa näitä asioita yhdessä käyneet läpi viimeisen kolmen vuoden aikana ja löytäneet yhteisiä tapoja toimia. Avainsana on yhdessä tekeminen yli tiimirajojen.
Jos MV tä ja TBW tä ei olisi olemassa, voi jokainen laskea millainen kattaus olisi tulevassa liigassa tarjolla, TBW jäi viime kaudella ulos nimenomaan pelaajien vähäisyyden vuoksi ja on ollut melkoinen savotta saada olemassa oleva joukko kasaan.

Vaikka pelaajia kuinka saataisiin tietoisiksi peleistä ja mukaan peleihin, tiimien luonti ja kasassa pitäminen on toden totta aina oma projektinsa. Kuten olen monesti maininnut, siitä se on lopulta kiinni että tuleeko uusia tiimejä liigoihin vai ei. Täytyy olla henkilö/henkilöitä, joilla on se aloitekyky ensinnäkin lähteä kehittämään tiimiä. Se ei ole yksinkertaista, oli pelaajat "helpommin" saatavilla tai ei. Me nyt kauemmin pelanneet olemme kaikki käyneet tuon saman prosessin läpi. Viime vuodet ja tämä hetki ovat nyt niitä aikoja, joina uusien tiimien täytyy jälleen toistaa tämä sama prosessi. Saman kunnioituksen he siitä ansaitsevat.
 
Sosiaalinen
Liittynyt
17/3/20
Viestit
62
Sen haluaisin vielä lisätä Memmun kirjoitukseen.
Itselläni on vain 6 vuotta kokemusta pro pilkistä ja vasta kolmas liigakausi alkamassa.
Olen suurperheellinen mies jonka pitäisi vielä harrastaa muutakin ja tehdä töitäkin. Unohtamatta sitä tärkeintä, eli perhettä.
Tämä kaikki kun otetaan huomioon, niin todella raskasta mutta kuitenkin antoisaa on tämä kolme vuotta ollut.
Varsinkin kun kolme vuotta sitten olin melko alussa tietojeni ja taitojeni suhteen tässä lajissa. NYKYSSÄ minä ja moni muu saatiin loistava alkeiskurssi pelin saloihin Memmun johdolla.
Onneksi MV. ssä minulla on hyvä tuki toisesta kapteenista ja varakapteeneista, jopa koko tiimistä.
Rekrytointi, opettaminen, hyvän hengen luominen on aidosti rankkaa. Varsinkin kun jokainen tulija on ensikertalainen.
Osa ihan alussa koko pelin suhteen ja muutama toki hyvinkin osaavaa yksilöpilkkijä.
Tiimipelaamista täytyy kuitenkin harjoitella kaikki.

Tässä tilanteessa kun Itsekkin vielä hiot pelitekniikoita- ja taktiikoita on hyvin aikaa vievää ja raskasta saada toimiva ja tehokas paketti. Se tarkoittaa myös sitä että omat tulokset eivät ole sitä mitä ne olisivat rivipelaajana.
Minulle se ei edes ole tärkeää koska tiimi on se minkä eteen itse tätä työtä teen.
Toki opastaminen toisinaan vahvistaa myös omaa osaamista.
Onneksi on mahtava toinen pelillinen kapteeni ja varakaput mukana sekä koko tiimi.
Yhdessä tätä tehdään.

Valintoja täytyy tehdä ja minä olen tehnyt omani.
Haluan kotimaisen liigan jatkuvan ja se tarkoittaa sitä että töitä on tehtävä ja paljon sekä uusia on vain saatava mukaan.
Hyvä suomiservun hostilista on tärkeä. Kotimaiset turneet ovat tärkeitä ja uusien löytäminen turnauksiin ja sitä kautta liigaan on hyvin tärkeä asia.
Siksi oma toive olisi että vanhatkin tiimit ottaisi vanhojen konkareiden lisäksi ihan uusia mukaan, antaa peliaikaa ja ottaa muutenkin hyvin vastaan.
Jos joku saa huonon kuvan liigatouhusta niin sana leviää hyvin nopeasti ja se ei ole hyvä asia.

Niin tai näin, niin minulle tästä on tullut vakava harrastus ja olen alusta asti puhunut uusien kisapelaajien ja tiimien puolesta.
Työ mitä juuri Memmun kanssa varsinkin rekrytoinnin suhteen ollaan tehty on rankkaa ja vaativaa. Eli jotain täytyisi tehdä. Tämä porukalla miettiminen ja ajatusten vaihto on loistava alku.

Facen ryhmän on kyllä löytänyt moni ja siksi itse olenkin sinne pommittanut samoja postauksia kuin pelikaistalle. Pahoittelut siitä.
Olen Itsekkin sitä mieltä että joku kiinnitetty linkki pelikaistalle olisi siellä hyvä alku.

Uudet jotka luette tätä. Kysykää rohkeasti ja vanhat, vastatkaa.
Eikä varmaan haittaa vaikka laittaisitte tähän ketjuun omia mietteitä.

Toivon suuresti että tästä ei tule mitään eipäs juupas ketjua vaan asiallinen ja hedelmällinen ketju.
Yhteisen hyvän puolesta tässä kuitenkin touhutaan.

AtomiX
MV
 
Viimeksi muokattu:
Kunnioitettu
Liittynyt
20/8/19
Viestit
314
Sen haluaisin vielä lisätä Memmun kirjoitukseen.
Itselläni on vain 6 vuotta kokemusta pro pilkistä ja vasta kolmas liigakausi alkamassa.
Olen suurperheellinen mies jonka pitäisi vielä harrastaa muutakin ja tehdä töitäkin. Unohtamatta sitä tärkeintä, eli perhettä.
Tämä kaikki kun otetaan huomioon, niin todella raskasta mutta kuitenkin antoisaa on tämä kolme vuotta ollut.
Varsinkin kun kolme vuotta sitten olin melko alussa tietojeni ja taitojeni suhteen tässä lajissa. NYKYSSÄ minä ja moni muu saatiin loistava alkeiskurssi pelin saloihin.
Onneksi MV. ssä minulla on hyvä tuki toisesta kapteenista ja varakapteeneista, jopa koko tiimistä.
Rekrytointi, opettaminen, hyvän hengen luominen on aidosti rankkaa. Varsinkin kun jokainen tulija on ensikertalainen.
Osa ihan alussa koko pelin suhteen ja osa toki hyvinkin osaavaa yksilö pilkkijä.
Tiimipelaamista täytyy kuitenkin harjoitella kaikki.

Tässä tilanteessa kun Itsekkin vielä hiot peli tekniikoita- ja taktiikoita on hyvin aikaa vievää ja raskasta saada toimiva ja tehokas paketti. Se tarkoittaa myös sitä että omat tulokset eivät ole sitä mitä ne olisivat rivipelaajana.
Minulle se ei edes ole tärkeää koska tiimi on se minkä eteen itse tätä työtä teen.
Toki opastaminen toisinaan vahvistaa myös omaa osaamista.
Onneksi on mahtava toinen pelillinen kapteeni ja varakaput mukana sekä koko tiimi.
Yhdessä tätä tehdään.


Tärkeä pointti tuo ajan käyttäminen ja elämän priorisointi. Ei sinällään lisättävää siihen, mutta siinä korostuu tiimin omien intressien kehittäminen nimenomaan yhdessä. Kapteenistolla on suuri vastuu siitä, vaikkakin hyvässä kommunikaation tasossa vuoropuhelua käydään koko tiimin pelaajien välillä. Tärkeää on aina keskustella siitä että "mitä seuraavaksi". Fakta on siitä huolimatta se, että hyvästä kapteeniston toiminnasta lähtee liikkeelle tiimin pidemmän ajan kehitys alkuaikoina.

Ja kun sitten tulee niitä vaikeita ja raskaita tilanteita, oli kyse sitten elämästä yleensä tai jostain muusta, nämä tilanteet kysyvät sitä joukkueen henkistä vahvuutta. Ja perustat sille henkiselle vahvuudelle saa nimenomaan siitä, millaista viestiä tiimin johto jatkuvasti tiimilleen välittää. Tätä kautta on mahdollista herättää henkiin sellaisia vahvuuksia, joiden olemassaolosta ei välttämättä edes aina tiennyt.

Tiivistetty esimerkki: Kronoksen viimeinen kausi sen nimen alla päättyi Suomen mestaruuteen. Tuo kausi oli siitä huolimatta ehkä kaikista hankalin SM-liigassa pelattu kausi koskaan. Ongelmat ongelmien perään näyttivät johtavan siihen, että koko kausi oli vaarassa keskeytyä. Kuitenkin juuri ennen playoffseja henkinen vahvuus tuli esiin ja hommat saatiin takaisin raiteilleen. Tiimin lopettamisen taustalla oli yksinkertaisesti loputtoman pitkältä tuntunut uupumus, koska niin piippuun vedimme itsemme ja eurooppaan lähteminen samalla kokoonpanolla olisi vaatinut hirmuisen työn heti yhtä vaikean perään. Kuitenkin tuon jälkeen jatkaneilla pelaajilla Procyonin riveissä asiat saivat uusia käänteitä. Jälleen kerran, jo vuosia sitten kasvatettu henkinen vahvuus korostui. Pointtina tässä nyt lähinnä se, että tuon Kronoksen kauden loppuun pelaamisen taustana oli jo aikoinaan, joitain vuosia takaperin kasvatettu tiimin henkinen vahvuus, joka aktivoitui juuri silloin, kun sitä eniten tarvitsi. Ja juuri sen takia, alkuaikoina kehitetyt joukkueen intressit ovat avainasemassa ja nyt en puhu vain tiettyjen asioiden osaamisesta tai opettelusta, vaan nimenomaan siitä henkisestä vahvuudesta.
Nyky/MV on uusista tiimeistä paras esimerkki tällä hetkellä siinä suhteessa. Mielenkiinnolla odotan muita uusia.
 
Viimeksi muokattu:
Kunnioitettu
Liittynyt
20/8/19
Viestit
314
Uusille tiimeillä ja pelaajilla on kaikilla oma tapansa tehdä asioita, kuten on vanhemmillakin. Se on täysin jokaisen tiimin itse määriteltävissä, mutta muutamia käytännön vinkkejä tiivistetyssä muodossa voin vielä antaa:

1) Kaiken tekemisestä on alussa hyötyä. Se tulee väistämättä viemään jonkin aikaa, että mistä sitten muodostuu tiimille se niin sanottu ensiaskel. Ensiaskeleella tarkoitan siirtymistä tietynlaiseen "vakiintuneeseen" treenaustapaan. En tarkoita sillä lopullista tiimin tapaa toteuttaa itseään, vaan kannattavaa rytmiä tiimin toiminnan kehittämiselle. Se vaihe tulee sisältämään useita eri variaatioita ja kokeiluja. Mitään ei kannata sulkea pois, vaan mennä vain eteenpäin ja muistaa välillä levätäkin. Tärkeää on löytää tapa, joka sitoo pelaajat tiimin tapaan ja saa pelaajat myös pysymään joukkueessa. Kuten joskus tapasin sanoa tiimilleni, "tiimi ruokkii itse itseään".

2) Tarkkaavaisuutta kannattaa kohdistaa aina yksityiskohtiin. Sanalle "yksityiskohta" ei tässä lajissa ole yhtä ja oikeaa määritelmää, mutta sillä tarkoitan huomion kiinnittämistä oikeisiin asioihin. Ratkaisut eivät nimittäin aina ole niin monimutkaisia kuin voisi kuvitella, mutta en niitä asioita luonnehtisi myöskään simppeleiksi. Helpoltakin tuntuvat asiat saa tehtyä itselleen vaikeaksi monella tavalla. Ei kannatta siis "tuudittautua".

3) Etenkin tiimin kapteenistolle kohdistaisin tämän. Keskittykää tuntemaan pelaajanne. Pelaajien tyypit ja sitä kautta muodostuneet roolit ovat oleellisimpia osia tiimin kilpailullistamisen kanssa. Vahvuudet ja heikkoudet löytyvät jokaiselta. Kysymys vain kuuluu, että miten näitä asioita pitäisi hyödyntää oikein.

4) Pelaajalla tulisi ajan myötä muodostua tietynlainen tasapaino mielen tilassa. Tarkoitan tällä esimerkiksi kykyä kehua itseään ja kritisoida itseään. Molempien asioiden masterointi on yhtä tärkeää ja tiimitasolta katsottuna myös. Jokainen meistä on toki oma persoonansa, se ei saa koskaan muuttua minkään tiimin ideologian perusteella. Mutta palautteen antaminen itselleen ja sen jakaminen muille on asia, joka on aina esillä tai ainakin tulisi olla. Tuttavallisemmin, tämä on vain yksi elementti vuoropuhelusta.

5) PP2 on lajina monella tapaa paljon vaativampi kuin mitä lajista tietämättömät osaavat kuvitella. Kilpatasolla se vaatii paljon keskittymistä, sitä kuuluisaa psyykettä, taktista ymmärrystä, malttia ja myös nopeutta. Kannattaa pyrkiä etsimään keinoja, mitkä auttavat keskittymään kunnolla tekemiseen ja pitämään mielen ns terävänä. Mitkä asiat siis auttavat psyykeen pysymistä ja kehittymistä? Kenties ulkoiluharrastus, musiikki, jonkin muun pelin pelaaminen? Tämmöinen asia ei välttämättä tunnu ihmeelliseltä alussa, mutta ajan myötä pelien vaatimustason noustessa alkaa ymmärtämään mielen huoltamisen tärkeyden. Tähän on jokaisella täysin omat tapansa, mutta korostan tätä erittäin, erittäin paljon.

6) Asioita ei kannata ajatella "yhtenä könttänä", vaan mennä vaihe kerrallaan eteenpäin. Tarkoitan tässä sitä, että tiettyinä aikoina asia B voi olla tärkeää ja sitten taas tiettyinä aikoina asia C jne. Kaikkien mahdollisten asioitten sotkeminen keskenään ei ole kehittävä tapa edetä millään tasolla. Huomio kannattaa pyrkiä kohdistamaan aina kunnolla johonkin tiettyyn asiaan ja pyrkiä miettimään sitä fiksuinta tapaa edetä esim. viikkokohtaisesti. Toki mitä enemmän energiaa on, sitä enemmän pystyy tekemään. Hyvin tiimikohtaista tämäkin.

7) Luottamus pelaajien välillä. Yksi tärkeimmistä yksittäisistä asioista, jota en voi tarpeeksi korostaa. Luottamuksen tärkeydellä ja olemassaololla ei ole rajoja. Tämä side on se, mikä voi muuttaa kaiken.

8) Taktinen osaaminen tulee oikeastaan kaikkien edellä mainittujen seurauksena. Se on kokonaan oma ja iso aihealueensa, jota en tähän spekuloi sen enempää. Se on käytännössä loputon prosessi tiimin matkalla.

9) Muistakaa levätä, etenkin OFF-seasonilla. Välillä paras keino on yksinkertaisesti irtautua ja antaa ajatuksien olla hieman eri paikassa.


Ja lopuksi, minä puhun teille täällä suoraan, koska näen tässä tilanteessa paljon mielenkiintoisia elementtejä. Teidän esiin tulo on todellakin inspiroivaa ,mutta kuten varmasti ymmärrätte, minun täytyy jättää teidän pohdittavaksi syvällisemmät analyysit ;).
 
Viimeksi muokattu:
Kunnioitettu
Liittynyt
20/8/19
Viestit
314
Pelikaistasta voisi olla pysyvä maininta eli kiinnitetty julkaisu facen propilkki 2 etusivulla. Tämäkin auttaisi paljon.

Facebookin PP2-ryhmän ylläpidolle lähetetty hyväksyttäväksi julkaisu, jossa tiivistetysti ilmaistu turnaustoimintaa täällä ja toiveena julkaisuun kirjoitin myös sen, että facebookin ylläpitäjät kiinnittäisi julkaisun sen hyväksymisen jälkeen.

1649413539248.png
 
Kunnioitettu
Liittynyt
20/8/19
Viestit
314
Pari huomiota ja palautetta tuosta verkkopelaaminen ja turnaukset-osiosta:

Turnaukset olisi hyvä rajata mahdollisimman tarkasti korkeintaan muutamiin viestiketjuihin. Tämän voi tietysti toteuttaa monella tavalla sen mukaan, mitä turnauksia järjestää ja milloin. Osion luettavuus ja asioiden löydettävyys vaan pysyy hieman parempana, kun liikaa erillisiä viestiketjuja ei ole. Aiheen otsikoinnilla voi vaikuttaa huomattavasti tähän kategorisoinnin selkeyteen jo itsessään.

Myöskin kannattaa nyt ja jatkossa ajatella etenkin yksilöturnausten osalta, että kuinka kannattavaa on kerätä ilmoittautumisia jokaista kierrosta kohden. Tämä aiheuttaa järjestäjälle paljon ylimääräistä hommaa ja täyttää viestiketjuja "turhaan", kun täyttelyt joutuu tekemään joka kerta osallistujien osalta. Mikäli kuitenkin on tarve tehdä näin, osallistujat voisi esimerkiksi muokata aina yhteen ja samaan viestiin eri kierroksille. Eli poistaa uusia päivittäessä vanhan listan tai kätkee vanhat listat erillisen spoilerien alle, jos niitä on jostain syystä tarve säilyttää järjestäjällä. Tai kopsata vanhat osallistujalistat omalle koneelle talteen.

Ilmoitusluontoisten asioiden osaltakin kannattaa aina miettiä, että onko tarpeen avata aiheesta viestiketjua lainkaan vai voisiko siitä mainita kenties järjestettävän turnauksen ohella.

Toki järjestäjillä on vapaus tehdä menettelynsä ihan vapaasti foorumin sääntöjen sisällä, mutta tämä nyt pitkälti osion yleisen siisteyden näkökulmasta.
 
Propilkin edustaja
Ylläpitäjä
Moderaattori
Liittynyt
4/2/17
Viestit
218
Moi

Hiukan tullut esille asioita joista kerron oman näkemykseni:

Häiriköinti on hosteilla on lisääntynyt kesän aikana, verroinkin hiljaisilla autohosteilla joissa ei ole aina paikalla yhtään adminia.
Ehdotuksia mitä voitaisiin yhdessä tehdä on nähtävissä tuolla.

Turnauksista:

Toivottavaa että turnauksen järjestäjät kertovat ilmoituksessaan onko turnaus avoin kaikille vai vaan valituille pelaajille, jos avoin kaikkille se myös tarkoittaa kaikkia pelaajia !. Mitä enempi siellä on ehtoja ja rajoituksia sitä vähemmän on pelaajia.

Myös pinnan alla hiukan kuohuu. Toivon että Aikuiset pelaajat voisi sopia erimielisyydet ennenkuin ne menee ylitsepääsemättömiksi.
Muistattehan että toisen pelaajan herjaaminen, kiusaaminen, arvostelu, jne. on foorumilla ja hosteilla kiellettyä. Myös kaikki henkilökohtaisuuksiin menevä kirjoittelu.

Mukavaa syksyn odotusta ja pelejä

-heikki-
 
Sanavalmis
Liittynyt
16/4/19
Viestit
85
Vain kommentti verkkopelaaminen sivusta. Mielestäni olisi hyvä poistaa ilmoitukset turnauksista joita ei enää pelata ja joilla ei jatkumoa. Jos etsit jollekkin päivälle turneeta..voi olla ilmoitus esim . sunnuntai turneesta jota ei pelata enää ..olisi siis kiva jos olisi menossa olevista turnauksista tai tulevista vaan ilmoitukset. Menneille turneille voisi olla oma sivu, jos joku niitä tuloksia kaipaa. Itse kaipaisin ainakin tiedot turnauksista jotka toistuu..kuten DX-mademapit, en turnauksista jotka pelattu viimeksi toukokuussa. Näin olisi helppo katsoa, onko tänään tai lähipäivinä jotain kiinnostavaa kisaa.
 
Sivustaseuraaja
Liittynyt
7/3/24
Viestit
7
olisiko mahdollista lähitulevaisuudessa aikaistaa sm liigoja sunnuntait esim klo 18? todella outo sunnuntai klo 20.
 
Sanavalmis
Liittynyt
16/4/19
Viestit
85
klo.20 hyvä. silloin tärkeimmät askareet , vierailut, ym ohi. hyvä aika ollut ja yleinen kaikissa arvoturneissa
 
Kiinnostunut
Liittynyt
21/3/23
Viestit
14
Aika hyvä pointti..mut oletteko aatellu et moni voi mennä maantai aamuna 7.00 töihin.. :) ja toisaalta tää homma on jo kaavoihin kangistunu. mitään uutta ei voida tehä..esim. peli päivien muutamista tai aikaa muuttaa :)
 
Sivustaseuraaja
Liittynyt
16/9/23
Viestit
5
Pitkälti turnauksen järjestäjä päättää peliajankohdan. Sunnuntait SM peleihin on ollut just hyvä, klo 19/19.30 vois olla kanssa ihan harkinnan arvoinen,
koska jotkut menee ma töihin klo 6.00 ;)

Uskon kyllä, että rakentavista ehdotuksista ollaan kiinnostuneita ja hyvää ehdotusta voi seurata kysely tiimien mielipiteistä.

(Kuten 10 vs 10/ 9 vs 9 kyselyn yhteydessä myös ajankohta)
 
Ylös