Battlefield 1

Battlefield 1

Pelikaista.fi on moninpeleihin ja peliaiheiseen sisältöön keskittyvä peliyhteisö.

Palvelumme sisältävät peliseuraa ja yhteispelejä, keskustelua, pelaamista, sekä peliaiheisen sisällön luomista yhdessä jäsenten kanssa. Tervetuloa!

Liity nyt!

Kiinnostaako BF1 palvelin?


  • Äänestäjiä yhteensä
    4
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Juuh, jotenkin vielä ymmärrän tuon syringe cooldownin, en tosin ole lainkaan huomannut siinä mitään ongelmaa. Joskus jonkin pommarin jälkiä siivosin ja sain 5 reviveä putkeen mutta eiväthän ne kaverit sentään päällekkäin maanneet eli joku 2-5 sek tuli herätysten välillä juostua silmät kiiluen pistesaaliista. Vielä en ole ketään tappanut ruiskulla mutta käsitin että sitä pitää "ladata" hetki että ensimmäinen isku on tappava. En tiedä, aika outoa.. tosin onhan tässä jo paljon yliyksinkertaistamista suoritettu vrt. aiempiin peleihin.

Jopa yksinpelissä pääsi kurkkimaan Landshipin tykin puikoissa, etenkin kun tähtäysalue on noin 90-100 astetta, olo on todella orpo välillä. Ehkä vielä enemmän Heavy Tank sivu-kookoo voittaa tuossa ahtauden ja turhautumisen tunteessa.

Tankkien head glitchistä oli jotain juttua... en oikein hokannut. Minusta tähtäinpiste on kyllä aivan eri 3P:ssa ja tykki lataa usein kiveen tai muuhun esteeseen vaikka mielestäni tähtään yli. Vaihtaessa 1P tähtäyspiste on selkeästi eri paikassa. Ehkä siinä tosiaan on ollut joku bugi että voi ampua näkymättömistä esteiden yli? Pitää testata tänään miten tähtäys on nyt.
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Origin on vähän rikki=)

Vähättely on kaunista. Mutta joo, itsekin päivitin pelin ja yritin käynnistää. Ei mitään. Hiiren kursorissa pyörii sininen latausrinkula muutaman sekunnin ja katoaa. Täysin (no lähes) toimiva peli lopetti suhteen kerralla. Ehdin jo foorumeillekin kiroilla, kunnes testasin ajaa järjestelmänvalvojana Originia, se tepsi. Se ei ollut aiemmin mutta nyt näemmä vaatii sen, ehkä kunnes joku kanta propagoi itsensä.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Mulla konsolijonnena ei ollut noita ongelmia, mutta PS4sellakin oli isoja ongelmia pelin kanssa! Sattumaa tai päivityksen aiheuttamaa, mutta eilen ei sitten mikään toiminut. Peliin pääsi kyllä, mutta tyhjennettyäsi aseen lippaan viholliseen tämä vain tappaa sinut ja on killcamin mukaan 100 healthissa, jossakin on varmaan jotakin vikaa.

Oikein suututtaa, etten lopettanut pelaamista heti kun "Lost connection to EA servers" tuli ekan kerran. Piti sitten muutama tunti latailla peliä useiden verkkokatkosten välillä ja pelata aivan päin peeceetä!

Edit: Ainiin, mun spekulaatio Assault luokan käytöstä on livenä juuri nyt Pelikaistalla tietysti:
http://www.pelikaista.fi/bf1-assaulltilla-on-tulivoimaa/
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Battlefield-sarjan ongelma on minusta ollut lähes aina se, että vaikka peli on parasta evör parhaimillaan, pienet ns. legacy bugit vaivaavat aina vain, jopa tragikoomisiin mittasuhteisiin asti. Kun pelimoottori vaihtuu täysin, miten esim. empty reload voi TAAS vaivata? No, tämä on näitä asioita ja korostunut BF1:ssä. Kolme suurinta trendiä sarjassa: peli paranee, bugit/glitchit lisääntyvät ja pelaajat tyhmenevät.
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Battlefield 1 Holiday Event

Heitetään lyhyesti suomeksi mitä loppuvuodesta bäfääjät saavat. Battlepackeja, dog tageja ja custome pelejä.

Joulukuu 21, "Blind Delivery" pelimuoto tulee pelattavaksi. War Pigeons muokattuna, ei minimappia, pistoolit ja räjähteet vain käytettävissä. Sumua ehkä? (oma arvio)

Joulukuu 22, "Holiday Truce" dog tagi kaikille jotka kirjautuvat peliin (eli käynnistävät BF1:n.) Lisäksi battlepackeista voi saada uusia maaleja raskaisiin tankkeihin, Schnuck (distinguished) ja Desert Gold (legendary). Mmmmmmuistelen aiemmista että dog tagin saa jälkilähetyksenä kun event on ohi, jotain pientä vaikeutta DICE:lla on ollut toimittaa noita minusta melko turhia erikois-dog tageja ennen.

Joulukuu 23 - 29, kaikki jotka kirjautuvat peliin tänä aikana saavat yhden battlepackin (perus tier 1 versio). Samalla Premium omistajat saavat kaksi Superior Battlepackia, tämä siis niiden 14:n lisäksi joita Premiumin omistajat saavat joka kuukausi (muistaakseni kuukauden alussa).
 

JK

Keskustelija
Liittynyt
26/9/16
Viestit
25
Tuli itse vihdoinkin hommattua bf1:nen originin ale hömpötyksistä ja on kyllä ollut wörtti ostos. Vaikka sen jo tiedosti open betaa ja origin accessin 10h kokeilua pelatessa :p
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Siitä vaan sitten yleisille kanaville kärkkymään ja taistelukentille! :)
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Yritän tunkea sinne Teamspeakin puolelle hillumaan kun ehdin taas pelailemaan. Mulla olis joku 14 buustia, joita olen säästellyt tilanteisiin että saadaan muutama Pelikaistalainen samaan ryhmään.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Nyt olis kaikki luokat leveloitu kybälle. Viel pitäs toi snipuvidi tehdä! Ei se sit loppujen lopuksi niin paha ollu se snipukaan, ihan hauskoja kierroksia sain silläkin!
 
Perustaja
Ylläpitäjä
Sisällöntuottaja
Tukeva jäsen
Discord valvoja
Liittynyt
7/5/16
Viestit
1 568
Nyt olis kaikki luokat leveloitu kybälle. Viel pitäs toi snipuvidi tehdä! Ei se sit loppujen lopuksi niin paha ollu se snipukaan, ihan hauskoja kierroksia sain silläkin!
Seuraavaksi sitten PC:llä sama homma! ;D
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Seuraavaksi sitten PC:llä sama homma! ;D
XD Niinpä! Kyl mä varmaan joskus PClläkin kokeilen, olis vaan kiva tietää miten MUN peruna kuumenee BF1:sestä!

Eikun ensin tanker, pilot ja cavalry. Jälkimmäinen olis kiva mut heppaa ei ole niin helppo saada jossain matseissa.
Nimenomaisesti. Pilot kiinnostaa erityisesti, jotku kaverit kun on niin ässiä noiden hävittäjien kanssa, et khyl kiinnostais alkaa niitä paukuttaa. Pitää ny ensin vähän aikaa pelata ihan geneerisesti (ei jaksa aina olla tiukkaa peliagendaa) ja sit varmaa ryhdyn Pilotin hommiin!
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Hieman heikosti on itsellä mennyt lentely aiemmissa peleissä suihkareilla, jostain syystä BF1:n potkurihärpättimet sopivat oikein hyvin omille Xbox-ohjain vammaisille sormille ja se on hauskaa. Lisäksi saan joskus jopa jotain aikaan joukkueen puolesta. :D Noista pirun battlepackeistakin on tullut jo 7 eri ajoneuvoskiniä.

Hieman samalla tavalla tark'ampuminen on jotenkin... en tiedä voiko sitä kuvailla helpoksi, mutta jotenkin se sujuu paljon paremmin kuin ikinä aiemmissa bäfä-peleissä. Tosin BF4 loppumetreillä innostuin Stodeh:n seuraamisesta ja sain virtaa sniputteluun ja se sujui hyvin kun vain viitsi opetella alusta koko roskan.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Hieman samalla tavalla tark'ampuminen on jotenkin... en tiedä voiko sitä kuvailla helpoksi, mutta jotenkin se sujuu paljon paremmin kuin ikinä aiemmissa bäfä-peleissä.
Samoilla linjoilla Tinkki! Mulla oli aika iso sukupuolielin ottassa, kun edes ajattelin sniputtamista! Näin jälkikäteen kun se Scoutkin on grindattu läpi tuntuu, että Scoutkin (kuten kaikki muutkin luokat) on sellainen mielentila.

BF4sessa en saanut oikein snipuilua lentämään, en sitten millään, mutta BF1sen sweetspot tekniikka on aika makee. Se on vaan niin hienoa kun tekee kääntölaukauksen ampuvaa vihua kohti joka kuolee laakista, kun sattui olemaan sweet spotissa! Snaippaaminen on ollut yllättävän hauskaa ja saatan jopa vapaaehtoisesti vielä käyttää Scouttia pelissä, vaikka se onkin jo grindattu!

Yllättävän helposti se 10 leveliä tulee, kun vaan on aktiivinen ja kyykkii lipuilla valloituksen ajan. Scoutin aseissa on miellyttävällä tavalla eroja ja eri aseet tekevät pelitaktiikasta hyvin erilaisen. Kuten kaikille muilekin aselajeille löytyy sille scoutillekin se go-to ase, joka mulla on SMLE aseet, niistä on moneen junaan ja by far sopii mulle parhaiten. Infantry versio erityisesti lähentelee jo Medicin pelityyliä!

Paljon puhuttu Martini Henry tuntuu kaikkien päivitysten jälkeen huonolta aseelta mulle - se oli pienoinen pettymys, mutta sehän olikin ensimmäiset pari kuukautta aivan buginen. Se tappoi laakista jos luoti vain hipaisi vihua. Kaikissa muissa pelin snipuissa vartalon alueilla on kertoimet:
  • pää 1,8x
  • vartalon yläosa 1x
  • vartalon alaosa ja käsien yläosa 0,9
  • käsivarret ja jalat 0,75
Martini Henry teki aina vähintään 1x vahingon, joka teki siitä tappavan tehokkaan pitkältä sweet spot alueeltaan jokaisella osumalla. Nythän tuo on korjattu ja ylläolevat kertoimet pätevät myös Martini Henryyn. Mun pelityyliin ase ei tunnu oikein sopivan, mut kyllä mä sille vielä annan mahdollisuuden jossakin vaiheessa.
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Luin Twitterissä että Martini-Henry tulee saamaan vielä huomiota, muttei palaa samaan mikä oli ennen. Toivotaan että siitä tulee rank 10 arvoinen. Kuten ööö... vaikka toi medic ase? xD
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Ei kai ne sitä enää lisää nörffää :rolleyes: Olikohan se spekulaatiota vai oikeen Dicen ilmottamaa huomiota...

Mitähän ne sille vois vielä tehdä. Tällä hetkellä se ei tosiaan ole erityisen hyvä muilta osin kuin kohtalaisen laajalta makeapisteeltään. Hiton hidas ampua, koska jokainen luoti laitetaan yksitellen - vähän niinku K-Bullet.

En mä sano, että se huono on, mut mun tyyliin se ei sovi. Mä oon enempi sellasten nopeempien aseiden mies!
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Nerffauksesta ei puhuttu, ei tosin buffauksestakaan. Sanavalintaa en tarkkaan muista, mutta jotain "will be looked into" tulee mieleen. Olihan se iso muutos. Rank 10 aseista minusta Hellriegel on oikeasti hyvä, vaikkei paras kaikkiin tilanteisiin assaultille. Medicin Selby on tarkka mutta umpip*a lipaskoon takia ja Huot on vain "ok" mutta ehdottomasti heikko. Martini-Henry oli ainoa todella loistava, muista eroava ase jota kannatti grindata. Ei enää.
 
Mr. Battlefield
Sisällöntuottaja
Ydinjäsen
Discord valvoja
Liittynyt
9/5/16
Viestit
185
Se on muuten yllättävää, ettei se Martti toimi paremmin! Paperilla sillä on selkeesti pisin sweetspot ja kun damagin on täydet 100 niin aseen pitäisi edelleen olla kovin snipu! Hitaalla latauksella kompensoidaan tuota tehokkuutta, joka on tätä normaalia tasapainoitusta.

Periaatteessa tollanen hidas ase on optimi vähän pidemmältä snaippaamiseen, mutta optiikan puuttuminen vähän vaikeuttaa sitä. Toisaalta kaikki pulttilukkoaseet on kuitenkin niin hitaita, että harvoin lyhyemmältä matkalta ehtii kahta kertaa paukuttamaan kuitenkaan. Pitää varmaan antaa aseelle vielä mahdollisuus. Sen PITÄISI olla hyvä, mut kun olen sitä kokeillu ei se vaan istu mun käteen.

Toi SMLE toimii vaan niin hyvin. Videolla snaippaan sillä pidemmällekin ja läheltä se toimii kohtalaisesti kanssa. Teoriassa Martini-Henryn pitäisi toimia yhtä hyvin ja paremminkin suuremman dama-alueensa takia...
 
Erittäin ahkera
Liittynyt
19/10/16
Viestit
172
Olen melko tavalla seuraillut sellasta striimaajaa kuin Stodeh. SMLE ja Mars on se ehdottomasti paras tryhard loadout hänen mielestä ja yhdyn tuohon mielipiteeseen. Mutta jos hauskaa haluaa pitää, vaihtelu virkistää.
 
Ylös